AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Har testet positiv! 😄 Jeg forventer mensen på søndag (ifølge Flo appen), men jeg har hatt noen symptomer som gjorde at jeg ville teste meg tidlig. Har vært veldig kvalm (pleier aldri å være det), ømme brystvorter og har IKKE fått akne/humørsvingninger som jeg pleier å få før mensen. Tok strimmeltest i går på konsentrert kveldsurin- svak positiv. Strimmeltest på morgenurin - svak positiv Clearblue tidlig test - "mellomsterk" positiv Clearblue ukesind. - 1-2 uker. Altså jeg vet jeg er gravid, men blir så redd når jeg leser om kjemisk graviditet. Jeg er da ca 4-5 uker på vei (siste mensen var 15 juni. Burde jeg vente til forventet mens før jeg jubler? Anonymkode: a952e...c8e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Kjemisk graviditet er jo bare et tullebegrep uansett. Du er gravid frem til du ikke er det. Anonymkode: 6e5cc...19e 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjemisk graviditet er jo bare et tullebegrep uansett. Du er gravid frem til du ikke er det. Anonymkode: 6e5cc...19e Det er jo ikke det Anonymkode: a952e...c8e 1
Laura80 Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Kjemiske graviditeter vil ikke gi særlig strek, kun en heeelt svak strek. Sjansen er mindre hvis du får sterkere strek / hcg øker eller rundt ikm og mensen enda ikke kommer. Går nok helt fint
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Laura80 skrev (1 minutt siden): Kjemiske graviditeter vil ikke gi særlig strek, kun en heeelt svak strek. Sjansen er mindre hvis du får sterkere strek / hcg øker eller rundt ikm og mensen enda ikke kommer. Går nok helt fint Det stemmer ikke, jeg hadde kjemisk ifbm ivf, og målte hcg på nærmere 30, altså mer enn nok til å slå ut på tester. Anonymkode: b2782...10b 1
Laura80 Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke, jeg hadde kjemisk ifbm ivf, og målte hcg på nærmere 30, altså mer enn nok til å slå ut på tester. Anonymkode: b2782...10b Jo du har rett det vil nok kunne slå ut mer enn bare helt svake steker også, men 30 er heller ikke spesielt høyt, normalt er vel rundt 100 ved ikm ved normal graviditet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Laura80 skrev (2 minutter siden): Jo du har rett det vil nok kunne slå ut mer enn bare helt svake steker også, men 30 er heller ikke spesielt høyt, normalt er vel rundt 100 ved ikm ved normal graviditet. Jeg har lest at hvis man har symptomer på graviditet (som jeg beskrev) så er det en god sjanse for at graviditeten er godt igang. De som har kjemisk graviditet opplever sen mens/kramper så vidt jeg har lest? Jeg er så overlykkelig men samtidig redd Anonymkode: a952e...c8e
Carrot Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjemisk graviditet er jo bare et tullebegrep uansett. Du er gravid frem til du ikke er det. Anonymkode: 6e5cc...19e da er jo alle former for svangeskspsavbrudd like i din bok enten det er som følge av sa, ma, ha osv osv og det er jo ikke riktig selv om man i sort-hvitt er enten eller.. Synd at man må komme med slike påstander der det ikke er relevant egentlig. TS, du vet ikke om du er gravid eller ikke før du har fått bekreftet hjerteslag på UL så+nn satt veldig på spissen, og selv etter det kan det gå galt desverre - så "sikker" på at man er gravid er man ikke før man har gått over 12 uker, men egentlig ikke da heller for man vel aldri hva som i verste fall kan gå galt før man har et barn i hendene.. Så spørsmålet er vel mer - hva er ditt behov for sikkerhet?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Laura80 skrev (4 minutter siden): Jo du har rett det vil nok kunne slå ut mer enn bare helt svake steker også, men 30 er heller ikke spesielt høyt, normalt er vel rundt 100 ved ikm ved normal graviditet. Enig i at 30 er lavt, men det er nok til å få sterkt utslag på tester. Jeg refererte til din opprinnelige kommentar om at kjemiske graviditeter kun gir en helt svak strek. Anonymkode: b2782...10b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Carrot skrev (8 minutter siden): da er jo alle former for svangeskspsavbrudd like i din bok enten det er som følge av sa, ma, ha osv osv og det er jo ikke riktig selv om man i sort-hvitt er enten eller.. Synd at man må komme med slike påstander der det ikke er relevant egentlig. TS, du vet ikke om du er gravid eller ikke før du har fått bekreftet hjerteslag på UL så+nn satt veldig på spissen, og selv etter det kan det gå galt desverre - så "sikker" på at man er gravid er man ikke før man har gått over 12 uker, men egentlig ikke da heller for man vel aldri hva som i verste fall kan gå galt før man har et barn i hendene.. Så spørsmålet er vel mer - hva er ditt behov for sikkerhet? Det er sant...alt er bare nytt for meg. Anonymkode: a952e...c8e
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 For hver dag som går, øker sjansen for at det går bra Og det er allerede absolutt mest sannsynlig at det gjør det. Det virker som folk legger litt ulike ting i begrepet "kjemisk". Legen vi var hos ifbm med IVF brukte det om spontanaborter som skjedde så tidlig at de ikke kunne påvises med ultrayd. Fram til ca uke 5 kan svangerskapet bare påvises kjemisk i blod- eller urinprøve. Jeg har hatt SA i uke 4 to ganger, som en del vil kalle kjemisk. Testene var ganske sterke, men jeg testet før ventet mens, kanskje før utviklingen stoppet. Det opplevdes som om mensen kom senere enn den skulle. Faren er ikke over i uke 5 i og med at man fortsatt kan oppleve SA, men risikoen for det synker raskt den første tiden av svangerskapet. Lykke til! Anonymkode: 72bd3...5a1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For hver dag som går, øker sjansen for at det går bra Og det er allerede absolutt mest sannsynlig at det gjør det. Det virker som folk legger litt ulike ting i begrepet "kjemisk". Legen vi var hos ifbm med IVF brukte det om spontanaborter som skjedde så tidlig at de ikke kunne påvises med ultrayd. Fram til ca uke 5 kan svangerskapet bare påvises kjemisk i blod- eller urinprøve. Jeg har hatt SA i uke 4 to ganger, som en del vil kalle kjemisk. Testene var ganske sterke, men jeg testet før ventet mens, kanskje før utviklingen stoppet. Det opplevdes som om mensen kom senere enn den skulle. Faren er ikke over i uke 5 i og med at man fortsatt kan oppleve SA, men risikoen for det synker raskt den første tiden av svangerskapet. Lykke til! Anonymkode: 72bd3...5a1 Takk for svar Hvordan opplevde du de SA? Hadde du typiske graviditetssymptomer? Skal teste igjen neste uke for å se at den fortsatt er positiv, da har det gått over 5 uker. Anonymkode: a952e...c8e
Gjest DNX Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Hei, ofte kan det føles som at det er større sjanse for at det går galt enn det egentlig er, fordi folk gjerne har behov for å snakke om det når det går galt (og noen opplever det gang på gang), mens færre oppretter en tråd her bare for å si at det ikke gikk galt. Så, ville bare dele denne - jeg syntes i alle fall det var litt beroligende med denne statistikken, men vi er jo alle forskjellige 😊 Lykke til med svangerskapet! ❤️
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar Hvordan opplevde du de SA? Hadde du typiske graviditetssymptomer? Skal teste igjen neste uke for å se at den fortsatt er positiv, da har det gått over 5 uker. Anonymkode: a952e...c8e Jeg hadde ikke noen graviditetssymptomer, men jeg har to svangerskap som endte med barn bak meg også, og hadde ikke symptomer så tidlig da heller Anonymkode: 72bd3...5a1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Skrevet 17. juli 2021 DNX skrev (På 13.7.2021 den 12.09): Hei, ofte kan det føles som at det er større sjanse for at det går galt enn det egentlig er, fordi folk gjerne har behov for å snakke om det når det går galt (og noen opplever det gang på gang), mens færre oppretter en tråd her bare for å si at det ikke gikk galt. Så, ville bare dele denne - jeg syntes i alle fall det var litt beroligende med denne statistikken, men vi er jo alle forskjellige 😊 Lykke til med svangerskapet! ❤️ Veldig bra med denne statistikken :) Er helt enig med deg at det føles ut som at mye går galt mer enn det ikke går galt inne på forumer, fordi de det har gått galt med har behov for å skrive og dele sine erfaringer. Jeg har vært så mye på forumet at jeg føler at 95% får spontanabort, og at alt går dårlig. Helt til jeg ser slike statistikker som du referer til, samt at det i Norge blir født ca 50.000 barn hvert år. Det er langt flere det går bra med :D Anonymkode: 9ab43...4d2 1
Sullamitt Skrevet 18. juli 2021 #16 Skrevet 18. juli 2021 https://datayze.com/miscarriage-chart Denne fikk jeg tips om, og den er helt super å kikke på nå og da😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå