AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Begge mine foreldre er døde, og døde lenge før jeg ble voksen. Jeg har absolutt ingenting fra foreldrene mine fremme, ikke album, bilder eller annet. Jeg kom på det her en dag at jeg heller ikke har vist barna bilder av sine besteforeldre eller snakket om dem. Barna er fire og ni år. Er det normalt? Har dere med avdøde foreldre minner og ting fremme? For min del er det helt stengt av. Vet et av mine søsken sa natta med barna sine til avdøde bestemor hver kveld, men det ville ført til et sammenbrudd for min del. Anonymkode: 57c5a...501
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Helt normalt. Når de blir voksne er de kanskje interessert i å kunne bla i et album for å se bilder, eller høre noen historier. Hvis jeg var deg ville jeg satt alle bilder du har av dem, hvis du har noen, sammen til et album. Kanskje det også er en ide å skrive ned ev. minner eller bare fakta om besteforeldre, som hvor de er født, oppvokst, jobbet med osv. i en liten notisbok eller print ut noe. Dermed kan du gi dem albumet og boka/utskriftene når de spør som voksne, si at her kan de se og lese, og så kan dere snakke mer om det hvis de vil eller lurer på mer. Da har de noe håndfast å se på, og du trenger ikke ta hele historien muntlig. Anonymkode: 3ee65...21b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt normalt. Når de blir voksne er de kanskje interessert i å kunne bla i et album for å se bilder, eller høre noen historier. Hvis jeg var deg ville jeg satt alle bilder du har av dem, hvis du har noen, sammen til et album. Kanskje det også er en ide å skrive ned ev. minner eller bare fakta om besteforeldre, som hvor de er født, oppvokst, jobbet med osv. i en liten notisbok eller print ut noe. Dermed kan du gi dem albumet og boka/utskriftene når de spør som voksne, si at her kan de se og lese, og så kan dere snakke mer om det hvis de vil eller lurer på mer. Da har de noe håndfast å se på, og du trenger ikke ta hele historien muntlig. Anonymkode: 3ee65...21b Hmm, nei det klarer jeg ikke. Har ikke så mange minner. Anonymkode: 57c5a...501
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå