AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Jeg jobber som hjelpepleier. I 4 måneder har vi hatt en hjelpepleier i arbeidspraksis. Hun skal finne ut hvor mye hun kan jobbe og hvor mye uføre hun skal søke. Hun jobber 50%. Kan ikke jobbe 2 dager på rad og kan ikke jobbe natt. Hun har vært borte fra arbeidslivet i 4 år. Nå vil sjefen min ansette henne i en 50% stilling. Jeg lurer på om det er lurt? Med dårlig helse så blir hun sikkert mye borte fra jobb. Det går da utover oss andre. Men jeg bør vel bare akseptere det? Anonymkode: 33295...350
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Du har vel ingenting med det og ingenting du skulle ha sagt? Anonymkode: 7c12d...7ea 34
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Du har vel ikke akkurat noe du skulle ha sagt? Men jeg hadde aldri ansatt en jeg viste ville skape problem på den måten med mye fravær Anonymkode: bf755...06e 9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber som hjelpepleier. I 4 måneder har vi hatt en hjelpepleier i arbeidspraksis. Hun skal finne ut hvor mye hun kan jobbe og hvor mye uføre hun skal søke. Hun jobber 50%. Kan ikke jobbe 2 dager på rad og kan ikke jobbe natt. Hun har vært borte fra arbeidslivet i 4 år. Nå vil sjefen min ansette henne i en 50% stilling. Jeg lurer på om det er lurt? Med dårlig helse så blir hun sikkert mye borte fra jobb. Det går da utover oss andre. Men jeg bør vel bare akseptere det? Anonymkode: 33295...350 For en innstilling 😳 Anonymkode: 5afbd...a5e 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg jobber som hjelpepleier. I 4 måneder har vi hatt en hjelpepleier i arbeidspraksis. Hun skal finne ut hvor mye hun kan jobbe og hvor mye uføre hun skal søke. Hun jobber 50%. Kan ikke jobbe 2 dager på rad og kan ikke jobbe natt. Hun har vært borte fra arbeidslivet i 4 år. Nå vil sjefen min ansette henne i en 50% stilling. Jeg lurer på om det er lurt? Med dårlig helse så blir hun sikkert mye borte fra jobb. Det går da utover oss andre. Men jeg bør vel bare akseptere det? Anonymkode: 33295...350 Jeg spyr litt av slike uttalelser som du kommer med her altså, sorry. Her prøver et menneske som ikke funker mer enn 50% å klare en jobb, og så er dte fa*n meg galt det og. Anonymkode: e8acc...117 27
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For en innstilling 😳 Anonymkode: 5afbd...a5e Er det så rart at ts reagerer da? Hvis dette går utover ts har hun all grunn til å være skeptisk. Anonymkode: d5897...949 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Skrevet 12. juli 2021 Før var arbeidslivet for alle, men dette har de fleste arbeidsgivere gått helt bort fra i de siste to tiår. Nå handler alt om produktivitet og penger, fokuset på fellesskap og trivsel har forsvunnet som dugg for solen. Det mange ikke tenker på, er at trivsel og fellesskap er bevist å skape produktive og friske ansatte. I stedet sliter man ut unge folk og behandler dem som roboter. Og nåde deg om du må ha tilpasning eller kroppen kun klarer å arbeide deltid i perioder i livet. Da er det ikke plass til deg, så det blir uføretrygd og alt som hører med. Om vi ikke snur dette snart, så vil altfor mange falle helt ut av arbeidslivet. Hvem har sagt at penger skal rå over alt? Hvem klarer å holde ut på en arbeidsplass man gruer seg til og må være 7,5-8t/dagen? Hvem bannlyste livskvalitet på arbeidsplassen, når vi tilbringer en så stor del av livet vårt der? Anonymkode: 18110...69c 15
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 Jeg ville sagt ifra til leder. Ikke ansett denne personen. Det blir helvete for deg. Har opplevde lignende selv. Anonymkode: c4872...5ab 6
visp Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 Dette menneske kommer vel som et tillegg? Hun er ikke istedenfor noen? I så fall vil det jo ikke gå utover noen med unntak av ressursene brukt til opplæring. 1
MorTil2 Skrevet 12. juli 2021 #10 Skrevet 12. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg jobber som hjelpepleier. I 4 måneder har vi hatt en hjelpepleier i arbeidspraksis. Hun skal finne ut hvor mye hun kan jobbe og hvor mye uføre hun skal søke. Hun jobber 50%. Kan ikke jobbe 2 dager på rad og kan ikke jobbe natt. Hun har vært borte fra arbeidslivet i 4 år. Nå vil sjefen min ansette henne i en 50% stilling. Jeg lurer på om det er lurt? Med dårlig helse så blir hun sikkert mye borte fra jobb. Det går da utover oss andre. Men jeg bør vel bare akseptere det? Anonymkode: 33295...350 Fungerer hun i 50% stilling som er tilrettelagt uten to dager etter hverandre og uten nattevakt? Om hun i 4 mnd har vist at dette makter hun, til tross for sin uhelse, så er det en veldig fin ting at noen ønsker å ansatte henne. Endret 12. juli 2021 av MorTil2 17
Gjest Robin666 Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg spyr litt av slike uttalelser som du kommer med her altså, sorry. Her prøver et menneske som ikke funker mer enn 50% å klare en jobb, og så er dte fa*n meg galt det og. Anonymkode: e8acc...117 Jeg spyr av sånne som deg. Hvorfor er det TS sitt ansvar å få folk tilbake i arbeidslivet? Å ansette en som er syk vil garantert påvirke hennes hverdag til det negative.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 Robin666 skrev (2 minutter siden): Jeg spyr av sånne som deg. Hvorfor er det TS sitt ansvar å få folk tilbake i arbeidslivet? Å ansette en som er syk vil garantert påvirke hennes hverdag til det negative. Nei, ikke dersom hun faktisk fungerer 50%. I det ene øyeblikket er halve KG i harnisk for at for mange uføretrygdes, i det neste blir dere krakilske når noen virkelig forsøker å stå i arbeidslivet til tross for at personen ikke klarer å jobbe fullt.. for heavens sake altså. Anonymkode: e8acc...117 30
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 visp skrev (19 minutter siden): Dette menneske kommer vel som et tillegg? Hun er ikke istedenfor noen? I så fall vil det jo ikke gå utover noen med unntak av ressursene brukt til opplæring. Nå ja, men ikke når hun blir ansatt Anonymkode: 33295...350
Apekatten Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 Kan jo faktisk hende du blir positivt overrasket. Fint for henne hvis hun klarer å jobbe 50%. 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #15 Skrevet 12. juli 2021 Skjønner meg ikke på dette. Det er galt når folk er 100% uføre, men også galt hvis de skal jobbe 50% og være 50% uføre? Det er jammen ikke enkelt for dem som gjerne vil forsøke å være delvis i arbeid til tross for sykdom, tydeligvis. Anonymkode: d6b4b...8be 11
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #16 Skrevet 12. juli 2021 Robin666 skrev (24 minutter siden): Jeg spyr av sånne som deg. Hvorfor er det TS sitt ansvar å få folk tilbake i arbeidslivet? Å ansette en som er syk vil garantert påvirke hennes hverdag til det negative. Så mennesker med restarbeidsevne skal ikke arbeide? Er det sånn at man enten må fungere 100% eller så må man være 100% ufør? Jeg tror ikke du finner en eneste politiker eller samfunnsøkonom som er enig i at det er ønskelig. Anonymkode: d6b4b...8be 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #17 Skrevet 12. juli 2021 43 minutter siden, AnonymBruker said: Det går da utover oss andre. Men jeg bør vel bare akseptere det? Anonymkode: 33295...350 Godt poeng, her bør dere ansatte ta affære! Streik om dere må! Vær også obs på om sjefen prøver å ansette kvinner i fruktbar alder, overvektige eller folk over 60. Og korte folk da, dere kan jo risikere å måtte hjelpe korte folk med å rekke opp til høye ting og det kan jo bli ganske krevende. Anonymkode: b3b95...fcd 12
Brunello Skrevet 12. juli 2021 #18 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner meg ikke på dette. Det er galt når folk er 100% uføre, men også galt hvis de skal jobbe 50% og være 50% uføre? Det er jammen ikke enkelt for dem som gjerne vil forsøke å være delvis i arbeid til tross for sykdom, tydeligvis. Anonymkode: d6b4b...8be Det er ikke galt om hun jobber 50%. Det er bare fint. Og siden vi har muligheten for 50% ufør, må det være Statens oppgave å tilrettelegge for dette. For veldig mange private vil ikke gjøre det. Det er unektelig risiko ved å ansette noen i 50% som ikke orker mer enn 50%.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Jeg går til en frisør som jobber redusert og resten ufør. Jeg booker i god tid som hun har bedt meg om å gjøre slik at hun får samlet krefter til timene sine, men det blir alltid kansellert. Så kollegene må trå til eller jeg må booke om. Jeg ser jo at det stresser kollegene, så jeg droppet å booke timer hos henne til slutt. Under praksis/prøveperioden var hun aldri borte. Anonymkode: 99bb9...591
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #20 Skrevet 17. juli 2021 Bør kunne være 100% på jobb, hvis arbeidsevnen er 50%, så yter man bare 50%. mange som misforstår sykmelding som feriemelding. Anonymkode: f3b02...a1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå