AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Jeg har en hyggelig venninne. Jeg lever et ganske travelt småbarnsliv men hver morgen og kveld går jeg en time tur. Det er veldig terapi for meg å kunne gå en time to ganger om dagen med podcast eller musikk. Så for noen mnd siden spurte en venninne om jeg ville ha selskap en kveld, jeg tenkte det hørtes hyggelig ut. Men så har det bare ballet på seg og nå er hun med på minst annenhver tur jeg går og spør konstant om når jeg skal ut. Hadde ærlig talt trodd hun skulle ramle av lasset for lenge siden, men det virker heller som hun henger mer og mer på og tydeligvis liker det/det får henne ut. Jeg synes tur med henne er hyggelig i blant, men hun skravler konstant. Og jeg vil egentlig bare gå med musikk eller podcast og drømme meg bort/gruble over små og store dilemmaer i livet. Men nå har jeg jo satt meg sånn fast at jeg ikke kan bare si «du dette er ikke så hyggelig allikevel»? Kan nevne vi bor på et såpass lite sted at det er ikke bare å gå og si jeg ikke går, det får hun fort med seg. Har også prøve å være ekstremt spontan med disse turene selv om jeg egentlig liker faste klokkeslett, men det er nesten som alt hun gjør er å vente på at jeg skal gå også kaster hun seg med. Vi snakker klar og i bilen med treningstøy på to minutter! Anonymkode: 3f29c...a7f 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Hatt samme dilemma, bortsett fra at min "venninne" baksnakket og klagde på alt og alle. Orket ikke det mer, men klarte ikke si det til henne. Det jeg gjorde var å begynne å jogge. Det misliker hun/er ikke i form til. Jeg liker heller ikke særlig å jogge, trivest best med å gå fort. Men, det var i det minste en hvit løgn. Da dabbet hennes interesse fort av, mens jeg fikk fortsette å GÅ tur i ro🙂 Anonymkode: 71463...ee8 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 12. juli 2021 Jeg hadde fortalt henne at det er veldig hyggelig å gå tur med hun, men du trenger å gå turer alene for å klarne hodet ditt i en hektisk hverdag, men at dere heller kan gå en tur eller to sammen. At det ikke er pga henne personlig, men deg selv. Anonymkode: 3f88a...db0 83
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: Hatt samme dilemma, bortsett fra at min "venninne" baksnakket og klagde på alt og alle. Orket ikke det mer, men klarte ikke si det til henne. Det jeg gjorde var å begynne å jogge. Det misliker hun/er ikke i form til. Jeg liker heller ikke særlig å jogge, trivest best med å gå fort. Men, det var i det minste en hvit løgn. Da dabbet hennes interesse fort av, mens jeg fikk fortsette å GÅ tur i ro🙂 Anonymkode: 71463...ee8 Ja min venninne også! Så mye negativt å si, overhode ikke sånn jeg vil starte eller avslutte dagen. Blæh. Jeg får ikke jogget, men kanskje jeg skal finne noe annet hun ikke gidder. Anonymkode: 3f29c...a7f 4
Populært innlegg Daria Skrevet 12. juli 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 12. juli 2021 Si at dette er alenetid du trenger i hverdagen og forslå at dere kan gå sammen f.eks en fast dag i uka. Jeg ville heller fått en sånn beskjed enn å senere oppdage at det jeg trodde var hyggelig venninnetid begge hadde glede av egentlig var en plage for den andre. 81
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde fortalt henne at det er veldig hyggelig å gå tur med hun, men du trenger å gå turer alene for å klarne hodet ditt i en hektisk hverdag, men at dere heller kan gå en tur eller to sammen. At det ikke er pga henne personlig, men deg selv. Anonymkode: 3f88a...db0 Dette. Det er lov å si at du trenger litt alene tid, også kan du heller forselå at dere kan gå f.eks 2 ganger i uka. Men at du trenger noen turer for deg selv alene også, fordi du liker å få litt tid alene i en hektisk hverdag. Det burde enhver god venn forstå, og da avviser du hun ikke heller Anonymkode: 9f967...b65 19
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Skrevet 12. juli 2021 Bor hun slik at hun ser du går ut? Skjønner ikke ellers hvordan hun kan henge seg på så spontant? Tipset over om å avtale en tur i uka er kanskje best. Anonymkode: d9aac...62c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 Hvordan har du tid å overskudd til å gå 2 timer tur hver dag? Det lurer jeg på 😅 Anonymkode: 62fa8...da8 23
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan har du tid å overskudd til å gå 2 timer tur hver dag? Det lurer jeg på 😅 Anonymkode: 62fa8...da8 Vi er forskjellige. Har også gått lange turer i perioder tidligere. Man blir utrolig klar i hodet og konsentrasjonsevnen blir mye bedre. Anonymkode: 42769...014 5
Perleugla Skrevet 12. juli 2021 #10 Skrevet 12. juli 2021 Du kan vel prate?!? Si at det er hyggelig med tur, men du trenger å gå for deg selv. Verre er det ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg hadde fortalt henne at det er veldig hyggelig å gå tur med hun, men du trenger å gå turer alene for å klarne hodet ditt i en hektisk hverdag, men at dere heller kan gå en tur eller to sammen. At det ikke er pga henne personlig, men deg selv. Anonymkode: 3f88a...db0 Daria skrev (19 minutter siden): Si at dette er alenetid du trenger i hverdagen og forslå at dere kan gå sammen f.eks en fast dag i uka. Jeg ville heller fått en sånn beskjed enn å senere oppdage at det jeg trodde var hyggelig venninnetid begge hadde glede av egentlig var en plage for den andre. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dette. Det er lov å si at du trenger litt alene tid, også kan du heller forselå at dere kan gå f.eks 2 ganger i uka. Men at du trenger noen turer for deg selv alene også, fordi du liker å få litt tid alene i en hektisk hverdag. Det burde enhver god venn forstå, og da avviser du hun ikke heller Anonymkode: 9f967...b65 Dette er løsningen 😊 Anonymkode: ed208...d05 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 Jeg har det slik også, må ha den tiden for meg selv hver dag👍🏻 Unngår nærmest å svare når noen spør om vi skal gå sammen, får liksom ikke nullstilt hodet dersom noen går ved siden av meg og skravler (selv om det er koselig.....). Kanskje du skal komme hun i forkjøpet og spør om dere skal gå sammen om et par dager - sett heller av et par dager i uken med hun? Anonymkode: df225...86c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 hvis dere er venninner bør dere også kunne ha ærlig kommunikasjon. du bør fortelle henne at du trenger å gå tur alene for å få pause og avbrekk i hverdagen. at det ikke handler om henne, men at du har behov for denne tiden for deg selv. det er jo også viktig å formidle at dette er din vanlige faste rutine, og noe du trenger i din hverdag. jeg hadde nok ikke tatt den at dere kan gå tur noen ganger fordi da er det lett å få det "hengende over seg" at hun fortsetter å spørre eller at det blir en avtale eks annenhver dag - ikke friheten og alenetiden som du behøver. Anonymkode: f5880...fb4 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan har du tid å overskudd til å gå 2 timer tur hver dag? Det lurer jeg på 😅 Anonymkode: 62fa8...da8 Anbefaler deg å lese boka Hjernesterk, bare det alene er motivasjon nok. Konsentrasjonen og hvor mye jeg yter er mye bedre på jobb feks om jeg går en tidlig tur Og når det går mot kveld har jeg ikke ro i rumpa lenger og må uuuut. Skal sies at jeg sitter inne med kunder/forretningsforbindelser hele dagen. Anonymkode: 3f29c...a7f 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #15 Skrevet 12. juli 2021 Takk for mange gode svar! Føler jeg dreit meg ut med å satse på det gikk over og nå er det litt seint, men får bare bite i det sure eplet og si det som det er nå 🙂 Hun er forøvrig ikke noen nær venninne, så mulig jeg mister en venn, men det får heller være - jeg trenger litt alenetid…. Anonymkode: 3f29c...a7f 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #16 Skrevet 12. juli 2021 Travel småbarnsmor og så ha tid og ork til å gå til 2 timer tilsammen orgen og kveld?? Anonymkode: d1d89...a48 11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #17 Skrevet 12. juli 2021 Kan dere ikke gå tur sammen f eks en kveld i uka? Jeg går og mye tur og vil gjerne gå tur med noen. Men passer på å ikke «mase» for mye på venninner om de vil være med. Hvis jeg får til svar at det ikke passer, så går jeg alene og venter til de kontakter meg, igjen. Det kan gå en uke, en måned men sånn er det. Anonymkode: 7598a...66a 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #18 Skrevet 12. juli 2021 Kjenner meg godt igjen i behovet for å gå alene! Beste forslag er å avtale et par faste i uken og at du trenger resten for deg selv og at det har ingenting m henne å gjøre, men det er din tenke- og lyttetid. Hun vil jo få med seg at du går alene og ikke plutselig med en ny, så hun har ikke grunn til å bli såret. Off-topic, men hvilke podcaster hører du på? Trenger inspirasjon . Anonymkode: da8d4...ee9 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #19 Skrevet 12. juli 2021 Ha på andre klær over treningsklærne og kjør et sted du kan gå tur, så mistenker hun ikke turen. Ha gjerne en eller annen pose i bilen så det ser ut som du har handlet. Hvorfor, for mange tåler ikke å bli konfrontert. Tåler ikke at oppførsel blir mislikt. Anonymkode: 24476...92b 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Nå har du lært, aldri inviter noen med på ting som er for deg selv. Egentid er så viktig. Selv var jeg dum nok til å si ja til ei jeg hadde som nabo, ble aldri kvitt henne etterpå. Jeg flytta året etterpå, leide heldigvis. Så nå har jeg lært følgende: - Aldri inviter med noen på egentid-aktiviteter. - Aldri bli nær venn med en nabo, du vet aldri hvordan det går. Kan ende opp med at de ringer på HVER DAG!! - Unngå det samme med kollegaer, å drive med ting etter jobb. Da får man jo aldri koblet vekk jobben. Lær deg å eie tiden din, folk som inviterer seg selv må du lære deg å si nei til. Ikke vær konfliktsky, sifra! Anonymkode: 61cf8...834 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå