AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Vi er fra samme sted og er jo en gammel venninnegjeng, og flere av oss er «hjemme» i sommer. Tilfeldigvis havnet vi sammen her om dagen, var full isfront fremdeles. Så jeg blir nå utelatt for å unngå dårlig stemning. Det som skjedde i 2009 var bare at jeg laget et innlegg på bloggen om et «lokalderby», da fotballaget der vi er fra spilte mot nabobygda. Så er bilde av venninna mi, en annen venninne og to kamerater på sidelinja, hvor jeg måtte «trykke» bildet litt ned for å få det til å passe inn. Altså at det var like bredt som det skulle være, men tok ned høyden på bildet, med den konsekvens at alle på bildet så mye bredere ut enn de egentlig var. De tre andre var jo veldig tynne og det så ikke egentlig så rart ut. Men hun ble altså seende veldig tykk ut. Tenkte ikke over det der og da, men i ettertid skjønner jeg jo at det ikke akkurat så heldig ut. Og så var det flere som anonymt skrev kommentarer, la oss kalle henne «Jenny Hansen», noe sånt som «Her ser vi Jenny «Biggen» Hansen!», og mange spøker omkring bildet. Jeg dro så på ferie og det var jo via PC og ikke mobil man holdt på den gangen, så fikk ikke med meg dette før senere. Jeg forsøkte å beklage men til ingen nytte. Litt overvektig var hun, men ikke veldig mye, men de neste årene ble hun bare større og større frem til for et par år siden hvor hun tok slankeoperasjon. Men er dette virkelig noe å ta på vei for nå tolv år etterpå? Noe jeg kan si i dag for å ordne opp i dette? Anonymkode: e6fc9...97d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Altså, når jeg skriver spøk, så var det altså ikke jeg som skrev noen av spøkene, og hvem det var fant vel ingen noen gang ut av. Men jeg fikk skylden. Anonymkode: e6fc9...97d 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Dette har nok såret henne veldig, hun ble ertet/mobbet for noe hun hadde komplekser for allerede. Jeg skjønner at hun ikke har noe til overs for deg. Anonymkode: f8ec5...5a7 17
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Sett deg ned med henne, bare dere to, og forklar at du har behov for at dere kommer dere videre fra dette, og spør henne hva som skal til. Dersom hun ikke kan vise en vei ut av dette sure greiene, får dere bare slutte å være venner. Man skal ikke måtte "betale" i så mange år for en tabbe. Og det var en tabbe, det var ikke en slem spøk fra din side. Si at du forstår at hun ble såret, at du aldri hadde gjort det dersom du hadde tenkt deg litt om. Men gjort er gjort og det kan ikke endres på. Anonymkode: 88827...aed 10
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Herregud for en overdramatisk kvinne. Kanskje bare kutte henne ut? Anonymkode: e7542...946 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sett deg ned med henne, bare dere to, og forklar at du har behov for at dere kommer dere videre fra dette, og spør henne hva som skal til. Dersom hun ikke kan vise en vei ut av dette sure greiene, får dere bare slutte å være venner. Man skal ikke måtte "betale" i så mange år for en tabbe. Og det var en tabbe, det var ikke en slem spøk fra din side. Si at du forstår at hun ble såret, at du aldri hadde gjort det dersom du hadde tenkt deg litt om. Men gjort er gjort og det kan ikke endres på. Anonymkode: 88827...aed Såååå TS sitt behov for å gå videre veier tyngre enn venninnens sårete følelser?! Du må beklage, TS. Og ikke en sånn "beklager at du følte deg støtt". Du har såret henne DYPT, selv om det ikke var meningen. Følelsene hennes er fremdeles der og det blir ikke borte fordi "det ikke var med mening". Sett dine egne behov til side og tenk på hennes behov så kanskje dere kan komme videre. Anonymkode: 7e947...803 14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Det bunner vel i at hun ikke tror på at det var et uhell, men at du gjorde det med vilje. Anonymkode: 6b40b...707 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det bunner vel i at hun ikke tror på at det var et uhell, men at du gjorde det med vilje. Anonymkode: 6b40b...707 Det bunner vel i at følelsene hennes ble dypt dypt såret og følelsene ikke bryr seg om det var med vilje eller ikke. Anonymkode: 7e947...803 12
Mr&Ro Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Ts, etter 12 år, har du på noen måte gitt utrykk ovenfor venninnen din at du har angret det som du gjorde? 7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Hva med å be henne om unnskyldning?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud for en overdramatisk kvinne. Kanskje bare kutte henne ut? Anonymkode: e7542...946 det eneste overdramatiske her er vel å fremdeles ikke forstå at handlingene satte så dyp smerte i henne at selv så mange år senere gjør det fremdeles vondt, og ALLIKEVEL legge skylden på konflikten på offeret 🤦🏼♀️ Anonymkode: 7e947...803 12
Tanuki Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er fra samme sted og er jo en gammel venninnegjeng, og flere av oss er «hjemme» i sommer. Tilfeldigvis havnet vi sammen her om dagen, var full isfront fremdeles. Så jeg blir nå utelatt for å unngå dårlig stemning. Det som skjedde i 2009 var bare at jeg laget et innlegg på bloggen om et «lokalderby», da fotballaget der vi er fra spilte mot nabobygda. Så er bilde av venninna mi, en annen venninne og to kamerater på sidelinja, hvor jeg måtte «trykke» bildet litt ned for å få det til å passe inn. Altså at det var like bredt som det skulle være, men tok ned høyden på bildet, med den konsekvens at alle på bildet så mye bredere ut enn de egentlig var. De tre andre var jo veldig tynne og det så ikke egentlig så rart ut. Men hun ble altså seende veldig tykk ut. Tenkte ikke over det der og da, men i ettertid skjønner jeg jo at det ikke akkurat så heldig ut. Og så var det flere som anonymt skrev kommentarer, la oss kalle henne «Jenny Hansen», noe sånt som «Her ser vi Jenny «Biggen» Hansen!», og mange spøker omkring bildet. Jeg dro så på ferie og det var jo via PC og ikke mobil man holdt på den gangen, så fikk ikke med meg dette før senere. Jeg forsøkte å beklage men til ingen nytte. Litt overvektig var hun, men ikke veldig mye, men de neste årene ble hun bare større og større frem til for et par år siden hvor hun tok slankeoperasjon. Men er dette virkelig noe å ta på vei for nå tolv år etterpå? Noe jeg kan si i dag for å ordne opp i dette? Anonymkode: e6fc9...97d Du sier UNNSKYLD! Altså, om du lot slemme kommentarer være på bildet, uten å slette eller fjerne bildet, så er du like ansvarlig som mobberne. 12
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det bunner vel i at følelsene hennes ble dypt dypt såret og følelsene ikke bryr seg om det var med vilje eller ikke. Anonymkode: 7e947...803 Jeg tror det ville vært lettere å godta en unnskyldning etter 12 år! dersom man faktisk trodde på at det var et uhell. Langt vanskeligere å skulle godta en unnskyldning dersom man tror det var gjort med vilje, og at hun heller ikke innrømmer det. ALLE vet at om man kun skalerer et bilde i høyden så blir de som er på det tjukkere. Anonymkode: 6b40b...707 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 TS skriver at hun har prøvd å beklage uten å komme noen vei. 12 år etterpå burde man ærlig talt være åpen for å ordne opp. Det er en voksen dame vi snakker om her. Anonymkode: d74a4...ead 4
Gjest parkeringsvakten Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 Tenker at ts hadde en litt annen historie i tankene da hun skrev tittelen, og merket at hun tabbet seg ut.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 hmm, jeg hadde mobilen med overalt for 12 år siden.. og jeg hadde tilgang på nett fra pc via den, så umulig å fikse vil jeg ikke tro det var.. og spøk var det neppe - dårlig "journalistik" var det definitivt. Jeg ville også ignorert deg og jeg var henne.. Anonymkode: 184e0...e8f 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 Jeg vet ikke helt hva du legger i "full isfront", TS. Men jeg tolker dette som at du ikke var en god venn for venninna di, og hun har valgt å fjerne deg fra livet hennes. Så lenge hun ikke lager noe stort drama ut av det er vel det en grei løsning? Hun velger selv hvem hun vil være venn med. Anonymkode: 56123...a13 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 Da er hun ikke venninne di lenger. Slutt å gruble og finn deg nye venner. Anonymkode: 47260...356 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 Du skriver at du gjorde bildet sånn uten å egentlig tenke over at det ble feil for noen. Smalt igjen pcen, dro på ferie og kom hjem til at hun var sint på deg. Samtidig skriver du i overskriften at dette er en 12 år gammel spøk, altså høres det ut som det ikke var et uhell fra din side, men kødd. So which one is it? Anonymkode: a7022...c7f 10
Gjest DramaTheLama Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Altså, man hadde IPhone med seg overalt for 12 år siden og. Det var ikke 1952.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå