AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Hei. Jeg vet ikke om det er riktig å lage en tråd om dette, mulig det har vært en problemstilling tatt opp tidligere, men la gå. Jeg har en bekjent av meg, som jeg liker ganske godt, på et vennskapelig plan. Jeg er ikke interessert i vedkommende. Men jeg har lyst til å bli kjent med han og danne et vennskap med ham. Men nå har det seg slik at jeg vet han dater en 19-åring. Jeg har ikke noe imot at han dater andre kvinner, for som sagt det er bare vennskap jeg vil ha. Jeg liker personligheten hans, og jeg ser ikke noen andre brister i den, annet enn at han dater noen som er 19 år. Så det jeg ønsker nå, er noen meninger om hva dere tenker. Som nevnt, vi er ikke venner enda, så jeg kan avslutte relasjonen nå. Jeg vet ikke om det er greit å være venner med noen som dater noen som er såpass mye yngre enn seg selv. Jeg er særdeles lite dømmende av meg. Men jeg tenker å date en jente under 20 år når du er passert 30 selv er litt feil. Jeg vet ikke nå om henne da, om hun er moden, umoden eller hva som helst. Hva tenker dere, er dette dealbreaker for et potensielt vennskap? Anonymkode: 502eb...416
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Når begge parter er over 18 år, er det ikke så mye å si egentlig. At det nødvendigvis er "riktig" er en annen sak. Anonymkode: 141c3...c75 6
CrazyCatLady2500 Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Hvorfor skulle det ikke være ok? Begge er voksne. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 CrazyCatLady2500 skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle det ikke være ok? Begge er voksne. Jeg vet ikke helt. Jeg kunne selv ikke tenkt meg å deitet noen som var så mye yngre enn meg selv. Men ja, man er jo forsåvidt voksen når man er over 18. Men jeg ser likevel på det som at man nettopp har blitt voksen, og man er tenåring/ungdom enda. Anonymkode: 502eb...416 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 Hva så? Begge er voksne så det går fint. Alle har sine preferanser, du synes det er "litt feil", de to synes ikke det. Jeg har en bekjent som er 43 og dater ei på 20. Anonymkode: 33a94...767 3
Oxytenis Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Kan du bruke tiden din på noen eller noe annet? Han er litt dum virker det som. Er man godt voksen burde man holde seg til 21+ Og la de første årene av andres voksenliv være forbeholdt andre unge voksne. For man vokser så mye på erfaringene for hvert av disse årene. Og psykisk virker det som at man skades mindre av at relasjoner butter når man er på lik plan aldersmessig i disse årene. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Jeg synes det er for ungt for en over 30, ja. Anonymkode: 69197...bf4 11
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 Oxytenis skrev (13 timer siden): Kan du bruke tiden din på noen eller noe annet? Han er litt dum virker det som. Er man godt voksen burde man holde seg til 21+ Og la de første årene av andres voksenliv være forbeholdt andre unge voksne. For man vokser så mye på erfaringene for hvert av disse årene. Og psykisk virker det som at man skades mindre av at relasjoner butter når man er på lik plan aldersmessig i disse årene. Jeg kan det. Som sagt vi er ikke venner enda, så det er ikke så farlig for meg å avslutte relasjonen nå. Eller sette den på pause. Han er litt glad i damer og sex vet jeg. Og den biten dømmer jeg ikke, men jeg ble litt skeptisk når han fortalte meg den siste personen han holder på med var bare 19 år. Jeg liker den dele på to og plusse på sju formelen. Alderen din/2+7. 31/2+7=22.5. Så 22-23 da. Anonymkode: 502eb...416 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 Jeg synes det er litt rart. En 30 åring og en 19 åring burde jo ikke ha noe til felles. Så jeg hadde nok tenkt at han var litt enkel eller umoden som passer for en på 19. Men det er jo forsåvidt greit. Begge er voksne og kan ta egne valg. Anonymkode: e5d34...f86 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #11 Skrevet 13. juli 2021 Venner, ja, det mener jeg kan funke. I forhold, nei, da tenker jeg den på 19 fremdeles er for ung, og at man er på for ulike steder i livet. Har ingenting med aldersdifferansen å gjøre, hadde gått helt fint med en som var 30 og 41. Men når den ene er 19, såvidt ferdig på vgs, og den andre er godt voksen, mener jeg man er på for forskjellige steder i livet til at det vil funke. Som venner ja, men ikke date / forhold. Anonymkode: 21b1d...0b7 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #12 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Venner, ja, det mener jeg kan funke. I forhold, nei, da tenker jeg den på 19 fremdeles er for ung, og at man er på for ulike steder i livet. Har ingenting med aldersdifferansen å gjøre, hadde gått helt fint med en som var 30 og 41. Men når den ene er 19, såvidt ferdig på vgs, og den andre er godt voksen, mener jeg man er på for forskjellige steder i livet til at det vil funke. Som venner ja, men ikke date / forhold. Anonymkode: 21b1d...0b7 Ja, jeg er helt enig. TS. Anonymkode: 502eb...416
Brunello Skrevet 13. juli 2021 #13 Skrevet 13. juli 2021 Jeg skjønner ikke at så mange svarer at det er ok fordi begge er voksne. I min bok er 19-åringer myndige men ikke voksne. I forhold der den ene er under 20 og den andre over tredve er det som oftest «noe galt» med begge to. 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #14 Skrevet 13. juli 2021 Men du ER jo dømmende..? La oss kalle En spade for en spade. Anonymkode: ee054...6f8 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #15 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du ER jo dømmende..? La oss kalle En spade for en spade. Anonymkode: ee054...6f8 Haha, ja, jeg er kanskje det? Men jeg ser på meg selv som en lite dømmende person. Jeg bare tenker at den på 19-år (uten at jeg vet om det er en moden 19-åring eller ikke) har kun vært myndig og voksen i ett år og er for ung for noen som har passert 30. Det er derfor jeg laga denne diskusjon, for å finne ut om noen kan komme med noen meninger som kan endre mitt tankemønster eller noe TS Anonymkode: 502eb...416
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #16 Skrevet 13. juli 2021 I et forhold mellom en på 31 og en på 19 er minst en av disse psykisk tilbakestående. Sannsynligvis begge. Anonymkode: 114f6...4a3 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 Begge er voksene. Min mann, som jeg har vært sammen med i mange år og har barn med traff jeg når jeg var 19 og han 32. Anonymkode: c0e4a...cae 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 I teorien er det jo innafor siden begge er voksne, men jeg hadde ikke likt det hvis noen av mine venner (som er på samme alder som han) hadde gjort det. 19 åringer er ikke spesielt.. voksne? er det lov å si? Man vokser i hvert fall mye fram til man er rundt 25 .. synes jeg Anonymkode: 23154...b76 3
starken Skrevet 13. juli 2021 #19 Skrevet 13. juli 2021 En 31-åring og en 19-åring er ofte ikke samme plass i livet, så jeg syns slike forhold er litt merkelig. Jeg er selv 19, og har vært på en del mannfolk i 30-årene, men det har kun vært for sex, ingenting mer seriøst nettopp fordi vi har vært på helt forskjellige plasser i livet. Jeg studerer, bor hjemme, tenker såvidt på å etablere meg og eventuelt få barn og bruker fritida mi på fyll og tull. En voksen mann i 30-årene prioriterer nok veldig forskjellig fra meg. Men alle forhold er forskjellig, kanskje de er på samme plass og ønsker det samme, det vet jo ikke vi. Syns også det er litt rart hvordan du har så lyst til å være venn med han, men det er kanskje bare meg. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #20 Skrevet 13. juli 2021 Har inntrykk av at den eldste ofte er litt "enkel" i slike forhold. Det hender ofte at den yngste "vokser fra" den eldste etter hvert. Anonymkode: 59d69...455 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå