Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp startet i en ny jobb hvor jeg primært jobber natt. Arbeidstid er 21 til 06. Jeg må være våken hele natten og har ikke mulighet til å forlate rommet da jeg passer et sykt barn som må kontinuerlig overvåkes. 

jeg lurte derfor på hvordan det blir med pause, da jeg de fleste netter nesten ikke rekker å spise eller gå på do.. Det er en utfordring å få gått på do, da jeg egentlig ikke kan forlate rommet. 

Og en annen ting jeg lurer på, er når man arbeider natt, om timene måles på en annen måte. Jeg har hørt at på natten så regnes 1 time som 1 time og 15 min. Stemmer dette? 

Håper på svar.

Hilsen ny i arbeidslivet. 

Anonymkode: b8101...813

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke oppsatt pauser da vi ikke alltid kan spise til samme tid. Vi spiser når det er rom for det, og vi blir heller ikke trukker for pause - som de blir på dag og kveld.

Timene regnes som det samme som på dag og kveld, men man har tillegg på hele vakten istedenfor nor timer av vakten. 

Er du i en privat bolig siden du ikke kan forlate rommet for å gå på do? Hvis det er på et helsehus eller lignende, så må du jo kunne spørre noen fra andre avdelinger om å komme å sitte hos pasienten de minuttene du er på do.

Anonymkode: c26fa...ac1

Skrevet

ts

Jeg er i privatbolig ja. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har ikke oppsatt pauser da vi ikke alltid kan spise til samme tid. Vi spiser når det er rom for det, og vi blir heller ikke trukker for pause - som de blir på dag og kveld.

Timene regnes som det samme som på dag og kveld, men man har tillegg på hele vakten istedenfor nor timer av vakten. 

Er du i en privat bolig siden du ikke kan forlate rommet for å gå på do? Hvis det er på et helsehus eller lignende, så må du jo kunne spørre noen fra andre avdelinger om å komme å sitte hos pasienten de minuttene du er på do.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke jobbe 9 timer i strekk uten tissepause. 

Anonymkode: 20c0b...c1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kmff20 skrev (Akkurat nå):

ts

Jeg er i privatbolig ja. 

Er det gjennom kommunen? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det gjennom kommunen? 

Jobber gjennom en kommunal helsetjeneste

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan ikke jobbe 9 timer i strekk uten tissepause. 

Merker at nettene blir litt tyngre når jeg ikke rekker å spise eller gå på do de fleste nettene. Det har vært netter hvor det ikke har vært noen problem, men de fleste nettene er det såpass hektisk at jeg nesten ikke har fått satt meg ned i 5 min

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jobber gjennom en kommunal helsetjeneste

Hva med å avtale at hjemmesykepleien kommer innom å tar over tilsynet en til to ganger i lpet av natten, sånn at du kan gå på do? 

Hvordan er forresten do-forholdene der? Er det sånn at du kan gå på do der? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva med å avtale at hjemmesykepleien kommer innom å tar over tilsynet en til to ganger i lpet av natten, sånn at du kan gå på do? 

Hvordan er forresten do-forholdene der? Er det sånn at du kan gå på do der? 

for å gå på do må jeg folate rommet. Jeg må ikke gå langt men når pasienten er ustabil store deler av natten kan jeg ikke forlate pasienten, og da går det ikke... 

en av nettene var jeg nødt til å gå på do, når jeg gikk hadde pasienten vært stabil en periode og når jeg var tilbake var pasienten blitt ustabil igjen, så det svinger så fort at jeg stress-tisser hver gang hehe

at hjemmesykepleien hadde kommet er jo en god løsning men det er jo ikke opp til meg å sette igang et slikt tiltak men jeg kan jo høre med arbeidslederen min om dette hadde vært gjennomførbart.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville snakket med arbeidsleder om hjemmesykepleien kan komme innom som nevnt over. Ellers har dere kanskje babycall med kameraovervåkning som dere kan ta med på do? Hvis alarmene går vil dere da høre det.. tar jo ikke så lang tid å tisse heller. 

Anonymkode: fb4e5...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo krav på pause. Dvs at noen må avløse deg mens du er ute. Hvordan løser dag-og kveldsvaktene det?

Anonymkode: 577ff...60b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har jo krav på pause. Dvs at noen må avløse deg mens du er ute. Hvordan løser dag-og kveldsvaktene det?

Mulig man har krav på det, men hvordan det skal gå er en annen sak. Jobber selv med samme brukergruppe, men i avlastningsbolig og hjemme hos et barn i privat hjem. Vi får ikke pauser noen av stedene, fordi vi er like mange på jobb som det er brukere. Alle krever 1:1 bemanning. Noen av våre barn sover på dagtid uten overvåkning som TS beskriver, så vi får spist lunsj og gått på toalettet da, selv om vi er tilgjengelige. Da går vi med babycall med video på oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har nettopp startet i en ny jobb hvor jeg primært jobber natt. Arbeidstid er 21 til 06. Jeg må være våken hele natten og har ikke mulighet til å forlate rommet da jeg passer et sykt barn som må kontinuerlig overvåkes. 

jeg lurte derfor på hvordan det blir med pause, da jeg de fleste netter nesten ikke rekker å spise eller gå på do.. Det er en utfordring å få gått på do, da jeg egentlig ikke kan forlate rommet. 

Og en annen ting jeg lurer på, er når man arbeider natt, om timene måles på en annen måte. Jeg har hørt at på natten så regnes 1 time som 1 time og 15 min. Stemmer dette? 

Håper på svar.

Hilsen ny i arbeidslivet. 

Høres helt absurd ut. Jobber du som BPA? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mulig man har krav på det, men hvordan det skal gå er en annen sak. Jobber selv med samme brukergruppe, men i avlastningsbolig og hjemme hos et barn i privat hjem. Vi får ikke pauser noen av stedene, fordi vi er like mange på jobb som det er brukere. Alle krever 1:1 bemanning. Noen av våre barn sover på dagtid uten overvåkning som TS beskriver, så vi får spist lunsj og gått på toalettet da, selv om vi er tilgjengelige. Da går vi med babycall med video på oss. 

Så noen av dagvaktene får ikke spist lunsj? Hvordan det skal løses burde jo være et ledelsesproblem. Enten bemanne opp eller at en passer to barn samtidig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så noen av dagvaktene får ikke spist lunsj? Hvordan det skal løses burde jo være et ledelsesproblem. Enten bemanne opp eller at en passer to barn samtidig.

Jo, da spiser vi gjerne lunsj sammen med barna. Når barna må mates så spiser vi før eller etter. Ordner seg også med toalettpauser, da ser bare en kollega til barnet mens man tar en rask tur. Men det er ikke mulig å få til 30 minutters pause, nei.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 20.05):

Det er så blåøyd at noen faktisk tror at "jammen du har jo kraaaav på det, så da mååå det bli sånn". Nei sånn fungerer faktisk ikke verden. Det er ganske mange steder i helsesektoren der man har betalt pause, nettopp fordi man skal være til arbeidsgivers disp hele tiden, jeg har jobbet slik tidligere og gjør det også nå. Det er slett ikke alle steder man kan avløses, på min jobb kan du faktisk ikke regne med dopause når du trenger det eller matpause når du er sulten.

Anonymkode: 423ad...472

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...