Kongla Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Hei alle dere Jeg er en dame på 51 år. De siste månedene har jeg fått mensen hver 2. -3. uke. Og ganske kraftige blødninger i starten. Hvertfall ift hva jeg har pleid å ha. En har sagt til meg at det er overgangsalderen som er på G. Hvordan startet overgangsalderen hos dere? Hvordan var syklusene deres? Og hvilke andre plager hadde dere eventuelt i starten? Takknemmelig for alle svar❤️
Era Vulgaris Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Min overgang startet med at jeg følte meg mye i dårlig form, hadde influensasymptomer 2-3 dager, men ble aldri syk. Så begynte mensen å tulle, og var veldig uregelmessig. Umulig å si hvordan syklusen var, egentlig. Kunne blø 2-3 dager, ha en uke pause, så blø igjen noen dager, før det gikk et par måneder igjen til neste gang. Var veldig plaget med hetetokter og nattesvette, og ble deprimert.
Hmmmmmm Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Jeg er i tidlig overgangsalder, min startet med hyppige nattsvette og hetetokter. Tok blodprøve hos lege, der fikk jeg det bekreftet. Men jeg har hatt uregelmessig mens, fleste mnd har jeg bare hatt 1 dag med blødninger. Kun en mnd på et år har jeg hatt 5-6 dagers mens. Dette med mensen kan ta mange år før det gir seg helt, så den vil nok komme å gå en del før da tenker jeg. Må tilføye at jeg ble veldig nedstemt, så mye at jeg må gå på medisiner for det. Men det symptomet kom ikke før flere mnd etter første symptom på overgangen. Endret 13. juli 2021 av Hmmmmmm Måtte tilføye noe mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå