Gå til innhold

Andre med asperger her som helst ville vært i jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ufør selv, men kjeder vettet av meg. Skulle ønske jeg hadde en jobb jeg kunne fungere i.

Anonymkode: f099c...53e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke fungert i jobb.

Fungerer såvidt i hverdagen.

Men jeg har generalisert angst, engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse og paranoid personlighetsforstyrrelse på toppen.

Og jeg sliter veldig med eksekutiv funksjon. Dvs. jeg har store problemer med å komme igang med ting, planlegging og utførelse.

Det gir meg masse stress.

Jeg er supersensitiv for lyder, lys, stress og forventninger.

Jeg synes dagene går fort, og har nok med mine spesielle interesser.

Jeg har ikke noe behov for menneskelig kontakt.

Anonymkode: 9a800...f98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør p.g.a aspergers og skulle gjerne ha hatt en jobb i tillegg. Jeg er veldig sensitive for stress og lyder (spesielt over litt tid) og har også som overnevnte problemer med å komme igang med ting.

Jeg håper jeg kan finne noe rolig i 20-25% stilling 🙂 og kikker litt på noen stillingsannonser men med lav selvtillit og minimalt med erfaring fra arbeidslivet er det vel kanskje ikke så mye sjanse, men jeg har ikke søkt på noe enda, jeg er i det store og hele altfor hard mot med selv i tillegg til andre ting jeg sliter med.

Har høy utdannelse også.

Anonymkode: 20da9...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har Asperger syndrom, jobber 100%. 
Sliter litt med å skjønne hva kollegaer egentlig har slags intensjoner, men det går stort sett bra. Jobber med programmering, er ikke bare meg som sliter litt med det sosiale her for å si det sånn. 

Anonymkode: 99715...637

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ufør p.g.a aspergers og skulle gjerne ha hatt en jobb i tillegg. Jeg er veldig sensitive for stress og lyder (spesielt over litt tid) og har også som overnevnte problemer med å komme igang med ting.

Jeg håper jeg kan finne noe rolig i 20-25% stilling 🙂 og kikker litt på noen stillingsannonser men med lav selvtillit og minimalt med erfaring fra arbeidslivet er det vel kanskje ikke så mye sjanse, men jeg har ikke søkt på noe enda, jeg er i det store og hele altfor hard mot med selv i tillegg til andre ting jeg sliter med.

Har høy utdannelse også.

jeg jobber i kommune. vi har merkantil I 20-25%.denne stillingen innebærer å scanne inn og registrwre papirdokumenter til vårt saksbehandlingsprogram, gjøre enkelt arbeid på programmet, som å korrigere og rette på maler og skrive brev (eks tildeling av saksbehandler) . mye av disse er fra oppsatte maler. det er ikke noe frist om hvor raskt det går så lenge det skannes inn. 

Ut fra det du beskriver kan jo en slik jobb fungere. eller noe med it. 

kanskje det er mulig å kontakte nav for arbeodsutprøving og spørre om det er mulig i arkiv eller enkelte spesifikke enheter i kommune? 

Anonymkode: 624bd...12e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke noe behov for menneskelig kontakt.

Anonymkode: 9a800...f98

Jeg har hverken asperger eller er ufør. Går for tiden på AAP.

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, at jeg ikke har behov for menneskelig kontakt utover noen få personer. Mennesker stresser meg og trigger angsten min. 

Anonymkode: 79013...bd6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

jeg jobber i kommune. vi har merkantil I 20-25%.denne stillingen innebærer å scanne inn og registrwre papirdokumenter til vårt saksbehandlingsprogram, gjøre enkelt arbeid på programmet, som å korrigere og rette på maler og skrive brev (eks tildeling av saksbehandler) . mye av disse er fra oppsatte maler. det er ikke noe frist om hvor raskt det går så lenge det skannes inn. 

Ut fra det du beskriver kan jo en slik jobb fungere. eller noe med it. 

kanskje det er mulig å kontakte nav for arbeodsutprøving og spørre om det er mulig i arkiv eller enkelte spesifikke enheter i kommune? 

Anonymkode: 624bd...12e

Hm, ja kanskje det kunne være aktuelt, det er ihvertfall noe som jeg ikke har kommet på tidligere, eller har visst om for den saks skyld, dvs merkantil i kommunen 20-25% med tilhørende arbeidsoppgaver. Det varierer nok på muligheter der alt etterhvor man bor i landet også.

Hjelp fra nav tror jeg ikke noe på, ikke nå som jeg er avklart og har hatt ufør i endel år. Jeg er jo ute av systemet slikt sett og må ordne ting selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har høy utdannelse også.

Du har klart høy utdannelse, men klarer ikke å jobbe? Det er litt merkelig i og med at skole ofte krever mer sosialt av en enn en jobb man velger selv.. 

Anonymkode: a6cce...90b

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Har Asperger syndrom, jobber 100%. 
Sliter litt med å skjønne hva kollegaer egentlig har slags intensjoner, men det går stort sett bra. Jobber med programmering, er ikke bare meg som sliter litt med det sosiale her for å si det sånn. 

Anonymkode: 99715...637

Samme her, ikke programmerer, men innenfor IT. Blir til tider misforståelser men ellers går det fint. Skal sies at hjemmekontor har hjulpet noe enormt.

Anonymkode: 7e418...211

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2021 den 17.59):

Du har klart høy utdannelse, men klarer ikke å jobbe? Det er litt merkelig i og med at skole ofte krever mer sosialt av en enn en jobb man velger selv.. 

Nå er det utdannelser man kan ta på nett, og flere utdannelser hvor man nesten ikke må møte opp til undervisning. Ene studiet jeg tok, så hadde vi kun 2 dager obligatorisk oppmøte, og ikke noe gruppearbeid. Kun frivillige forelesninger. Så man kunne være så usosial man bare ønsket.

Anonymkode: cd9d7...2e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 7/14/2021 at 5:59 PM, AnonymBruker said:

Skole krever da ikke noe sosialt? Jeg klarte fint å sitte foran PCen og skrive oppgaver, lese bøker og av og til holde et foredrag. Snakket ikke med de andre studentene eller lærerne da, og reduserte og bodde på studenthybel så jeg slapp å ha en deltidsjobb. Har et snitt mellom A og B, så gikk jo greit akademisk. Sånn i retrospekt ser jeg jo det at nettverksbygging kanskje var nødvendig. Litt sent nå.

Med jobb blir det noe helt annet. For det første trenger man ofte det kontaktnettverket som jeg ikke har, eller referansene som jeg heller ikke har. Så skal man sosialisere seg gjennom jobbintervju, og hvis man får jobben, må man snakke med sjefen og med kolleger. Veldig lett å bli upopulær hvis man bare jobber, og spiser for seg selv.

Anonymkode: 5ec75...d4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

*reduserte forbruket

Anonymkode: 5ec75...d4b

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...