Gå til innhold

Ville du bodd i USA eller Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville du helst bodd i USA eller Norge? Hvorfor?

Anonymkode: 46e3d...36c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Norge 100 %. Er usikker på om jeg i det hele tatt er interessert i å feriere i USA.  

Anonymkode: ccf24...377

• Liker 32
  • Nyttig 2
Skrevet

På lønna jeg har nå? Norge. Det er en sikkerhet i velferdsstaten som omtrent ikke finnes i andre land.

Om jeg var rik ville jeg definitivt bodd i California.

• Liker 11
Skrevet

Norge. Aldri i livet i usa, alt for mye drama der. 

• Liker 9
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Kunne aldri bodd i USA, helse-og velferdssystemet der er helt på trynet. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Norge, helt klart! 

Anonymkode: 9ac6c...678

• Liker 11
Skrevet

Flytter ikke fra I land til U land

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem drar til helvete som når de har smakt på himmelen?

Anonymkode: 8fe8e...734

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ville bodd i Norge!

Men hadde jeg hatt mulighet, ville jeg tatt meg et år fri og reist rundt i USA på roadtrip, også på steder der turister ikke drar. Og gått Appalachian Trail. Landet fascinerer meg enormt, men jeg ville ikke bodd der. Tror det fører med seg mye usikkerhet, millioner av vanlige amerikanere er bare en lønning fra å havne på gata. Pluss at de sjelden har mulighet til å ta ferie. 

Anonymkode: 3a638...74a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

USA is 3rd world country.

Anonymkode: 804de...c73

• Liker 10
Skrevet

Nja, må jeg velge mellom de to så blir det jo selvsagt Norge. Årsaken sier seg jo selv, bare det at man kan få hjelp på sykehuset uten å komme ut som en gjeldsslave er god nok grunn.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (16 minutter siden):

Nja, må jeg velge mellom de to så blir det jo selvsagt Norge. Årsaken sier seg jo selv, bare det at man kan få hjelp på sykehuset uten å komme ut som en gjeldsslave er god nok grunn.

Det kan man i USA også, de fleste får det dekt gjennom skatter som i Norge.

Anonymkode: cb441...ed6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Norge! Helt klart. Slipper dyre forsikringer om man blir syk, spar til utdanning til barn og her har vi ferier i stede for en lang weekend dan og van. USA er ikke som det vi ser på film og tv. 

Anonymkode: 2bb15...dd1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene. 

Anonymkode: 1caa5...822

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan man i USA også, de fleste får det dekt gjennom skatter som i Norge.

En venninne får ikke "dekket" en nødvendig operasjon fordi forsikringen ikke dekker den "sjeldne" sykdommen som er årsaken til problemet. Så hun og foreldrene jobber seg ihjel mens de krysser armer og bein for at det ikke skal gå galt før de får inn pengene som dekker operasjonen. Hadde hun vært her så hadde hun fått den på 1-2-3 og hun hadde ikke trengt å betale en egenandel en gang.

En annen venninne av meg må ha tre jobber for å dekke at hennes autistiske datter får den hjelpen hun trenger på den skolen som er best for henne. Hadde hun bodd her så hadde hun fått barnet inn på en skikkelig skole og fått hjelp med en gang og utgangspunktet til datteren hadde vært enda bedre.

Nå etter korona slo inn så har de som sliter slitt enda mer, de er rett og slett fucked der nede. 

Så nei, kunne godt tenkt meg å bodd i USA når jeg var 15 men ikke nå, aldri.

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 30
Skrevet

Norge, ikke tale om at jeg flytter fra et land med demokrati og fungerende velferdsstat, til et land med så store samfunnsmessige utfordringer.

Kunne godt bodd i USA for en kortere periode, men ikke for resten av livet.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i USA på utveksling som tenåring. Selv om jeg fikk venner og opplevde mye spennende, så merket jeg allerede da at samfunnet var helt busted. Det var utrolig mye kriminalitet, polarisering, segregering og frykt. Folk gikk rundt og var paranoide hele tiden. Jeg var heldig med vertsfamilie og område, men de murte seg jo inne fra alle de andre de syns var skumle i "gated communities". 

Anonymkode: 1cdc7...19f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (9 minutter siden):

Hadde hun vært her så hadde hun fått den på 1-2-3 og hun hadde ikke trengt å betale en egenandel en gang.

Nei, er mange som ikke får dekt operasjoner og medisiner av staten fordi det er for dyrt. De fleste amerikanere får helse dekt av det offentlige, men det er selvsagt noen som faller igjennom der også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville du helst bodd i USA eller Norge? Hvorfor?

Anonymkode: 46e3d...36c

Usa. Mest innavla potitt-rasister i Norge.

Anonymkode: d07fb...477

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...