AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Her er den bisarre saken: for tre uker siden, flyttet jeg inn i ny leilighet. De to siste ukene, har jeg blitt vekket hver morgen rundt 5 tiden. Det er en intens klirring av MASSE bjeller Ble så lei, så gikk på rekognosering hos naboen. Han har et gedigent morelltre. Og oppi treet, har han installert 10 DIGRE bjeller… Og trukket tau bort til kjøkkenvinduet. Og opp i 2 etg. til soverommet… Så sitter han da klar. Så fort det lander en trost i morelltreet, kaster han seg ut vinduet, og drar som besatt i det jævla tauet… Soverommsvinduet mitt er da nærmeste nabo… Og slik holder han på hele dagen! Satt ute og koste meg med en kaffekopp i går ettermiddag. Svelget nesten tungen min, for da var det nok en trost som hadde lyst på en liten snack… Desibellnivået er på samme nivå som et jagerfly som tar av…. Jeg gikk da bort, og snakket med han for tredje gang. Og sa på en pen måte, at skjønner det er irriterende med trost. Men slutt ihvertfall å «bjelle» tidlig på morgenen. «Å ner ær tili a», spurte han. «Nei før klokka 8 er helt uaktuelt i hvertfall» sa jeg da. Han stirret på meg som om det er jeg som er gal… «ja je ska prøve å læ vara» sa han…. ( husk dette er altså den tredje gangen vi har denne samtalen). «Ja det må du bare», sa jeg. «For jeg har så problemer med å sovne inn. Så blir gjerne 4 på morgenen før jeg sovner». Så sa han « je har jo ei luftrifle, så kunne jo ha skøti dænna trosten. Men den rifla ær itte helt trygg»…. Jeg bare sto å måpte… « du kan uansett ikke skyte trost! Det er ulovlig! Og spesielt i et tettbebygd strøk som dette». «Nei ær vel itte vældi lurt dæ ve» sa han, og lovet han å gi seg. Meeen i dagtidlig våknet jeg av at han slo to kjelelokk sammen , helt besatt… Kjente det begynte å koke, for er ikke akkurat noen behagelig lyd å våkne opp av det heller…. Gikk en liten stund, akkurat så jeg rakk å duppe… og da var det pån igjen… (kokte enda mer)…. Gikk en stund til, og så klarte han ikke dy seg… bjellet som en idiot… Så på klokka, og da var den 06.08… og da hadde han jo holdt på i over en time 😲 Sto opp, og gikk ut. Da sto han der, med brødskiva i ene hånden, og det jævla tauet i andre hånden… Så sikkert halvgal ut der jeg sto med håret i alle himmelretninger, og poser under øynene. Jeg småskrek «nå mååå du gi deg med det der»! Og han presterte å si « je glømte mæi ama. Førr det ær så irriterenes at dænna trosten et opp morella mine. Førr dom ær så dyre å kjøpe på buttikken ama»… Jeg visst ikke hva jeg skulle si akkurat da, så det kom bare ut en knurrelyd som startet nede i magen… « du får ta mæ dæi non moreller som plaster på såret, daveitdu» fikk han sagt… Holdt på å tilte for meg, så jeg bare snudde på hælene og gikk inn igjen… det verste med hele greia, er i 8 tiden var han ferdig med å jage trost, og bare reiste bort…. Men altså, det jeg vil frem til: hva hadde dere gjort i samme situasjon? Da jeg lå i sengen, fantaserte jeg om å sage ned treet, klippe av tauet, eller rett og slett stjele luftriflen hans og skyte han mellom øynene… Tenkte på å ringe politiet, men det er vel litt unødvendig bruk av ressurser? Eller? Anonymkode: 23641...56c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Dårlig forsøk.. Anonymkode: 142e8...024 1
Matas Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. - Matas, mod.
Anbefalte innlegg