Gå til innhold

Hvorfor legger du deres 12-13 åringer så sent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom over et innlegg, der jeg leser at 12 åringer er oppe til nermere 12-01?? Er ikke dette ganske sent? Legger seg samtidig som vokse? 12-13 åringer er barn, ikke voksne. 12-13 åringer er i utvikling. Virker som dagens foreldre lar ungene gjøre som de vil, sitte på mobilen så mye de vil, se på tv og spille når de vil, legge seg når de vil. Skjerp dere da! 

Anonymkode: 32e61...f81

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

det er ferie

Anonymkode: f1812...898

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Dagens foreldre.. Jeg fikk da også sitte oppe til midnatt i ferien som 12-13 åring? Jeg er blitt 34. Slapp av, 12-13 åringer klarer da å ta igjen det tapte på formiddagen.

Anonymkode: 147e4...259

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 12 legger seg 22:30 nå i ferien. 21:30 når det er skole. Vanligvis våkner han 07, men er deilig at han i disse dager sover til 08-09.

Anonymkode: ee697...605

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det er ferie

Anonymkode: f1812...898

Flere som skriver «på helg» også. Altså?? Jeg hadde aldri tolerert at mine barn hadde vært oppe like lenge som oss vokse. Synes foreldre i dag har ALT for frie tøyler. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min 7,5 åring sover ikke enda 🤷🏼‍♀️ Lagt seg altså, men ikke sovnet. Det er ferie…  Sover sikkert til 10-11 i morgen.

Anonymkode: eba7d...617

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig satt kl 22, men er ikke trøtt osv sitter på do i nærmere 1 time.

Anonymkode: a98d3...cc2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener det skjer en symbolsk overgang fra barneskole til ungdomskole. 24 er helt ok for en 13-14 åring i ferien. Ville heller ikke klikket for kl 01 men prøvd å rådet og veiledet til å ikke drøye lengre enn til 24. Forklart hvorfor det kan være uheldig for kroppen å komme ut av rytme. At kroppen programmert til å sove om natten osv. en 12-13 åring skjønner dette.

Innetider blir likevel noe annet. Hen får ikke leke ute med venner til langt på natt. Hen må være hjemme.

Anonymkode: 58917...8c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har egentlig satt kl 22, men er ikke trøtt osv sitter på do i nærmere 1 time.

😳…. Med telefonen da eller?!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min 7,5 åring sover ikke enda 🤷🏼‍♀️ Lagt seg altså, men ikke sovnet. Det er ferie…  Sover sikkert til 10-11 i morgen.

Anonymkode: eba7d...617

Ja, han får sikkert trykke på tlf/mobil på nettbrett? Eller tar jeg feil? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😳…. Med telefonen da eller?!

Nei

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei

Sitte på do i 1 time? Jaja, man vet jo hva hen holder på med 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er lyst ute og sol hele natta😊 Når ungene lever i mørket flere måneder av året må lyse sommernetter utnyttes til det fulle. Akkurat slik jeg hadde det da jeg vokste opp på 70- og 80tallet 

Anonymkode: eb015...dfd

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Mine unger har akkurat lagt seg. Klokka hat passert midnatt. De er 8, 10 og 12 år. Jeg, min mann og ungene har sittet på terrassen og spilt Maxi-Yatzi i to timer. Mulig vi burde skjerpe oss, men det er ferie og vi koser oss glugg 😁

Anonymkode: 4b31d...fc0

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kom over et innlegg, der jeg leser at 12 åringer er oppe til nermere 12-01?? Er ikke dette ganske sent? Legger seg samtidig som vokse? 12-13 åringer er barn, ikke voksne. 12-13 åringer er i utvikling. Virker som dagens foreldre lar ungene gjøre som de vil, sitte på mobilen så mye de vil, se på tv og spille når de vil, legge seg når de vil. Skjerp dere da! 

Haha

Din 17 åring må sikkert inn kl 22 i helgene? Lykke til...

Anonymkode: 248f8...cc1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er ferie, vi voksne legger oss også sent og står opp sent. Ingen står opp før 10 tidligst her i huset. Alle liker ikke morgener.  Her i huset misliker alle sammen å stå opp tidlig. 
11-åringen er på vei i seng nå etter at vi har kost oss med kveldsbad i sjøen og deretter film i sofaen sammen.  Måtte ha litt tid sammen etter dagens vennetid…..  Ikke bare brett/telefon som holder barn oppe. 

Anonymkode: fe6f9...336

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mine unger har akkurat lagt seg. Klokka hat passert midnatt. De er 8, 10 og 12 år. Jeg, min mann og ungene har sittet på terrassen og spilt Maxi-Yatzi i to timer. Mulig vi burde skjerpe oss, men det er ferie og vi koser oss glugg 😁

Så koselig 😊 det gjør vi også og ungene her er ca på alder med dine👍

Anonymkode: 7b184...da5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mi på 10 pussa tenna rett før meg kl 01 😂 Deiiilig med ferie, masse tid sammen, lyse Nordlandsnetter, brettspill og favorittserie. Så sover vi til merra sparker i morra tidlig! Nekter plent å skjerpe oss! 

Anonymkode: 13da5...2cd

• Liker 9
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så koselig 😊 det gjør vi også og ungene her er ca på alder med dine👍

Anonymkode: 7b184...da5

Gleder meg til min 5 åring blir stor nok til å nyte slike ting i ferien! Da skal vi og kose oss med sene kvelder , spill, latter og hellig kvalitetstid. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han får sikkert trykke på tlf/mobil på nettbrett? Eller tar jeg feil? 

Altså, denne kverruleringen er KGs værste side. 

Anonymkode: a5592...e95

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...