Gå til innhold

Har du opplevd at venner forandrer seg - i negativ retning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det er en interessant tråd om noe lignende, bare positiv forandring.

Ble interessert i om noen har opplevd at venninner forandrer seg i negativ retning?

Min historie:

Jeg hadde ei bestevenninne jeg ble kjent med for over 15 år siden, vi var en periode som erteris. Hun var veldig gøyal og være med og vi kunne ha de dypeste telefonsamtalene, samt finne på de mest sprø tingene. For noen år siden begynte hun å bli mer og mer negativ. Hun ble fort sur for ingenting. Dette har gjort at folk har trukket seg unna henne. Hun hadde drømmejobben og en fin leilighet innenfor ring 2. Hun endte opp med å slutte jobben sin fordi hun var lei og selge leiligheten. Nå leier hun leilighet i en liten bygd og jobber som bartender. Snakker ikke lenger med henne(hun ghoster meg på andre året), men har fått høre mye av andre at hun virker veldig bitter og sint på folk rundt seg....

Anonymkode: 6b19d...ddc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp alle de jeg stolte på som venner og bestevenninne gjennom 30 år ghosta meg i 2018 og prøvde å oppnå kontakt i fjor men hun var like sint så har gitt opp. Kommer aldri til slippe noen damer så tett på meg igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, men du kan kun stole på deg selv. Ikke ta ting for gitt.

Så har du neste: du må ikke ha noen du skal fortelle ALT til....det hører til barneskolen.

Anonymkode: 7c7b6...b7b

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Opplevde dette med to tidligere venninner. 

Den verste opplevelsen var med min tidligere bestevenninne fra hele barndommen som forandret seg da vi var i midten av 20-årene. Hun studerte et prestisje-studie i utlandet og gikk fra å være en morsom og omsorgsfull venninne til å bli en narsissistisk bitch. Det tok meg lang tid å komme over dette tapet, og dette ødela mye for meg psykisk en lang periode. Så en annen tidligere venninne som samtidig plutselig vendte meg ryggen og snakket nedsettende om meg og til meg. Disse to begynte å henge sammen og plutselig var jeg null verdt.

Den dag i dag er jeg faktisk veldig glad for at jeg ikke lenger har noe med disse to å gjøre, da de tydeligvis ikke har hverken personligheter eller verdier som appellerer til meg. Jeg tenker at folk kan virkelig forandre seg til det negative, men samtidig kan de ha hatt dette i seg i mange år, men av ulike grunner har det ikke kommet frem.

Jeg har i dag noen gode venninner og bekjentskaper, og er blitt en ganske god menneskekjenner. Men har ikke lenger behov for å ha noen så nært innpå meg som da jeg var yngre. Det har jeg mannen min for. Har det bedre enn på lenge.

Anonymkode: 4b6af...136

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de fleste forandrer seg når man blir eldre. Hvis forandringen er noe jeg ikke trives med faser jeg dem ut og finner nye venner. Skjedd flere ganger. Det er vel det som heter å vokse fra hverandre..

Anonymkode: 29f9a...8a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Vi hadde en greie på gang og, så det utviklet seg til mer enn vennskap en periode, men i bunn var vi ufattelig gode venner, og hadde vært det lenge. 

En dag bare klikket det helt for han. Han satte seg ned, sa at jeg måtte gå, og at han hadde truffet en ny. Så kastet han meg ut. 

Et par dager senere, vet jeg han dukket opp med den nye dama si på en fest. Han begynte å snakke masse dritt om meg, og fortalte samtlige at jeg hadde gjort både det ene og det andre (altså vært slem med han). 

Jeg aner ikke hvor der her kom fra. Fullstendig i sjokk, og helt ut av det blå. I etterkant har han ringt meg å lurt på om vi kunne prøve på nytt. Eller om vi i det minste kunne vært venner igjen (etter at han spurte om vi kunne prøve på nytt 🤦🏼‍♀️). Selvsagt helt uaktuelt. 

Jeg vet via felles venner at han har sagt at han savner meg, og at han skulle ønske vi var venner enda. Han har også innrømmet ovenfor et par stk at jeg aldri hadde vært slem. Men hvorfor han gjorde det han gjorde, det aner jeg ikke. 

Anonymkode: a8fc6...64f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Vi hadde en greie på gang og, så det utviklet seg til mer enn vennskap en periode, men i bunn var vi ufattelig gode venner, og hadde vært det lenge. 

En dag bare klikket det helt for han. Han satte seg ned, sa at jeg måtte gå, og at han hadde truffet en ny. Så kastet han meg ut. 

Et par dager senere, vet jeg han dukket opp med den nye dama si på en fest. Han begynte å snakke masse dritt om meg, og fortalte samtlige at jeg hadde gjort både det ene og det andre (altså vært slem med han). 

Jeg aner ikke hvor der her kom fra. Fullstendig i sjokk, og helt ut av det blå. I etterkant har han ringt meg å lurt på om vi kunne prøve på nytt. Eller om vi i det minste kunne vært venner igjen (etter at han spurte om vi kunne prøve på nytt 🤦🏼‍♀️). Selvsagt helt uaktuelt. 

Jeg vet via felles venner at han har sagt at han savner meg, og at han skulle ønske vi var venner enda. Han har også innrømmet ovenfor et par stk at jeg aldri hadde vært slem. Men hvorfor han gjorde det han gjorde, det aner jeg ikke. 

Anonymkode: a8fc6...64f

Har opplevd noe lignende med ei som mener ting om meg og dette har vedkomne sagt til meg. Vedkomne har blokkert meg på alle sosiale medier. Det kommer til å bli uaktuelt å bli venner igjen etter dette hvis hun lurer på om vi skal bli venner igjen. 

Anonymkode: 690d5...53c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 11.25):

Ser det er en interessant tråd om noe lignende, bare positiv forandring.

Ble interessert i om noen har opplevd at venninner forandrer seg i negativ retning?

Min historie:

Jeg hadde ei bestevenninne jeg ble kjent med for over 15 år siden, vi var en periode som erteris. Hun var veldig gøyal og være med og vi kunne ha de dypeste telefonsamtalene, samt finne på de mest sprø tingene. For noen år siden begynte hun å bli mer og mer negativ. Hun ble fort sur for ingenting. Dette har gjort at folk har trukket seg unna henne. Hun hadde drømmejobben og en fin leilighet innenfor ring 2. Hun endte opp med å slutte jobben sin fordi hun var lei og selge leiligheten. Nå leier hun leilighet i en liten bygd og jobber som bartender. Snakker ikke lenger med henne(hun ghoster meg på andre året), men har fått høre mye av andre at hun virker veldig bitter og sint på folk rundt seg....

Anonymkode: 6b19d...ddc

Hvor mange tråder har du egentlig opprettet nå,ts? Kjenner igjen måten du skriver på, at du er samme person som lager litt forskjellige varianter av en og samme tråd.

Anonymkode: 4a0d4...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...