Gå til innhold

Hvordan fungerer mellomfinansiering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det overskriften spør om. 

si jeg i dag betaler 10k i lån i bolig1. 
kjøper nytt og skal betale 20k i bolig2. 

Mellomfinansiering til bolig1 er solgt. 
betaler jeg kun mellomfinansieringen som f.eks. Er satt til 8k i mnd eller 18k for bolig1? 

Anonymkode: 005f5...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mellomfinansieringsperioden betaler du for begge boligene du eier. 

Altså tiden mellom kjøp av 2 og salg av 1. H ir mye du skal betale måneden avtaler du med banken. Det er ikke uvanlig å bake ekstrautgifter inn i det nye lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MapleSirup skrev (10 minutter siden):

I mellomfinansieringsperioden betaler du for begge boligene du eier. 

Altså tiden mellom kjøp av 2 og salg av 1. H ir mye du skal betale måneden avtaler du med banken. Det er ikke uvanlig å bake ekstrautgifter inn i det nye lånet.

Jeg vet jeg skal betale for bolig 2 uansett, men usikker på hvor mye for bolig 1. rådgiveren min i banken er på ferie, så jeg får ikke svar der ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet jeg skal betale for bolig 2 uansett, men usikker på hvor mye for bolig 1. rådgiveren min i banken er på ferie, så jeg får ikke svar der ennå. 

Hva du skal betale i måneden er vel ikke viktig? Du ber da om avdragsfrihet til salget er gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mellomfinansieringsperioden gjelder etter du har tatt over bolig 2, men ikke enda overlevert bolig 1 til ny eier. Kjøper du bolig 2 for 5 mill, og har 2 mill i lån på bolig 1, så må du betale renter av 7 mill. Hva bolig 1 selges for betyr ingenting for dette regnestykket. Husk at renten på mellomfinansiering er høyere enn vanlig rente, så koster fort en del. 

Anonymkode: 882a1...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...