Gå til innhold

Frankrike innfører fordeler for den vaksinerte befolkningen og uvaksinerte helsearbeidere vil miste jobben sin.

Sandsafari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sandsafari skrev (38 minutter siden):

Da må de gjøre om loven. De har pr nå ikke lov til å si oss uvaksinerte opp. Og tro meg, jeg lar meg ikke tvinges.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye normalen? Blir matt av dette her. Er en del skepsis til myndighetene fra før av i Frankrike, hvordan reagerer folket på dette? Sitat: "We must go towards vaccination of all French people, it is the only way towards a normal life," Macron said in a televised address to the nation." Normal som i å tvinge, presse, true folk? Må da målet hellige middelet, sier jeg bare.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (1 minutt siden):

Vil tro franskmenn stiller seg opp i protest her. De tar til gatene når de er mot noe.

Ja, de er gode på det. Og det trengs nå. Kommer dette hit så sier jeg opp. Jobber i helsevesenet. Har gudselov en annen å  god utdanning i bakhånd. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
zemer skrev (2 minutter siden):

Ja, de er gode på det. Og det trengs nå. Kommer dette hit så sier jeg opp. Jobber i helsevesenet. Har gudselov en annen å  god utdanning i bakhånd. 

Det hadde jeg ikke gjort, hvis jeg enda jobbet i helsevesenet. De skulle fått gitt meg sparken, så jeg beholdt rettigheter, og de fikk irritere seg over meg lengst mulig. :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villfisker skrev (Akkurat nå):

Det hadde jeg ikke gjort, hvis jeg enda jobbet i helsevesenet. De skulle fått gitt meg sparken, så jeg beholdt rettigheter, og de fikk irritere seg over meg lengst mulig. :lur: 

Huff ja. Er 25% av oss de får ett problem med😅

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
zemer skrev (1 minutt siden):

Hehe. Jeg vet om flere som setter seg på bakbeina i så fall. Heldigvis :)  Tror det vil bli mangel, om mange nok sier opp, så mulig det ikke er så dumt heller.

Må nok se an arbeidsplassen og kommunen.

Syns forresten nordmenn har noe å lære av franskmenn, når det kommer til å protestere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jo de som ikke ønsker vaksine i helsevesenet bare slutte. Greit nok at man ikke skal tvinge alle i befolkningen generelt til å ta, men når man jobber i helsevesenet har man et særskilt ansvar for å gjøre det man kan for å ikke smitte sårbare pasienter, det sier seg egentlig selv. Ønsker man ikke dette, har man ingenting i helsevesenet å gjøre. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (8 minutter siden):

Hehe. Jeg vet om flere som setter seg på bakbeina i så fall. Heldigvis :)  Tror det vil bli mangel, om mange nok sier opp, så mulig det ikke er så dumt heller.

Må nok se an arbeidsplassen og kommunen.

Syns forresten nordmenn har noe å lære av franskmenn, når det kommer til å protestere. 

Helt enig! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer man å jobbe i helsevesenet og likevel være antivaxxer? Det blir som å være prest å elske Richard Dawkins.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (24 minutter siden):

Hvor får du det tallet fra? De fleste i helsevesenet er vaksinert. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Gleder meg til alle koronavaksinerte skal inn for å få sin halvårlige booster-sprøyte, for resten av sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bing1 skrev (Akkurat nå):

Hvor får du det tallet fra? De fleste i helsevesenet er vaksinert. 

Det tallet har jeg fra min egen avd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bremnes.Kari skrev (2 minutter siden):

Gleder meg til alle koronavaksinerte skal inn for å få sin halvårlige booster-sprøyte, for resten av sitt liv.

Ja? Jeg tar også influensavaksinen hvert år. Ser ikke problemet.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremnes.Kari skrev (3 minutter siden):

Og hva er problemet?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (3 minutter siden):

Det tallet har jeg fra min egen avd.

Jaha, men du skjønner vel selv at dette ikke gjelder majoriteten? Synd skepsisen har fått sitt fotfeste hos dere. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...