Gå til innhold

Sopp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

igår kveld merket jeg at jeg klødde litt i kjeden, tenkte ikke så mye over det...men så skulle jeg på do, og så at det var sånn rosa/brun utflod i trusa...å det klør ganske mye nå...å det er akkurat som om utfloden er litt klompete,ser ut som bittesmå hudflak...å jeg kikket med et speil der nede for å se nå akkurat. og det er litt sånn hvitt å rødt....men det lukter ikke noe tror jeg....hva kan dette være??? må jeg til legen eller fins det noe på apoteket??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heh, jeg fikk min første merkbare soppinfeksjon for litt over en uke siden. Au. Begynte med at det "klødde litt", litt klumpete utflod, og så tok det helt av. Au au au.

Siden du har rosa/brun utflod tyder det på at du blør litt. Det kan være at huden er sår, og sprekker. Likevel, vedvarer dette bør du la en lege ta en titt for sikkerhets skyld.

Stikk uansett innom apoteket, og kjøp Canesten, kombinasjonspakning. (Den kommer i to versjoner, en med 6-dagers behandling, en med én-dags behandling (sterkere dosering)). Denne inneholder en stikkpille som føres opp i skjeden, og salve som du bruker utenpå. Bedring kan merkes etter et døgn.

For min egen del opplevde jeg å få blodfarget utflod etter å ha påbegynt behandlingen, men det gikk over. Jeg fikk også noen sprekker i huden rundt skjeden som blødde litt (og klødde noe inni helv..).

Skrevet

jeg har vert hos legen for ca en mnd siden, tok masse tester og ingenting var galt da hvertfall! så antar at det bare er sopp da?? har brukt litt sterk billig håndsåpe der nede i det siste å gått med litt for stramme bukser en dag, hehe...kan dette påvirke sopp?

Skrevet

oK nå blør jeg!! var på do å kom masse blod på papiret, kan det være mensen???( har gått på p-plaster en mnd, å ble litt kluss sist, bytta en dag for sent hver gang..tenkte litt feil...så er på rett kjøl nå men skal egentlig ha mensen om en uke, i den plaster frie uka, som begynner til tirsdag...!) men greit hvis d er mensen, men klør jo fordiom, kan vel ha sopp å mensen på samme tid? hvaaa skjeeer...svar da dere...

Skrevet

Ja, du kan ha sopp og mensen på samme tid.

Ja, såpevask og klær som gjør det tett der nede kan fremme sopp.

Å behandle sopp kan vel bli et problem mens du har mensen.

Men: Hvis du har blødninger når du normalt ikke skal ha blødninger, i tillegg til disse plagene, så foreslår jeg at du tar en prat med legen likevel. Det kan aldri skade.

I mellomtiden, så råder jeg deg til å vaske underlivet bare med vann, eller en såpe beregnet for underlivet. Hvis ikke kan du fort gjøre det verre.

Skrevet

Så godt som "alt" er vanlig når mang skifter prevensjonsmiddel(hormonelle). Dersom du er litt bekymret, foreslåt jeg at du ringer gynekologen din. En liten samtale med h*n kan være veldig beroligende.

Sopp kan komme av mange ting:

- irritert hud(fra stramme bukser eller kløende truser)

- hormonelle forandringer i kroppen(ofte p-piller ol.)

- stress

- endringer i kosthold(mye sukker)

(husker ikke alt jeg)

Men uansett. Anbefaler at du tar kontakt med lege/gynekolog. Da slipper du å få noe "kanskje" svar, og dersom du har kraftig sopp og det ikke holder med canesteen, må du kanskje ha middel på resept.

lykke til...

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...