AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Litt vanskelig å vite hvor denne burde legges... Lurer på om flere vil dele historier om da det kanskje var påtenkt, forventet eller "naturlig" å avbryte svangerskapet, men der barnet i stedet ble beholdt. Og hvordan det gikk med de involverte etterpå. Jeg kan starte: en 17-årig slektning av meg ble gravid etter ONS med en noe eldre fyr på fest. Fyren er superrar, hun selv var ikke ferdig med vgs, ikke var de sammen, han hadde kanskje annen dame, det ble masse drama og baluba av dette. Overraskende nok valgte mora og beholde ungen. I dag er barnet, jenta, 7 år. Går på skole. Er prikk lik sin mor og supersøt, og har arva faren sitt hår. Mora avbrøt naturligvis vgs den gangen, men har klart å tatt studspes og universitetsutdanning etterpå. Mora har ny mann, og jenta treffer faren sin innimellom, men spesielt farmora og farfaren er kjempeivrige på samvær. Virker som det gikk bra med alle. Flere? Anonymkode: 7d3d5...f93 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Kan desverre ikke hjelpe deg. Å abortere og ta utdanning var den beste valg jeg noensinne har tatt. Anonymkode: 4e9ba...2a6 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Fin historie, men jeg tror dessverre denne tråden vil bli fylt opp av disrespekt for kvinner og barn av folk med uansvarlig forhold til sex Anonymkode: 612b1...a66 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Mye bedre å ta abort enn å la barnet slitte med fattigdom, alkoholiserte foreldre, misbrukere eller bare rett og slett å ødelegge livet til mora. Anonymkode: 4e9ba...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mye bedre å ta abort enn å la barnet slitte med fattigdom, alkoholiserte foreldre, misbrukere eller bare rett og slett å ødelegge livet til mora. Anonymkode: 4e9ba...2a6 Se, jeg fikset en tråd til deg, Bare hyggelig. Anonymkode: 2d54d...32e 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Kan heller ikke hjelpe dessverre. Har tatt flere aborter «uten grunn», som vil si at jeg har mann, eier hus, ferdig utdannet og har god økonomi. Grunnen var rett og slett bare: «vil ikke» da prevensjonen sviktet. Anonymkode: 9f3a3...f37
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan heller ikke hjelpe dessverre. Har tatt flere aborter «uten grunn», som vil si at jeg har mann, eier hus, ferdig utdannet og har god økonomi. Grunnen var rett og slett bare: «vil ikke» da prevensjonen sviktet. Anonymkode: 9f3a3...f37 Sendte for tidlig. Kan fortelle om en venninne da. Hun var 15, gravid med en eldre mann hun ikke helt visste hvem var. 0 utdannelse, ikke jobb, ikke foreldre som støttet. Eneste hun hadde var en venninne som støttet. Barnet er i dag over 10 år og har fått mange halvsøsken. Mor har fremdeles ikke utdannelse, men har jobb og god kontakt med foreldrene igjen. Anonymkode: 9f3a3...f37
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 Jeg vet om en kvinne som ble overfalt og voldtatt i sitt eget hjem, da hun låste seg inn. Hun ble gravid, men valgte å beholde. Hun og mannen oppdro barnet som sitt eget. Helsepersonellet fikk helt hakeslepp, og trodde ikke sine egne ører, da hun ville beholde barnet. Anonymkode: 563a0...844 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Jeg ble gravid når jeg var 20 år, hadde ikke vært sammen med kjæresten så lenge og følte meg absolutt ikke klar, ikke han heller. Han var nok mest opptatt av at jeg skulle ta abort mens jeg var veldig i tvil og innerst inne ville beholde. Jeg startet prosessen med lege-sykehus-ultralyd- abortpille. Ombestemte meg dagen etter jeg hadde vært på sykehuset, den dagen jeg skulle ta abortpillen. I dag er vi gift, har fire flotte barn og eldste er 16 år. Vi er så ufattelig glad for at jeg ombestemte meg! Anonymkode: 9979e...f05 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet om en kvinne som ble overfalt og voldtatt i sitt eget hjem, da hun låste seg inn. Hun ble gravid, men valgte å beholde. Hun og mannen oppdro barnet som sitt eget. Helsepersonellet fikk helt hakeslepp, og trodde ikke sine egne ører, da hun ville beholde barnet. Anonymkode: 563a0...844 😳 Hadde jeg aldri tatt sjansen på. Hvem unner barnet sitt halvparten av fars sinnsyke gener? Snakk om egoisme. Anonymkode: f27ae...209
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 😳 Hadde jeg aldri tatt sjansen på. Hvem unner barnet sitt halvparten av fars sinnsyke gener? Snakk om egoisme. Anonymkode: f27ae...209 Tror ikke sånt sitter i genene nei. Tror personlighet avgjøres av mye mer enn det. Syns ikke dette var egoistisk i det hele tatt. Anonymkode: 563a0...844 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke sånt sitter i genene nei. Tror personlighet avgjøres av mye mer enn det. Syns ikke dette var egoistisk i det hele tatt. Anonymkode: 563a0...844 Det er ekstremt egoistisk. Barn arver gjerne personlighet fra foreldre uten å ha møtt dem jo. Dessuten; hva skal hun si når barnet spør? Lyve? Er det ok? Si sannheten? Den er knusende. Anonymkode: 9f3a3...f37
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror ikke sånt sitter i genene nei. Tror personlighet avgjøres av mye mer enn det. Syns ikke dette var egoistisk i det hele tatt. Anonymkode: 563a0...844 Selvsagt sitter slikt i genene. 😅 Anonymkode: f27ae...209
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Barnet mitt sliter dessverre. Ble ufør tidlig i tyveårene, klarer ikke å jobbe, ha venner, kjæreste eller et sosialt liv. Flere diagnoser og klarer ikke å hjelpes. Jeg skulle ærlig talt ønske at jeg hadde tatt abort, men jeg ante jo ikke den gangen at barnet ville bli så sykt. Jeg var jo en alenemor som dessverre ikke hadde så mye nettverk selv og vi hadde dårlig råd så det var et fryktelig dårlig utgangspunkt.. Anonymkode: 93962...466
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Kjenner fire som vurderte abort. Tre av dem har det faktisk gått bra med, tross premissene. 1) Fortsatt sammen med far 25 år etter, flere barn sammen. Men ikke fått realisert seg selv, da. 2) Ikke sammen med far, men barn og mor har greid seg fint. Mor har tatt utdanning og er i jobb. 3) Ny mann og halvsøsken, men har klart seg fint. 4) Ny mann, flere halvsøsken med tre ulike fedre, ble ufør tidlig og har hatt mye problemer. Anonymkode: 04084...c11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 Takk for historier! Syns dette er spennende. Ikke ofte man hører hvordan det gikk med de som altså ombestemte seg. Anonymkode: 7d3d5...f93
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 Jeg har enda en da. Vet ikke hvor reellt dette med abort egentlig var, for det var på begynnelsen av 60tallet. Det gjelder i hvert fall min egen onkel og min egen bestemor. Bestemora mi ble uventet gravid da hun nærmet seg 50. Barnet, altså min onkel ble født med høytfungerende downs. Vet at bestemor fikk skjennepreken av lege og jordmor fordi hun var så gammel mor og hadde "påført barnet så mye lidelse". Onkelen min var i hvert fall den kuleste og snilleste ever. Han ble nesten seksti år gammel, som er veldig gammelt til å ha downs. Han døde for noen år siden, da eide han egen bolig, hadde verdens største platesamling og stor omgangskrets, med tilretteleggelse og hjelp da, så klart. TS Anonymkode: 7d3d5...f93 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er ekstremt egoistisk. Barn arver gjerne personlighet fra foreldre uten å ha møtt dem jo. Dessuten; hva skal hun si når barnet spør? Lyve? Er det ok? Si sannheten? Den er knusende. Anonymkode: 9f3a3...f37 Langt ifra. Du har bare en begrenset tankegang. At qndre valgte annerledes enn du ville gjort, betyr ikke at det var feil. AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Selvsagt sitter slikt i genene. 😅 Anonymkode: f27ae...209 Rart hvor ulik personlighet jeg har mamma og pappa da. 🤣🤣 Anonymkode: 563a0...844
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 Min mann. Uplanlagt, unge studenter, i et miljø der man ikke fikk barn utenfor ekteskap.. Foreldrene hadde en krevende start, dårlig økonomi, men holdt sammen, og har nå et godt ekteskap. Mannen min har klart seg utmerket godt, høyere utdannelse og god karriere, idrett og hobbyer, og vi har et veldig godt liv sammen. Anonymkode: 3e24c...768
Rosa Dartle Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Langt ifra. Du har bare en begrenset tankegang. At qndre valgte annerledes enn du ville gjort, betyr ikke at det var feil. Rart hvor ulik personlighet jeg har mamma og pappa da. 🤣🤣 Anonymkode: 563a0...844 Synes ikke det innlegget du besvarer var særlig greit skrevet, det vitner om mye fordommer. Men, en ting har personen rett i, og det er jo at det nå er bevist at mye av atferd er knyttet til gener og arv, les f.eks om epigenetikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå