Gå til innhold

Når legger 1-3 klassinger seg??? Plagsomme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bor i et nabolag som alltid har vært fredfullt. Men de siste årene har det tilflyttet en del barnefamilier. Og fint er det, for kommunen har prioritert til bedre uteområder her med fotball bane, sykkel bane, men plenklipping osv 😊 

Men..... Barna begynner å bli plagsomme. Jeg jobber hjemmefra og går på tur med en liten hund ca 5 ganger om dagen. Utenfor er det ca 15 barn som pleier leke utenfor. 

Jeg har en liten hund som ser ut som en bamse, og barna syntes jo den er fryktelig søt... så de kommer løpende. Hunden min er 10 år og har tidligere aldri reagert på barn. Men når 15 stykk kommer løpende så blir det litt mye.... Så etter å ha sett at hunden blir stresset (og ikke ønsker et utfall hvor hunden freser og en av de mener de blir bitt), så har jeg bedt dem holde avstand da hunden blir redd. 

Og det respekterer de sånn halveis.... hver gang de ser meg, så kommer de fortsatt løpende, men holder seg på 10 meter avstand, men følger etter, løper rundt oss i sirkler osv. Jo mer de nærmer seg, jo mer hyler de og ler og løper vekk, som at det er spennende å teste disse grensene jeg har satt. 

De hører ikke på meg, de prøver følge etter meg og tror jeg ikke ser dem osv. 

De sitter på plenen utenfor huset mitt (offentlig område), og venter på at jeg skal gå på tur... «Nå kommer hunden!! IIIH IIIH HAHAHA IIIIH» 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg skjønner ikke hvor alle bor, de bor jo overalt her. 

Tenkte det er best om jeg går på tur mens de er på skolen og etter de har lagt seg. Men når legger barn på den alderen seg? Når begynner skolen (dato)? Og hvilket klokkeslett pleier de å være hjemme fra skolen?

Anonymkode: 5bc82...1f8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nabolaget/velforeningen deres en facebokside? Eller en xxbeboere-side? Hva med å legge ut der og be foreldrene i den aldersgruppen om å ta en prat med barna sine om det? 

Anonymkode: 8f4f2...46c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men..... Barna begynner å bli plagsomme. Jeg jobber hjemmefra og går på tur med en liten hund ca 5 ganger om dagen. Utenfor er det ca 15 barn som  Men når legger barn på den alderen seg? Når begynner skolen (dato)? Og hvilket klokkeslett pleier de å være hjemme fra skolen?

De legger seg mellom 20 og 22 i ferier vil jeg tro, og mellom 19 og 21 i hverdagen. 

Skolen slutter en gang mellom 13 - 14.00 

Skolen åpner rundt 20 august, husker ikke årets dato.

Anonymkode: 1547d...756

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har nabolaget/velforeningen deres en facebokside? Eller en xxbeboere-side? Hva med å legge ut der og be foreldrene i den aldersgruppen om å ta en prat med barna sine om det? 

Anonymkode: 8f4f2...46c

Nei, er en nabolag (tett bebygget strøk), med eneboliger, rekkehus, blokker, ja alt sammen 🙄 Jeg bor i en enebolig.. Men smart tips, men det er nok ikke noe felles Facebook side her 😩 Nærmeste jeg kommer da er «hva skjer i *kommunenavnet*», men blir det teit å legge det ut der? 😳

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De legger seg mellom 20 og 22 i ferier vil jeg tro, og mellom 19 og 21 i hverdagen. 

Skolen slutter en gang mellom 13 - 14.00 

Skolen åpner rundt 20 august, husker ikke årets dato.

Anonymkode: 1547d...756

Takk! 
ts

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det å ignorere? Kan vel ikke være morsomt i lengden for de om de blir behandlet som luft. Og bær hunden i det du passerer de så de ikke får noen mulighet til å herje rundt den. Hvor gamle er de forresten? Høres ut som de er gamle nok til å forstå en klar beskjed, det er jo ikke greit det her. 

Om det ikke går inn hadde jeg kontaktet foreldre.

Anonymkode: bc222...a95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du bør gi en klar beskjed, og si at om ikke de gir seg må du snakke med foreldrene deres. Noen av dem vet du kanskje hvor bor, og da er det nok ikke så vanskelig å komme i kontakt med flere foreldre. Barna må lære at de ikke kan oppføre seg sånn rundt dyr.

Anonymkode: 2f984...a15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...