Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent av meg sa det for en stund tilbake, men ingenting har skjedd enda. Hadde dere mast om å møtes eller bare latt det gå? 

Anonymkode: 0f277...ca8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme som "vi må ta en kaffe en dag".

Altså en hyggelig frase som det ikke bunner noe i. 

Anonymkode: f70e0...a9c

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det samme som "vi må ta en kaffe en dag".

Altså en hyggelig frase som det ikke bunner noe i. 

Vi snakket om mat da, så hun sa jeg må smake på denne retten og vi må komme på middag en dag, men hun virker så opptatt og ingenting har skjedd 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du ta initiativ? Folk har travle hverdager - det trenger ikke bety noe annet enn det.

Anonymkode: c3a48...b3f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en vennlig men høflig ting å si. Vil hun faktisk invitere på middag følger hun opp med invitasjon. Ikke under noen omstendighet inviterer man seg selv. 

Anonymkode: 8cb44...554

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som alltid sier dette. Hun er travel, og dessuten litt glemsk. Har gitt henne opp for lengst. Har vel etterhvert innsett at det kun er noe hun sier og ikke mener. 

Anonymkode: 7a59a...869

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi snakket om mat da, så hun sa jeg må smake på denne retten og vi må komme på middag en dag, men hun virker så opptatt og ingenting har skjedd 🤪

Nei, nettopp, hun sa bare en høflighetsfrase.

Hadde hun faktisk ønsket å invitere deg på middag, hadde hun gjort nettopp det - invitert deg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, nettopp, hun sa bare en høflighetsfrase.

Hadde hun faktisk ønsket å invitere deg på middag, hadde hun gjort nettopp det - invitert deg

Tenker bare å si det på tull sånn " hehe, har du glemt den middagen" siden hun var så spesifikk og forklarte litt om den retten hun ville lage. Det er greit for meg altså, synes bare det er irriterende når folk sier ting de ikke følger opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt en melding og spurt om oppskriften på den retten. :) 

Da vil hun ta opp tråden igjen om hun faktisk vil invitere (jeg glemmer lett sånne ting selv om jeg mener å faktisk invitere), og ellers får du en spennende rett du kan lage selv. 

Anonymkode: 4b22c...abc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når noen sier noe sånt så svarer jeg "ah supert, passer xxxdag?" Hvis ikke så svarer jeg "det går bra, bare gi beskjed en gang det passer" så er drt helt avgjort hvor ballen ligger. Jeg sier nemlig aldri sånt fr å være hyggelig, men jeg sier også "dere må komme på middag/ta kaffe/ gåtur, passer xxxdag?"

Anonymkode: 6ad60...8d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt at hun ikke var så Intr i kontakt.

Anonymkode: bcbdc...15f

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sånt er bare en høflighetsfrase, i likhet med vi må ta en kaffe en dag som en annen nevner.  Hadde ikke tenkt noe mer over det. 

Skrevet

Hva er poenget med å si at man må ta en kaffe/middag en dag hvis man har ingen intensjoner om å følge opp? Er jo mange høflighetsfraser man kan si som ikke innebærer middag. 

• Liker 5
Skrevet
Athena79 skrev (4 minutter siden):

Sånt er bare en høflighetsfrase, i likhet med vi må ta en kaffe en dag som en annen nevner.  Hadde ikke tenkt noe mer over det. 

Det er ikke alltid bare av ren høflighet. Når jeg sier det, mener jeg: Det blir hyggelig å møtes en dag, men det passer ikke nå. Jeg gir beskjed når det passer.

TS, kanskje du kan invitere på middag?

• Liker 6
Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Det er ikke alltid bare av ren høflighet. Når jeg sier det, mener jeg: Det blir hyggelig å møtes en dag, men det passer ikke nå. Jeg gir beskjed når det passer.

Tenker det samme. 

Dagene er ofte uforutsigbare. Dagene går sted. Inviter du på middag

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OTktcX.gif.53be26311fb6c3e8de5a61b7c01d34e8.gif

Anonymkode: f4ce4...e8d

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Drizzt skrev (13 minutter siden):

Selvsagt er det nok noen som mener det, men av min erfaring er det kun sagt som en høflighetsfrase. 

AnonymBruker
Skrevet

Har sagt det sikker tusenvis av ganger. Muligens det var jeg som ts snakker om også. 😂 Aldri mente noe bak det.

Anonymkode: f0fec...019

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har gjort akkurat det samme, for så å oppdage at kalenderen var helt fylt opp de nærmeste ukene. Når det så var ledig tid fikk vi sykdom i hus som gikk på rundgang i hele familien... Så det gikk litt tid før jeg faktisk inviterte, men jeg gjorde det til slutt. Jeg sier aldri sånt uten å mene det, men vet mange gjør det også.

Anonymkode: 90f1e...276

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Drizzt skrev (17 minutter siden):

Nei, da hadde man sagt når det passer, ikke bare avsluttet med det. Herregud så naiv du er.

Anonymkode: f0fec...019

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...