AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Jeg har nylig fått innvilget overgangsstønad og jobber i 100% fast stilling. Jeg har lenge vurdert å redusere stillingen pga utfordringer knyttet til søsken av barnet, men har ikke hatt økonomi til det. Summen for overgangsstønaden er satt utifra min 100% stilling, men kan jeg be om at den økes dersom jeg får innvilget redusert arbeidstid av jobben? Anonymkode: 23f18...162
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Det håper jeg virkelig ikke at du får. Det skal lønne seg å jobbe. Anonymkode: db2fb...43e 3
altflyter Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Det må du spørre dem om. Reglene for overgangsstønad sier at du mister retten på det hvis du «uten rimelig grunn» har sluttet i arbeid, så da regner jeg med å kutte i arbeidet går under det. Ville ikke sjanset på det. Ring dem og hør om din grunn regnes som rimelig 😊 1
MapleSirup Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 altflyter skrev (32 minutter siden): Det må du spørre dem om. Reglene for overgangsstønad sier at du mister retten på det hvis du «uten rimelig grunn» har sluttet i arbeid, så da regner jeg med å kutte i arbeidet går under det. Ville ikke sjanset på det. Ring dem og hør om din grunn regnes som rimelig 😊 Redusert stilling for å ta vare på barn er generelt akseptert.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det håper jeg virkelig ikke at du får. Det skal lønne seg å jobbe. Anonymkode: db2fb...43e Det gjør det jo. Man får mer i lønn enn i overgangsstønad. Men da går ikke alltid hverdagen opp, og hun får høre «stakkars, stakkars barn» hvis hun tør å skrive her hvor lenge de er i barnehagen hver dag. Anonymkode: 15798...36c 2
Lena1989 Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har nylig fått innvilget overgangsstønad og jobber i 100% fast stilling. Jeg har lenge vurdert å redusere stillingen pga utfordringer knyttet til søsken av barnet, men har ikke hatt økonomi til det. Summen for overgangsstønaden er satt utifra min 100% stilling, men kan jeg be om at den økes dersom jeg får innvilget redusert arbeidstid av jobben? Anonymkode: 23f18...162 Hei! Du kan redusere arbeidet ditt til 50% uten konsekvens. Du må være i minst 50% aktivitet for å opprettholde aktivitetskravet. Du har også krav på økt overgangsstønad men du vil selvfølgelig ikke få like mye utbetalt som om du var i 100% jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå