Gå til innhold

Frankrike innfører fordeler for den vaksinerte befolkningen og uvaksinerte helsearbeidere vil miste jobben sin.

Sandsafari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bremnes.Kari skrev (7 minutter siden):

Du ser ingen problem ved det, altså? Tilsette blodet ditt litt medisinsk cocktail for å holde deg i live. Hver 12 måned, hver 6. måned, hver 3. måned. Det har jo ingen praktisk betydning sånn. Stikk er stikk.

Det går fint. Oppdaterer også andre vaksiner ved behov.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari
1 minutt siden, Alivamale said:

Det går fint. Oppdaterer også andre vaksiner ved behov.

Fint for deg. Er du glad for at det innføres medisinsk diktatur, nå da? Føler du deg tryggere da? Med helsepass og hele pakka. Nesten sånn Gattaca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (Akkurat nå):

Fint for deg. Er du glad for at det innføres medisinsk diktatur, nå da? Føler du deg tryggere da? Med helsepass og hele pakka. Nesten sånn Gattaca.

Jeg kan ikke være glad for noe som ikke eksisterer. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - hæ? Føler jeg skriver for døve ører her, men det er vel slik det er fungerer i såkalte ekkokammere.

Dere som ikke vil la dere vaksinere mot covid-19: I don't give a flying fuck. Men jeg håper jo at dere evner å åpne gluggene etterhvert.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (1 time siden):

Da må de gjøre om loven. De har pr nå ikke lov til å si oss uvaksinerte opp. Og tro meg, jeg lar meg ikke tvinges.

Jeg husker svineinfluensaen så godt (det var da jeg mistet tilliten til helsemyndighetene) Kjente til ei som jobbet i helsevesenet og som følte seg tvunget til å ta vaksinen mot sin vilje. Hun ble skikkelig deprimert av det. Den gangen lå det også an til tvang på alle, men siden folk slåss i køene for å få vaksinen fortest mulig kom det heldigvis akkurat ikke så langt. Plutselig måtte helsemyndighetene innrømme at faren var over. Selv om den hadde vært over en stund og de fortsatt drev med skremselspropagandaen om at tusenvis ville dø. Det var vel 15000 de anslo mens 32 faktisk døde.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellisinhello skrev (2 minutter siden):

Altså - hæ? Føler jeg skriver for døve ører her, men det er vel slik det er fungerer i såkalte ekkokammere.

Dere som ikke vil la dere vaksinere mot covid-19: I don't give a flying fuck. Men jeg håper jo at dere evner å åpne gluggene etterhvert.

Vi har åpnet gluggene som du kaller det for lengst! Føler du deg trygg på din vaksine så er vel der bra? Vi har takk og pris ett valg her i landet.  De som vil ha vaksine og motsatt. Problemet er at vi må klare å respektere hverandre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidder dere å gi de ytterst få (her i Norge) som ikke tør å vaksinere seg så mye oppmerksomhet? De har meitet her inne i månedsvis om skepsisen sin, de finner en og annet lege der ut på internettet som også er skeptiske, og refererer til disse. Eller finner ei eller annen side med ymse innhold og trekker ut akkurat det de vil. 

De er såpass få at vi tåler greit at de tar runden med covid i stedet. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (2 minutter siden):

Jeg husker svineinfluensaen så godt (det var da jeg mistet tilliten til helsemyndighetene) Kjente til ei som jobbet i helsevesenet og som følte seg tvunget til å ta vaksinen mot sin vilje. Hun ble skikkelig deprimert av det. Den gangen lå det også an til tvang på alle, men siden folk slåss i køene for å få vaksinen fortest mulig kom det heldigvis akkurat ikke så langt. Plutselig måtte helsemyndighetene innrømme at faren var over. Selv om den hadde vært over en stund og de fortsatt drev med skremselspropagandaen om at tusenvis ville dø. Det var vel 15000 de anslo mens 32 faktisk døde.

Jeg vaksinerte til og med min sønn på 3 år. Han hadde i utgangspunktet fått vaksine nekt pga sykdom. Hadde en runde med riksen før vaksine. De minste var da under 3 mnd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MapleSirup skrev (4 minutter siden):

Denne bør helsepersonell lese. Handler om deres plikt til sette vitenskap foran egne ideer.

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2020/12/04/vaksineskepsis-helsepersonell-ma-vare-tro-mot-vitenskapen/

Denne støtter godt opp argumentasjonen din, @Bing1

Ikke uenig i at vitenskap er viktig, samtidig som det er lov å utfordre gjeldende kunnskap om man har gode argumenter for det. Leste du forresten kommentaren under av en lege som skriver om helsepersonells erfaringer med legemiddelfirmaer? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (1 minutt siden):

Vi har åpnet gluggene som du kaller det for lengst! Føler du deg trygg på din vaksine så er vel der bra? Vi har takk og pris ett valg her i landet.  De som vil ha vaksine og motsatt. Problemet er at vi må klare å respektere hverandre. 

For meg som sykepleier, er det vanskelig å respektere de som ikke respekterer vitenskapen, men heller sine egne, høyst personlige anekdoter. 

Likevel vil jeg aldri behandle en vaksinert og uvaksinert person, forskjellig.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

student86 skrev (3 minutter siden):

Ikke uenig i at vitenskap er viktig, samtidig som det er lov å utfordre gjeldende kunnskap om man har gode argumenter for det. Leste du forresten kommentaren under av en lege som skriver om helsepersonells erfaringer med legemiddelfirmaer? 

Som helsepersonell har man en spesifikt ansvar. Jeg driter helt i hva  EN lege mener når verdens forskere, Helsedirektører og -direktorater samt WHO sier at vi må vaksinere oss. Det forundrer det meg at andre gjør. 

Dere utfordrer ikke kunnskap. Det er feil. Det blir sånn «si-det-til-deg-selv- mange nok ganger argumentasjon… Det blir ikke mer riktig i lengden.

Endret av MapleSirup
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellisinhello skrev (1 time siden):

Det er så komisk med helsepersonell som ikke vil la seg vaksinere mot covid-19. Altså - hva har dere egentlig fått med dere gjennom utdanning og arbeidserfaring? Hva kan dere om vaksiner og vaksinens historie?

PS: Vi er mange millioner som nå er vaksinerte, så om dere er redde for å dø(!!!) av vaksinen - bare slapp av, dere dør i tilfelle ikke alene 🤦‍♀️

Jeg blir helt matt.

Hilsen sykepleier.

Jeg blir matt av folk som deg. Det er frivillig. Det er ikke tvang, å det skal det ikke være. Vi får nå se hvor smart det var å vaksinere såpass mange mennesker med en nødgodkjent vaksine. Om det viser seg å få uante konsekvenser, kan man være rimelig glad for at det ihvertfall var en liten andel som takket nei. Hvordan kan man lene seg på forskningen som bevis på hvor trygg den er, når forskningen som skal bevise dette ikke finnes? Sålangt virker det å gå bra(dog ikke for alle!), men tiden vil vise. Dette har aldri blitt gjort før. Det finnes mange med kompetanse så det holder som har uttalt bekymringer, men de blir sensurert ifra mediene. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandsafari skrev (2 timer siden):

Syns det er flott at de sier at folk i helsevesenet må ta vaksine hvis de vil jobbe. Man hjelper faktisk folk som er gamle og syke i det yrket, og  hvis man ikke gidder å ta vaksinen så kan man bare slutte. 

Endret av NorthernLight
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NorthernLight skrev (3 minutter siden):

Syns det er flott at de sier at folk i helsevesenet må ta vaksine hvis de vil jobbe. Man hjelper faktisk folk som er gamle og syke i det yrket, og  hvis man ikke gidder å ta vaksinen så kan man bare slutte. 

Man risikerer faktisk å bli omplassert på jobben. Det er på sin plass..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede noe lignende hertil lands med koronapasset. At det vil bli mer utstrakt bruk av dette, ser jeg ikke bort fra. 

Det er overhodet ikke heldig, særlig om folk ikke har fått tilbudet enda. Og det er problematisk for de som ikke har muligheten til å ta vaksinen.

Samtidig forstår jeg frantil en viss grad. Det er langt flere skeptikere der enn i Norge, og noe må de gjøre for å slippe en nybølfe til høsten. Vaksiner er veien ut av dette.

Helsearbeidere har tross alt et ekstra ansvar for å hindre spredning av smittsomme sykdommer. Det innebærer også å ta vaksiner i mine øyne.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...