Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Endret av Melissa_
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En advokat skal tvinge deg til abort? 😂 Herregud for noen drittfolk. Prøv å ikke bry deg, og slutt å ta kontakt med han. 

Og slutt å snok på hans private fb. Er det noe han kan ta deg på så er det dét. Urelevant om han faktisk var pålogget der på din pc eller om du kan passordet - det er hans private eiendom og han kan anmelde deg hvis han finner ut at du er inne der. 

Anonymkode: 8fd05...106

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Dvs logg ut derfra øyeblikkelig og ikke si noe om at du har vært det og snoket. 

Anonymkode: 8fd05...106

• Liker 4
Skrevet

De har ingenting de kan gjøre. Men hvis de skriver stygge ting om deg så hadde jeg tatt bilde av det med telefonen. Husk også å ta vare på alle stygge sms'er osv. Greit å ha som bevis. Det er jo fryktelig kjekt å kunne se hva de skriver om deg da! 

Blokker nummeret hans

Og kos deg videre med babien din ❤️ det er ikke optimalt å bli født inn i en familie med så mye konflikt, men sånt pleier å roe seg ned etterhvert.   

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med graviditeten! 😊

Veldig synd at eksen er en idiot, men det er ingenting verken han eller familien hans kan gjøre. Ettersom han er faren til barnet har han rett på kontakt med barnet hvis han skulle ønske det, men han kan ikke kreve at du tar abort, og han kan heller ikke nekte å betale barnebidrag om han ikke ønsker kontakt. Så hva de mener med å være offensive og hva de skal med advokat kan jeg ikke skjønne 😅

Logg ut av facebookkontoen hans og som personen over her sier: ta vare på eventuelle meldinger med trusler, stygge meldinger osv. Det kan komme greit med ved eventuelle tvister senere.  

Anonymkode: 80408...c92

• Liker 2
Skrevet

Takk folkens, setter pris på å få bekrefta at de bare er idioter 😂😂 ingen skal prøve å ta min baby her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil du virkelig måtte forholde deg til han i 18år fremover? Samvær, delt omsorg, bursdager osv. 

Sorry, men jeg hadde faktisk tatt abort. 

Anonymkode: 239ab...2e8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bli gravid med denne mannen?

Anonymkode: a480b...fd0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bli gravid med denne mannen?

Anonymkode: a480b...fd0

Er ikkke spørsmålet heller hvordan klarte han å gjøre noen gravid når han opplagt ikke ville ha barn? Han kunne jo både tatt ansvar for sin egen del av prevansjonen eller avstå fra sex om han ikke klarte det. 

Anonymkode: 4e7a5...825

• Liker 16
Skrevet

Jeg har beholdt barnet. Det er ikke barnets skyld at vi voksne ikke kan ta forholdsregler. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mhm, helt "tilfeldig" er du logget på hans Facebook. Det er ikke noe fælt behandling å ignorere deg eller slå opp med deg. Bare glem at han eksisterer. 

Anonymkode: de7c5...85d

AnonymBruker
Skrevet

Han ønsker tydeligvis ikke dette barnet, eller å være en del av livet ditt eller barnet sitt. Du har tatt et valg om å beholde barnet, ikke forvent at han da skal stille opp på et senere tidspunkt. Hold deg unna livet hans, og hvorfor snoke på sosiale medier? Det er bare barnslig av deg. 

Anonymkode: 911a7...3e8

AnonymBruker
Skrevet
Melissa_ skrev (2 timer siden):

Hei,

jeg er en ung voksen på 20 år som ble gravid med min ekskjæreste nå nylig. Det var mildt sagt et rent helvette og jeg ble behandlet fælt og nærmest tvunget til abort. Han slo opp med meg, blokkerte meg overalt og jeg flyttet inn med min søster, der jeg endelig kunne ta og nyte svangerskapet mitt i fred.

Fikk en tekst fra han igår der han spurte om jeg hadde tatt abort enda, og jeg svarte med en veldig hyggelig og snill melding der jeg ba han respektere at jeg vil beholde babyen, men at han kan frata seg alt ansvar som far om han ønsker. Den fikk jeg ikke noe svar på.

Jeg er tilfeldigvis logget inn på Facebooken hans fra tidligere der det kom opp masse meldinger med familien hans om at de må være offensive og klare i denne «forferdelige» situasjonen, og at de skal blande inn advokater og familievern. 

Og da kommer jeg til spørsmålet mitt: hva skal advokater og familievern gjøre i en situasjon der jeg er den som blir ignorert og bare ønsker å skape den beste situasjonen for alle, og det er de som er sinna og offensive? Kan jeg isåfall nekte å blande meg inn i hva enn de prøver på? Føler på at dette bare blir ekstremt stressende for meg som bare vil ha et rolig svangerskap :( de ser ikke på dette barnet som annet enn et fælt hinder engang

Takk

Av hensyn til barnet, eksen og hans familie og ikke minst av hensyn til deg selv, så syns jeg du skal vurdere abort seriøst. Dette er ingen ønskesituasjon for noen av partene og alle minst for barnet som blir født inn i et konfliktfylt familieforhold. Dette skal dere leve med i de neste 18 årene og sannsynligvis enda lengre mtp bryllup, fremtidige barnebarn, dåp, konfirmasjon osv.

I tillegg så vil du måtte leve med et stort ansvar alene og han vil få et fremtidig bidragsansvar som kanskje vil skape vanskeligheter for han i fremtiden. Det økonomiske vil også bli en stor belastning for deg. Å ha barn er en veldig stor økonomisk belastning og mulighetene for at du vil gå en fremtid i møte med mange år foran deg med veldig trang økonomi og mye tyngende ansvar er store. 

Du er ung og kan få mange barn i fremtiden, forhåpentligvis med en mann du skal leve livet sammen med. 

Anonymkode: 45fd4...17f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Av hensyn til barnet, eksen og hans familie og ikke minst av hensyn til deg selv, så syns jeg du skal vurdere abort seriøst. Dette er ingen ønskesituasjon for noen av partene og alle minst for barnet som blir født inn i et konfliktfylt familieforhold. Dette skal dere leve med i de neste 18 årene og sannsynligvis enda lengre mtp bryllup, fremtidige barnebarn, dåp, konfirmasjon osv.

I tillegg så vil du måtte leve med et stort ansvar alene og han vil få et fremtidig bidragsansvar som kanskje vil skape vanskeligheter for han i fremtiden. Det økonomiske vil også bli en stor belastning for deg. Å ha barn er en veldig stor økonomisk belastning og mulighetene for at du vil gå en fremtid i møte med mange år foran deg med veldig trang økonomi og mye tyngende ansvar er store. 

Du er ung og kan få mange barn i fremtiden, forhåpentligvis med en mann du skal leve livet sammen med. 

Anonymkode: 45fd4...17f

Dette er noe vedkommende må ta stilling til selv, hva du syns et vilt fremmed menneske skal gjøre med sitt liv har du ingen råderett over. Hun er ung, og kan påvirkes til å ta valg hun vil angre på. La hun bestemme selv, og hun har allerede tatt valget med å beholde barnet. 

Anonymkode: 14cae...ed4

• Liker 21
Skrevet

I denne situasjonen så hadde jeg beholdt :) Kos deg! Ingen som kan tvinge deg til abort. 

Er ikke noe verre enn å få han til å frasi seg fars retten og omsorg. Ha alt skriftlig og ta det gjerne opp med en advokat. 

Spar på meldinger som bevis om han og familien trakasserer/er truende. 

Han kan ikke komme tilbake til et senere tidspunkt å kreve samvær og foreldrerett. 

:klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har satt et annet menneske i en vanskelig situasjon, dette vil påvirke han resten av livet - har du tenkt over det? Der virker som om du er fornøyd med at du er blitt gravid og du tar ikke hensyn til andre enn deg og dine ønsker her. Du spør vilt fremmede her inne på KG og «setter pris på å få bekreftet at de er idioter» når det kommer til barnefaren sin familie. Det framstår som om du er noe umoden og trumfer gjennom dette svangerskapet for enhver pris, var det planlagt fra din side?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har satt et annet menneske i en vanskelig situasjon, dette vil påvirke han resten av livet - har du tenkt over det? Der virker som om du er fornøyd med at du er blitt gravid og du tar ikke hensyn til andre enn deg og dine ønsker her. Du spør vilt fremmede her inne på KG og «setter pris på å få bekreftet at de er idioter» når det kommer til barnefaren sin familie. Det framstår som om du er noe umoden og trumfer gjennom dette svangerskapet for enhver pris, var det planlagt fra din side?

Det skal som kjent to til for å lage et barn. Den som absolutt ikke vil ha barn, må selv ta sine forholdsregler.

Anonymkode: ea642...cf2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det skal som kjent to til for å lage et barn. Den som absolutt ikke vil ha barn, må selv ta sine forholdsregler.

Anonymkode: ea642...cf2

Den er vel litt enkel? Var feks TS helt klar på at hun ev ikke brukte prevensjon og ønsket et svangerskap?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (2 timer siden):

Han kan ikke komme tilbake til et senere tidspunkt å kreve samvær og foreldrerett. 

:klem:

Joda. Det kan han fint gjøre OG han vil mest sannsynlig også få både foreldreansvar og samvær. 

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda. Det kan han fint gjøre OG han vil mest sannsynlig også få både foreldreansvar og samvær. 

Utdyp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...