AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Del Skrevet 12. juli 2021 Flytter snart til et sted hvor det finnes flere staller, men alle har veldig dårlig tilgjengelig informasjon, så det er vanskelig å være sikker på hva hver stall tilbyr. Jeg ser ikke for meg at noen av de tilbyr ridekurs for voksne, så hva er egentlig alternativet da? Jeg drev med hest for en god del år siden, men fikk ikke holdt på med det så mye jeg ville pga mangel på hester og staller i området. Føler meg komfortabel med stelling og enkel håndtering av hest, samt oppsaling og grunnleggende ridning. Går det an å sende melding til stalleier på facebook og høre om de har en eller annen ordning, eller blir det rart? Har ikke lyst til å være hun som driver og sender melding hit og dit angående dette, og synes det er litt flaut 😅 Hva ville dere gjort, eller hva gjorde dere? Og til dere stalleiere og lignende, hva hadde dere tenkt? Anonymkode: 02d5a...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Del Skrevet 12. juli 2021 Jeg er litt usikker på hvor mye du har holdt på med hest når du ikke har hørt om det å være forrytter... Anonymkode: 8896b...528 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 12. juli 2021 #3 Del Skrevet 12. juli 2021 Det er mange rideskoler som tilbyr ridekurs for voksne. Og hvis du kan nok km hest, kan du kanskje ha hest på for et par dager i uka? Du kan skrive til stalleier eller stikke innom og sjekke tilbudet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er litt usikker på hvor mye du har holdt på med hest når du ikke har hørt om det å være forrytter... Anonymkode: 8896b...528 Det har jeg jo selvsagt, men det er såpass lenge siden jeg har drevet aktivt med hest at jeg ikke føler meg komfortabel med å ta på meg det helt ennå. Anonymkode: 02d5a...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg jo selvsagt, men det er såpass lenge siden jeg har drevet aktivt med hest at jeg ikke føler meg komfortabel med å ta på meg det helt ennå. Anonymkode: 02d5a...a23 Da tar du deg noen privattimer alene hvis de ikke har kurs for voksne, alle staller pleier å ha privattimer, så kommer du inn i det. Anonymkode: 8896b...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Del Skrevet 12. juli 2021 Klart du kan sende melding å spørre. Det er helt vanlig det. Men hvis det er kontaktinformasjon på stallen sin side så bruk den over Facebook. Anonymkode: 487dc...a93 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Del Skrevet 12. juli 2021 Bare å sende melding/ringe ridesentre som driver rideskole og spørre om de har kurs for voksne. De aller fleste rideskoler jeg har vært borti har hatt det! Kan jeg spørre hvor du har flyttet? Vet om mange på sentrale østlandet om du bor i nærheten Anonymkode: 45e1a...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #8 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare å sende melding/ringe ridesentre som driver rideskole og spørre om de har kurs for voksne. De aller fleste rideskoler jeg har vært borti har hatt det! Kan jeg spørre hvor du har flyttet? Vet om mange på sentrale østlandet om du bor i nærheten Anonymkode: 45e1a...e4d Dessverre, bor på Vestlandet Men takk uansett! AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klart du kan sende melding å spørre. Det er helt vanlig det. Men hvis det er kontaktinformasjon på stallen sin side så bruk den over Facebook. Anonymkode: 487dc...a93 Noen av dem har ikke engang skikkelig facebookside, og ingen av dem har skikkelige hjemmesider, så derfor tenkte jeg at det nest beste var å kontakte eier Anonymkode: 02d5a...a23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #9 Del Skrevet 12. juli 2021 Er det en Facebook gruppe for hestepasser/forytter i området du bor i? Isåfall kan du legge ut en innlegg der. Det er det her jeg bor, i 'lille' Telemark. Hestemiljøet er ganske stort over alt, så jeg vil tro det finnes en gruppe. Anonymkode: b3d73...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iia Skrevet 13. juli 2021 #10 Del Skrevet 13. juli 2021 Bare ring en av de stallene som har hjemmeside, eventuelt send en Mail eller melding, og spør om de tilbyr ridekurs for voksne eller om de vet om noen i området som gjør det. Det er helt ok å gjøre. Håper du får positivt svar 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Del Skrevet 13. juli 2021 Hvor på vestlandet bor du? Noen kan jo ha peiling på hvor du kan henvende deg? Ellers foreslår jeg at du faktisk bare stikker innom de aktuelle stallene og forhører deg? Da får du inntrykk av stedet også, det kan jo være nyttig når du har flere alternativer. Anonymkode: 09330...39e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Del Skrevet 13. juli 2021 Mange rideskoler leier ut hestene sine i helgene så de ikke står i ro 2 dager i strekk. På den rideskolen jeg jobbet på så ble hestene leid ut to timer til faste folk hver lørdag. Anonymkode: cc44b...fb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lila* Skrevet 13. juli 2021 #13 Del Skrevet 13. juli 2021 Ta kontakt med stallene. Bare skriv at du ønsker å begynne på igjen med hest og hva du kan. Spør om de har noe å tilby deg, eller om de vet om en annen plass som kan passe. Hestemiljøer er ofte ganske små, så det er stor sjans for at de du kontakter kan lede deg på riktig vei. Ikke alle steder har veldig tydelig hjemmeside eller facebookside. Selv har jeg funnet stedet mitt gjennom bekjente i nærmiljøet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueSmoothie Skrevet 13. juli 2021 #14 Del Skrevet 13. juli 2021 Det er jo en del store Hesterelaterte grupper på FB. Hva med å spørre i en av dem om noen har tips i ditt område? Og skriv der hva du ser for deg, for det er jo stor forskjell om man ønsker rideopplæring eller å være forrytter/hestepasser på egenhånd. F eks Hestedebattrebellene mfl. Der er det masse hestefolk fra hele landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå