Gå til innhold

Broren min er sur fordi jeg ikke kan passe katten hans

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før sommeren spurte broren min om han kunne låne hytta og om katta hans kunne være her. Jeg sa ja, med forbehold om at jeg var i form i graviditeten, og at vi fikk beskjed i god tid.

Idag ble jeg innlagt på sykehus pga svangerskapsforgiftning og kort cervix. Mannen min er hjemme med barna. Vi har akkurat nå et helvete med å skaffe barnevakt etc. Midt i fellesferien, termin 9 august.

Så skriver broren til meg at Imorgen kommer katten. Jeg sier at vi ble enige om at han skulle si ifra i god tid, og at jeg er på sykehuset. Han spør hva jeg gjør det, og jeg forklarer. Han sier at han kan ikke se at det er hans problem, har jeg glemt katten? Er viktig å nevne t broren min er 50 år og på spekteret..

Jeg sier at han får prate med pappa eller ta med innekatten sin på hytta, men han er dritsur. Så sier han nå, at mannen min er jo hjemme så katten kan vel være der selv om jeg er innlagt. Jeg sier at jo, i prinsippet. Men katten din er 16 år, sær og går ikke så godt overens med våre, og vi sliter allerede med barnevakt, og mye stress. Så du må fikse det selv.

Han er dritsur og skriver lange sure meldinger, jeg er så drittlei!!!! Jeg orker ikke, blokkerer jeg ringer han bare pappa eller mannen eller sykehuset, er så jævlig lei av å tilrettelegge for han konstant!!! Faen ta han! Jeg er på Ahus og skal slappe av, ikke tenke på den Jævla katten hans

Anonymkode: ea253...210

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har rett. Å blokkere han var veldig lurt og konsentrer deg om deg selv. Klarer du å legge ansvaret om å skaffe barnevakt over på mannen? 

Anonymkode: 22ea4...4af

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer han. God bedring! Slapp av. 

Anonymkode: 88932...c02

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har rett. Å blokkere han var veldig lurt og konsentrer deg om deg selv. Klarer du å legge ansvaret om å skaffe barnevakt over på mannen? 

Har faktisk ikke kontroll på hv eller hvordan mannen fikser barnevakt, har vært fuckings barnevakt for broren min. Regner med mannen min fikser det med barna altså, er lite jeg får gjort. Er bare så sykt lei nå🥵

AnonymBruker
Skrevet

Bare ignorer han. God bedring! Slapp av. 

Anonymkode: 88932...c02

Takk, skal prøve drite i han. Er bare at han blir så innmari drittunge, så sur, usaklig og krenka. Om noe går feil for han. Og kjenner at til vanlig kan jeg strekke meg. Men jeg orker ikke ta hensyn til han nå. Takk for at dere hørte på mitt utbrudd

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

... og i fremtiden så sier du "Nei, jeg kan ikke passe katten din" eller hva det nå enn er fordi han ikke respekterer betingelsene.

Jeg håper det går bra med deg og barnet.

AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk ikke kontroll på hv eller hvordan mannen fikser barnevakt, har vært fuckings barnevakt for broren min. Regner med mannen min fikser det med barna altså, er lite jeg får gjort. Er bare så sykt lei nå🥵

Er det en du kan ringe til å snakke ut frustrasjonen? Det tror jeg du trenger.

Det er sikkert en besreforelder i nærheten som mannen får fikset.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (1 minutt siden):

... og i fremtiden så sier du "Nei, jeg kan ikke passe katten din" eller hva det nå enn er fordi han ikke respekterer betingelsene.

Jeg håper det går bra med deg og barnet.

Det går nok fint med oss altså. Jeg ville egentlig si nei i år. Er lei hele greia med katten hans. Jeg er glad i katter, men det er en jævlig sær siameser.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det en du kan ringe til å snakke ut frustrasjonen? Det tror jeg du trenger.

Det er sikkert en besreforelder i nærheten som mannen får fikset.

Ligger på flermannsrom.. tror mannen driver og ordner med besteforeldre, men de er bosatt i Sverige så er litt masete. Men satser på det går fint altså. Får ikke lov å gå ut eller noe før jeg har blitt sjekket, men når det skjer skal jeg ringe en venninne asap

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

For en ufølsom egoist.  Ignorer ham og blokker.  

Lykke til med babyen, håper alt går bra :hjerte:

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Mens jeg skrev det siste skriver broren min

" Du kunne sagt ifra litt før da." 

!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Athena79 skrev (Akkurat nå):

For en ufølsom egoist.  Ignorer ham og blokker.  

Lykke til med babyen, håper alt går bra :hjerte:

Som sagt er han på spektrumet, men etter såpass mange år så er jeg så utrolig lei av at det skal være en unnskyldning for elendig folkeskikk. Jeg sa jo da han spurte om kattepass at han måtte si ifra i god tid - nettopp fordi han ofte gjør som nå, sier ifra dagen før.kjenner jeg får skikkelig hodepine av dette

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

!!!!!

Den enkle løsningen er at du sier han ikke får låne hytten. Da kan han passe katten sin selv og problemet er løst.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Grandidosa83 skrev (5 minutter siden):

Den enkle løsningen er at du sier han ikke får låne hytten. Da kan han passe katten sin selv og problemet er løst.

Litt dårlig formulert av meg, er ikke vår hytte, men han spurte om han kunne velge fritt av pappa eller om vi hadde tenkt oss dit. Så han låner den av pappa og ikke oss, kokte litt i toppen da jeg skrev innlegget 😅 kjenner jeg sjeldent har blitt så lykkelig som nå når jeg blokkerte han!

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

!!!!!

Ha ha ... selvsentrert ...

AnonymBruker
Skrevet

Drit i katten. 

Du har svangerskapsforgiftning og skal bry deg katta om katter og barnepass. 

Din mann får fikse barnepass på et vis. Det er ikke ditt ansvar nå. 

Nå skal du slappe av. 

Jeg vet hvordan det er, ble selv lagt inn med svangerskapsforgiftning. Og det er ikke noe å spøke med. 

Tanker om barnepass og katter gjør deg bare oppkava, og forverrer blodtrykket ditt. 

Les ei bok eller har på lydbok eller podcast og slapp helt av. 😊

Anonymkode: 3bf05...823

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skriv at han stresser deg, og at det kan skade babyen.

Anonymkode: 8405e...dfc

• Liker 1
Skrevet

Enkelte brødre asså…..har en av samme sort jeg også..

Du får bare skrive til han at nå har du sagt ditt, og du kommer til å slutte å svare. Ståa er som den er, og ytterligere stress kan skade både deg og babyen, hans kommende onkelbarn. 

Også ignorerer du evt nye meldinger og slutter å svare. Fokuser på deg selv og den kommende babyen, pust rolig. 

Tviler på at det går inn, broren din er sikkert skikkelig indignert og fornærma, sånne personlighetstyper tenker bare på seg selv og hva som er det beste for dem selv. Men det at han ikke evner å forstå og føle sympati ovenfor deg skal ikke du legge på dine skuldre ts. Som sagt, det er du og babyen, og din familie som er viktigst for deg.

Masse lykke til med den kommende fødselen, håper alt går bra 🌸

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, TS? 

Anonymkode: 3dd94...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Hei igjen alle :)

ligger nå her og blomstrer jeg.. fikk heldigvis enerom idag. Var en slitsom natt med en snorkende romkamerat.

ser noen sier mannen min må ta seg av barnepass, det var hele tiden hans oppgave, dårlig ordlyd fra meg. Jeg har bare ligget her jeg:)

virker som det har gått i orden i alle fall. Jeg har ikke født enda og er til overvåking, men er jo så sjukt varmt her på Ahus

broren min sendte meg melding fra en sånn nettside hvor du kan bruke andre nr/avsender hvor han skrev at det hadde ordna seg med katten og at han håpet alt var bra, at jeg ikke ble for stressa, så regner vel med han har fått en skjennepreken. Jeg orker forsåvidt ikke svare han uansett for det er Ike første gang han opptrer som en selvsentrert dust. 

savner mann og barn da😭 spesielt barna. Er skikkelig surt om jeg skal være her lenge og hele ferien vår blir at mamma bare var på sykehus. Hadde gleda meg til å ha en avslappende sommer hjemme. Syns ikke det er så avslappende her.. har noen av dere erfaring med om at man får komme hjem på perm når de legger deg inn for prreklampsi, eller er dette liksom siste stopp og blir fødsel uansett? Ikke fått noen gode svar på dette her på avdelingen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...