AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Skal i bursdag til en venninne.. spurte hva hun ønsket seg. Hun sendte en lang liste og skrev til meg «jeg må ha byttelapp på».. syns det var en veldig rar ting å si?? Jeg hadde selvfølgelig tatt på byttelapp uansett men får ikke så veldig lyst når hun ber om det Anonymkode: 30636...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Er det ting eller klær hun ønsker seg, skjønner hvis det er klær, som man kanskje må bytte str. på, men hvis det er til ting, så hadde jeg mistenkt at det er for å bytte tilbake til penger. Er det dyre ting hun ønsker? Anonymkode: 73327...d75 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Enig i at man ikke sier «men jeg må ha byttelapp», men kanskje hun har sendt samme ønskeliste til alle? Anonymkode: 5c27d...1d1 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Hvis det er klær, så syns jeg det er helt ok å skrive. Klær kan variere veldig i størrelse. Anonymkode: d84c8...24a 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 Jeg pleier dra på juleshopping til utlandet. Og når jeg spurte ei venninne hva hun ønsket seg så fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte kjøpe noe til henne på turen for da kunne hun ikke bytte det. Anonymkode: 38ac3...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Enig i at man ikke sier «men jeg må ha byttelapp», men kanskje hun har sendt samme ønskeliste til alle? Anonymkode: 5c27d...1d1 Det har det hun sa. Hun har nok sendt ut samme liste til alle. Men syns det var så rart å kreve. Jeg hadde tatt den på uansett…. Anonymkode: 30636...bdd
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Syns det er mer spesielt å skrive en lang ønskeliste som voksen....
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 I et bruk og kast samfunn så syntes jeg ikke det skal gis gaver uten byttelapp. Kanskje hun har et behov for å bytte gaven inn i fek en annen farge, modell eller rett og slett har fått to av samme. Bare la det gå? Enig i at det er spesielt å gi beskjed om det dersom du ikke er en person som ikke pleier å gi byttelapp. Holder vel å feks gi beskjed til dem som ikke gjør det. Anonymkode: 6013f...7a6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Enig, lange ønskelister er rart når man er voksen. Eller, alle ønskelister egentlig. Jeg ville nok tatt vare på byttelappen selv, dersom du gir en gave som hun spesifikt har ønsket seg. Hvis hun etterspør byttelappen ville jeg sagt at den skal hun få, og samtidig spurt om hun fikk flere like eller om den ikke passet likevel. Burde være unødvendig å bytte gaver man har "bestilt". Anonymkode: b39b0...231
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Jeg synes det er en ok påminnelse. Alternativet er jo at ting som ikke passer helt likevel, ting man får dobbelt av, gaver der giver har misforstått litt, bare blir liggende i skapet. Så det er et godt tiltak mot bruk-og-kast. Personlig har jeg i stedet gått over til å alltid ønske meg noe som kan spises/drikkes/brukes. Anonymkode: 35e99...0f7
Sinsiew Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Jeg skjønner henne godt jeg. Kam hende man får to av noe eller at klærne blir for store eller for små selv om det i teorien er kjøpt riktig størrelse. Byttelapp er smart uansett. Vi fikk en gave av noe som ikke sto på ønskelisten. Det var en sak som ikke passer inn hos oss. Feil farge, feil fasong og feil stil. Med en byttelapp kunne vi kanskje fått byttet i noe annet. Nå støver den ned på loftet og blir ikke med videre neste flytting.
Navani Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 Vet du, det syns jeg er helt ok Jeg er selv minimalist, og pleier å være litt spesifikk med hva jeg ønsker meg. Jeg har for lengst sagt til mine nærmeste at klær ønsker jeg å kjøpe selv, samme med pynte og dilleting (= jeg kjøper det ikke). Jeg spør alltid selv hva folk ønsker seg, og gir ikke noe dill bare for å gi noe. Jeg vil enten gi noe de ønsker seg, eller noe spiselig/opplevelse. Det er så mye bruk og kast i dagens samfunn, at jeg personlig syns det er bedre med ønskeliste og en byttelapp om man tar en sjanse, og ellers er jeg veldig takknemlig for f.eks gavekort, noe spiselig eller drikkbart, en opplevelse eller lignende. Jeg og mannen fikk nylig en uventet gave. Det er noe vi dessverre aldri kommer til å bruke, og sånt skjer når man ikke kjenner mottaker så godt. Mulig vi gir gaven vekk på sikt, og det er også lov. En gave er noe man gir fordi man er glad i noen, og jeg er takknemlig for gaven, men hva mottaker gjør med gaven på sikt er opp til en selv. Viktig å huske 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Gi henne bytelapp da, slutt å lage drama ut av ingenting. Anonymkode: 363d5...afc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå