AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Del Skrevet 12. juli 2021 Det overskriften spør om. si jeg i dag betaler 10k i lån i bolig1. kjøper nytt og skal betale 20k i bolig2. Mellomfinansiering til bolig1 er solgt. betaler jeg kun mellomfinansieringen som f.eks. Er satt til 8k i mnd eller 18k for bolig1? Anonymkode: 005f5...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #2 Del Skrevet 12. juli 2021 I mellomfinansieringsperioden betaler du for begge boligene du eier. Altså tiden mellom kjøp av 2 og salg av 1. H ir mye du skal betale måneden avtaler du med banken. Det er ikke uvanlig å bake ekstrautgifter inn i det nye lånet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Del Skrevet 12. juli 2021 MapleSirup skrev (10 minutter siden): I mellomfinansieringsperioden betaler du for begge boligene du eier. Altså tiden mellom kjøp av 2 og salg av 1. H ir mye du skal betale måneden avtaler du med banken. Det er ikke uvanlig å bake ekstrautgifter inn i det nye lånet. Jeg vet jeg skal betale for bolig 2 uansett, men usikker på hvor mye for bolig 1. rådgiveren min i banken er på ferie, så jeg får ikke svar der ennå. Anonymkode: 005f5...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #4 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet jeg skal betale for bolig 2 uansett, men usikker på hvor mye for bolig 1. rådgiveren min i banken er på ferie, så jeg får ikke svar der ennå. Anonymkode: 005f5...698 Hva du skal betale i måneden er vel ikke viktig? Du ber da om avdragsfrihet til salget er gjennomført. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Del Skrevet 13. juli 2021 Mellomfinansieringsperioden gjelder etter du har tatt over bolig 2, men ikke enda overlevert bolig 1 til ny eier. Kjøper du bolig 2 for 5 mill, og har 2 mill i lån på bolig 1, så må du betale renter av 7 mill. Hva bolig 1 selges for betyr ingenting for dette regnestykket. Husk at renten på mellomfinansiering er høyere enn vanlig rente, så koster fort en del. Anonymkode: 882a1...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå