Gå til innhold

Kan jeg redusere stillingen min og få mer overgangsstønad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått innvilget overgangsstønad og jobber i 100% fast stilling. Jeg har lenge vurdert å redusere stillingen pga utfordringer knyttet til søsken av barnet, men har ikke hatt økonomi til det. 
Summen for overgangsstønaden er satt utifra min 100% stilling, men kan jeg be om at den økes dersom jeg får innvilget redusert arbeidstid av jobben?

Anonymkode: 23f18...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det håper jeg virkelig ikke at du får. Det skal lønne seg å jobbe. 

Anonymkode: db2fb...43e

• Liker 3
Skrevet

Ja, det kan du.

• Liker 1
Skrevet

Det må du spørre dem om. Reglene for overgangsstønad sier at du mister retten på det hvis du «uten rimelig grunn» har sluttet i arbeid, så da regner jeg med å kutte i arbeidet går under det. Ville ikke sjanset på det. Ring dem og hør om din grunn regnes som rimelig 😊

• Liker 1
Skrevet
altflyter skrev (32 minutter siden):

Det må du spørre dem om. Reglene for overgangsstønad sier at du mister retten på det hvis du «uten rimelig grunn» har sluttet i arbeid, så da regner jeg med å kutte i arbeidet går under det. Ville ikke sjanset på det. Ring dem og hør om din grunn regnes som rimelig 😊

Redusert stilling for å ta vare på barn er generelt akseptert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det håper jeg virkelig ikke at du får. Det skal lønne seg å jobbe. 

Anonymkode: db2fb...43e

Det gjør det jo. Man får mer i lønn enn i overgangsstønad. Men da går ikke alltid hverdagen opp, og hun får høre «stakkars, stakkars barn» hvis hun tør å skrive her hvor lenge de er i barnehagen hver dag.

Anonymkode: 15798...36c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har nylig fått innvilget overgangsstønad og jobber i 100% fast stilling. Jeg har lenge vurdert å redusere stillingen pga utfordringer knyttet til søsken av barnet, men har ikke hatt økonomi til det. 
Summen for overgangsstønaden er satt utifra min 100% stilling, men kan jeg be om at den økes dersom jeg får innvilget redusert arbeidstid av jobben?

Anonymkode: 23f18...162

Hei! Du kan redusere arbeidet ditt til 50% uten konsekvens. Du må være i minst 50% aktivitet for å opprettholde aktivitetskravet. Du har også krav på økt overgangsstønad men du vil selvfølgelig ikke få like mye utbetalt som om du var i 100% jobb. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...