AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Jeg har snart gått 1 år på AAP og er veldig stresset over dette. Jeg er psykisk syk og dette året har blitt brukt mest på behandling og innleggelser. Før dette har jeg gått på AAP i 4 år etterfulgt av 1 år i "karantene" (eller hva det heter). Så har vært syk en stund. Akkurat nå er jeg i arbeidspraksis en dag i uken i 4 timer. Kjenner jeg blir ufattelig sliten og den dagen jeg er på jobb klarer jeg ikke gjøre annet etterpå. Det henger og i i ett par dager etterpå der jeg er veldig trøtt og sliten. Jeg hadde jo virkelig håpt på å kunne jobbe 100% etterhvert, men akkurat nå føles det ikke realistisk. Nå har jeg bare 2 år igjen og det stresser meg veldig. Har hørt at det er nå har blitt veldig vanskelig å få forlengelse utover 3 år. Hva om jeg ikke klarer å komme meg i 100% jobb på denne tiden? Regner jo med at det da blir uføretrygd, men dette er noe jeg ikke har særlig lyst til. Noen som har noen gode råd? Og hvordan kan jeg bruke disse to årene mest effektivt? Anonymkode: d711e...3a1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 Du kan ikke regne med uføretrygd på den måten. Du får ikke uføretrygd bare fordi AAP går ut. Du må da enten gå på sosialhjelp eller tiltakspenger. Anonymkode: f1991...767
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Har du hatt arbeidsevnevurdering eller andre tiltak enn arbeidspraksis? Da kan man se om du har arbeidsevne, ev hvor mye. Få med legen din på et møte med Nav for å snakke om veien videre. Jeg skal ha møte med lege og Nav til høsten om veien videre, og jeg har gått på AAP nå i ca 9 mnd. Psykisk syk og går i behandling. Flere tiltak er prøvd i løpet av sykemeldingsåret, med negativ effekt. Legen vil at arbeidsevnen min skal vurderes. Anonymkode: c6aee...5b5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Hva slags tiltak er du i? En arbeidspraksis gjøres som oftest gjennom et tiltak som avklaring, oppfølging, AFT, ARR el for at en tredjeperson skal kunne observere, se på tilrettelegging osv og sende en rapport til Nav. Og den rapporten er viktig for videre avklaring og avgjørelse med mtp jobb og uføretrygd, fullt eller delvis. Anonymkode: 83e0e...d3e
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 For det første, ta det med ro. Du har 2 år igjen, og det er god tid. Det viktigste er at du jobber med helsen. Jobb er en del av helse, men det kan bikke begge veier. Du skal finne det som er overkommelig for deg nå. Er det lenge siden du startet der du er nå? Føler du opplegget er greit, arbeidsoppgavene er fine og folka der er ok? Hvordan opplever du mestring der? Husk at disse tingene kan ta tid, så ikke få panikk etter 3 uker. I starten er det krevende å begynne i ny jobb. Det er det for alle, de som er frisk og jobber 100% også. Da handler det litt om å bruke energien der man skal, og holde fokuset på at dette er noe som går seg til etter hvert. Det er viktig å ikke bli stresset, for da rømmer man gjerne fra situasjonen. Så slapp av, ikke la deg stresse, og gjør så godt du kan. Anonymkode: 49325...d84
AnonymBruker Skrevet 12. september 2021 #7 Skrevet 12. september 2021 Jeg har bare 3 mnd igjen og har ennå ikke vært ute i tiltak.... Anonymkode: 23aa8...200
AnonymBruker Skrevet 13. september 2021 #8 Skrevet 13. september 2021 AnonymBruker skrev (På 12.9.2021 den 17.50): Jeg har bare 3 mnd igjen og har ennå ikke vært ute i tiltak.... Anonymkode: 23aa8...200 Du vet at du kan ta initiativ til dette selv? Anonymkode: 49325...d84
AnonymBruker Skrevet 14. september 2021 #9 Skrevet 14. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du vet at du kan ta initiativ til dette selv? Anonymkode: 49325...d84 🔺 Anonymkode: 49ded...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå