Gå til innhold

Overgangsalder og uregelmessig menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere

Jeg er en dame på 51 år. De siste månedene har jeg fått mensen hver 2. -3. uke. Og ganske kraftige blødninger i starten. Hvertfall ift hva jeg har pleid å ha. En har sagt til meg at det er overgangsalderen som er på G. 
Hvordan startet overgangsalderen hos dere? Hvordan var syklusene deres? Og hvilke andre plager hadde dere eventuelt i starten?

Takknemmelig for alle svar❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min overgang startet med at jeg følte meg mye i dårlig form, hadde influensasymptomer 2-3 dager, men ble aldri syk. Så begynte mensen å tulle, og var veldig uregelmessig. Umulig å si hvordan syklusen var, egentlig. Kunne blø 2-3 dager, ha en uke pause, så blø igjen noen dager, før det gikk et par måneder igjen til neste gang. Var veldig plaget med hetetokter og nattesvette, og ble deprimert. 

Skrevet (endret)

Jeg er i tidlig overgangsalder, min startet med hyppige nattsvette og hetetokter. Tok blodprøve hos lege, der fikk jeg det bekreftet. Men jeg har hatt uregelmessig mens, fleste mnd har jeg bare hatt 1 dag med blødninger. Kun en mnd på et år har jeg hatt 5-6 dagers mens. Dette med mensen kan ta mange år før det gir seg helt, så den vil nok komme å gå en del før da tenker jeg. 

Må tilføye at jeg ble veldig nedstemt, så mye at jeg må gå på medisiner for det. Men det symptomet kom ikke før flere mnd etter første symptom på overgangen. 

Endret av Hmmmmmm
Måtte tilføye noe mer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...