Gå til innhold

Hvordan fungerer mellomfinansiering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det overskriften spør om. 

si jeg i dag betaler 10k i lån i bolig1. 
kjøper nytt og skal betale 20k i bolig2. 

Mellomfinansiering til bolig1 er solgt. 
betaler jeg kun mellomfinansieringen som f.eks. Er satt til 8k i mnd eller 18k for bolig1? 

Anonymkode: 005f5...698

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1495391-hvordan-fungerer-mellomfinansiering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mellomfinansieringsperioden betaler du for begge boligene du eier. 

Altså tiden mellom kjøp av 2 og salg av 1. H ir mye du skal betale måneden avtaler du med banken. Det er ikke uvanlig å bake ekstrautgifter inn i det nye lånet.

AnonymBruker
MapleSirup skrev (10 minutter siden):

I mellomfinansieringsperioden betaler du for begge boligene du eier. 

Altså tiden mellom kjøp av 2 og salg av 1. H ir mye du skal betale måneden avtaler du med banken. Det er ikke uvanlig å bake ekstrautgifter inn i det nye lånet.

Jeg vet jeg skal betale for bolig 2 uansett, men usikker på hvor mye for bolig 1. rådgiveren min i banken er på ferie, så jeg får ikke svar der ennå. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet jeg skal betale for bolig 2 uansett, men usikker på hvor mye for bolig 1. rådgiveren min i banken er på ferie, så jeg får ikke svar der ennå. 

Hva du skal betale i måneden er vel ikke viktig? Du ber da om avdragsfrihet til salget er gjennomført.

AnonymBruker

Mellomfinansieringsperioden gjelder etter du har tatt over bolig 2, men ikke enda overlevert bolig 1 til ny eier. Kjøper du bolig 2 for 5 mill, og har 2 mill i lån på bolig 1, så må du betale renter av 7 mill. Hva bolig 1 selges for betyr ingenting for dette regnestykket. Husk at renten på mellomfinansiering er høyere enn vanlig rente, så koster fort en del. 

Anonymkode: 882a1...aad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...