Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på denne kommentaren om kjæresten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Traff en venninne i helgen, mer perifer, ikke nær, venninne, som sa "du er heldig som kapret DEN flotte mannen, han er så nydelig". De kjenner ikke hverandre godt, mer via felles bekjente, og de følger hverandre på instagram, så hun har tydeligvis sett bildene han har lagt ut. Det er ikke det at jeg ikke stoler på han eller henne, eller mistenker at hun vil legge an på han, men ble litt sånn "jeg er heldig, ja, er ikke han som er heldig, det er jo meg du kjenner?" Vet jeg har en veldig pen kjæreste, men vet liksom ikke hvordan jeg burde ta denne kommentaren. Hvordan ville du reagert?

Anonymkode: 60d86...dfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overreagerer...

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

22ADDD93-D66A-4F4B-B9CA-439580DCBD07.png

Anonymkode: 24bdb...656

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Traff en venninne i helgen, mer perifer, ikke nær, venninne,

Smør på flesk som det heter...

Anonymkode: 9b4e2...9b8

• Liker 2
Skrevet

Tatt det som et kompliment, vel. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

FInt med memes og to ord i en setning, men setter pris på litt mer utfyllende svar. Er det vanlig å få sånne kommentarer på kjæresten? Javel så er jeg litt usikker. Vet at jeg er sammen med en som er veldig pen, men nære venninner har ikke kommentert at han er så pen. Føler det er litt venninnekode å ikke legge ut om utseendet på kjæresten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel en kjekk og bra mann da? 

Du ville at venninna di skulle fortelle deg hvor bra du er og hvor heldig han er som har kapret deg?  Jeg tenker at venninna sier at du er et bra menneske allerede jeg, ved å ha lyst til å være venninne med deg.

Personlig så interesserer jeg meg ikke så mye for selfie-kulturen og har ikke Instagram selv, og jeg tenker kanskje at for dere som er i dette har lettere for å kommenterer mye mer på utseende til folk enn det jeg er vant til..? Men i mitt liv vil så vil jeg ofte kommentere venner og bekjentes partner, men mest da fordi jeg oppriktig bryr meg om venner og synes det er veldig fint når de får seg skikkelig bra kjærester/partnere. Om ei venninne holder på med buldring/klatring og møter en som driver med det samme og som i tillegg inviterer henne ut på piknik i skogen ved en buldrestein med levende lys og god mat, så vil jeg jo kommentere hvor kul han er og hvor digg det er at hun har funnet seg en så bra mann som i tillegg har like interesser som henne! Jeg ville sikkert kommentert om jeg syntes han var kjekk eller ikke også, men bare ut i fra at "jeg ønsker deg alt det beste i verden"-perspektiv. Synes du skulle tatt i mot komplimentet jeg -den eneste gangen jeg ville reagert negativt er om venninna her hadde begynt å agt an på parteneren min, men synes virkelig ikke at det er det første man skal tenke. Tror mest at hun er skikkelig glad på din vegne jeg, kanskje småmisunnelig fordi hun ikke har funnet noen selv enda? Men om hun ikke viser tegn til å være av en kjipe sorten så ville jeg heller bare smilt og blitt veldig glad, sagt "oh yeah, jeg vet, og han er bare min!" Og så ville jeg hjulpet venninna mi litt, dyttet henne avgårde i riktig retning i tanke og liv, få henne til å tørre mer, for hun og fortjener en bra partener nemlig  :)

Anonymkode: debcd...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig? Du fikk et komplement! Si takk, ta det til deg og så driter du i å overtenke. 

Hvor ofte sier du ting litt feil?

Anonymkode: f7701...df2

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Traff en venninne i helgen, mer perifer, ikke nær, venninne, som sa "du er heldig som kapret DEN flotte mannen, han er så nydelig". De kjenner ikke hverandre godt, mer via felles bekjente, og de følger hverandre på instagram, så hun har tydeligvis sett bildene han har lagt ut. Det er ikke det at jeg ikke stoler på han eller henne, eller mistenker at hun vil legge an på han, men ble litt sånn "jeg er heldig, ja, er ikke han som er heldig, det er jo meg du kjenner?" Vet jeg har en veldig pen kjæreste, men vet liksom ikke hvordan jeg burde ta denne kommentaren. Hvordan ville du reagert?

Tullebærta! Hun forteller deg at hun synes du har god smak..

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner og overanalysering/usikkerhet....sukk.

Anonymkode: ad090...424

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At hun kommenterte at kjæresten din er flott betyr ikke at hun ikke synes du er det.

Når noen andre får et kompliment betyr det ikke at du ikke er bra.

Jeg tenker at man må kunne si noe fint om andre uten å måtte skryte av personen man snakker med samtidig.

Anonymkode: 4ce8b...dd3

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjerp deg.

Hun sier det for å få deg til å føle deg bra og skryte. Hadde hun prøvd å stjele kjæresten hadde hun ALDRI kommentert det til deg. Skjønner ikke at hun orker å være venninne med noen som har så lite tillit!

Endret av Jentesom
Skrevet

"Jeg har fått ny kjæreste og så møtte jeg ei venninne som kommenterte at HAN var så heldig som har kapret MEG, tror dere hun er lesbisk!?!"

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

dear lord.....

Anonymkode: b307b...cf1

• Liker 1
Skrevet

For et hyggelig kompliment :) Og så fint at hun unner deg en bra kjæreste også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde reagert på at du brukker så mye tid på å tenke på en helt vanlig høflig frase og til og med skriver her. Ærlig talt, har du ikke noe bedre å gjøre? Er dette ditt største problem? Å lage drama der det ikke finnes noen? 

Anonymkode: a63fc...038

Skrevet

Det må være litt slitsomt å være din vennine som du skal overreagere sånn på ett kompliment.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel penere enn deg, da. :vetikke: 

Og det er jo millionvis av andre i verden også, så DET er jo ikke krise. 

Blir som om venninna di sier "den nye typen din er dritgod på ski!" og du blir furt fordi hun ikke påpeker at du er flink på ski også, selv om han helt åpenbart er flinkere enn deg. :rolleyes:

Penhet er like viktig som skiferdigheter, ts. Og den forsvinner på et yngre stadie av livet ditt. ;) 

Anonymkode: 01587...5dc

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du hørers veldig usikker ut, hva er problemet egentlig, redd for at hun skal stjele typen din? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...