Gå til innhold

Velge komfort eller utvikling?

Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine

Hei!

Trenger litt hjelp,jeg!

Har de siste 4 årene jobbet på et sykehus.Dette er en jobb som krever mye av meg,både faglig og personlig.Jeg får hele tiden nye utfordringer,og har helt fantastiske kollegaer.MEN,bruker 4 timer på å reise til og fra jobben hver dag + at jeg gikk ned 30 000 kr i lønn da jeg begynte der.Poenget er ihvertfall at jeg orker ingenting når jeg kommer hjem fra jobb,og siden jeg bor alene føler jeg at livet kun er jobbing og soving(altså null sosialt liv).Merker at dette begynner å slite på min egen psykiske helse faktisk,så vurderer å ta en annen jobb som er bare 15 min busstur unna.Da vil jeg spare inn over 3 timer på reisetid per dag,lønnen vil bli økt med 30 000 kr og jeg kommer også til å jobbe 1 time mindre per dag.Ulempen er at det er en jobb som jeg syns egentlig er ganske kjedelig,men sikkert grei nok.Hva ville du ha gjort???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne jeg spart fem timer daglig, tror jeg nok ganske sikkert at jeg hadde velgt den kjedeligere jobben! Eventuelt vurdert å flytte nærmere det andre arbeidsstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jeg spart fem timer daglig, tror jeg nok ganske sikkert at jeg hadde velgt den kjedeligere jobben! Eventuelt vurdert å flytte nærmere det andre arbeidsstedet?

Enig! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror valget mitt hadde vært avhengig av hva jeg ønsket å bruke fritiden min på. Om du synes jobben og din utvikling i denne er 1.prioritet ville jeg tenkt over mulighetene for å flytte nærmere arbeidsplassen du har i dag - og forhandlet om lønna.

Dersom det er viktig for deg å bo der du bor, og du har interesser du har lyst til å få mer tid til, ville jeg trolig byttet jobb. VET du om den er kjedelig? Jeg ser for meg sykehjem kontra sykehus; begge arbeidsplasser har etter min mening både for- og ulemper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

så kjappe svar,-tusen takk!! :)

Endel av tvilen går på at jeg egentlig har drømmejobben nå,både når det gjelder faglighet,kollegialt og ja,faktisk også anseelse :sjenert: men siden jeg har drømmehuset for en latterlig billig penge,er det også uaktuelt å flytte nærmere jobben.Vet at den andre jobben ikke vil gi meg noe annet enn behagelige dager med mere lønn,(høres jo ikke så værst ut det,da :) )men er det NOK,liksom?Når man er vant til å hele tiden gå på kurs,få masse ansvar,lære masse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må som andre har vært inne på, finne ut hva som betyr mest; jobb eller fritid. Jeg hadde lignende problemstilling og kom frem til at fritid betyr mest og at jobb er noe jeg gjør for å tjene penger. Sett deg ned og tenk grundig igjennom hva du ønsker og hvorfor så får du svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer jo litt an på hva annet du vil i livet da?

Har du lyst på mann og barn, er jo ikke dagens situasjon optimal kanskje? ;)

Kommer du noen vei i den nye jobben? Er det slik at om du fortsetter der en stund til, vil situasjonen bedre seg mht. lønn/muligheter for spennende jobber nærmere hjemmet?

FOr i tilfelle kan du kanskje leie ut drømmeboligen for noen år og leie en liten leilighet nær jobben din som en mellomløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...