Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye utbetalt i måneden tenker dere er lavtlønnet? 

Anonymkode: 3d9d5...ffd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

fra 20 til 23tusen i en fulltidstilling.

Anonymkode: 0f484...0fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Finnes det virkelig ingen her på KG som har fått med seg at lønn oppgis i brutto?

Netto er etter skattetrekk. 

Anonymkode: d8754...0a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud.

Finnes det virkelig ingen her på KG som har fått med seg at lønn oppgis i brutto?

DET ER UTBETALT TS SPØR OM OG IKKE BRUTTO!!!!!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ta: Helt riktig, Takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Ser ut som det er du som ikke fikk med deg HI.

Anonymkode: 34acc...f49

• Liker 1
Skrevet (endret)

Problemet med å oppgi eller å etterspørre netto lønn, er at du kan ha kantinetrekk på lønna di, du kan også ha lønnstrekk og frivillig skattetrekk høyere enn pliktskatt. 

Det blir jo litt dumt å kalle seg lavtlønnet dersom du har lønnstrekk på 1.700,- og trekker ekstra skatt med en tusenlapp, i tillegg til fast kantinetrekk med 800,-. Er du organisert, koster det en del hundrelapper også.

Brutto lønn sier noe om hvor du ligger lønnsmessig. Netto lønn sier noe om din personlige, påvirkelige inntektssituasjon.

Endret av Guppy88
  • Liker 4
Gjest loveli
Skrevet

Herregud.

Kanskje det ikke er av interesse. Det er jo lettere å få svar på hva folk får utbetalt etter skatt når de oppgir hva de får utbetalt etter skatt, enn å måtte spørre om brutto inntekt, skattetrekk og andre fratrekk og blablabla?

AnonymBruker
Skrevet

Alt under 24 000 kr utbetalt på 100% stilling er lite. 

Anonymkode: 6a750...b28

AnonymBruker
Skrevet

Så da er man lavtlønt opp i 30 000 brutto i følge dere?

Anonymkode: ec5ef...39c

AnonymBruker
Skrevet

Får 40k netto. Helt vanlig lønn med andre ord 

Anonymkode: d088d...447

AnonymBruker
Skrevet

Herregud.

Helt enig med deg. Meningsløst å spørre etter utbetalt når skattetrekket og andre trekk spiller så mye inn.

Eksempel:

Jeg har ingen lån, har lønnstrekk, fagforeningstrekk og pensjonstrekk og får utbetalt kr. 25 000,- med ca. 35 % skattetrekk.

Min venninne har mye lån, ingen trekk og har utbetalt kr. 25 000,- med skattetrekk på ca. 30 %. 

Hun har ca. 35 800,- brutto, jeg har ca. 48 000,-. Altså helt meningsløst å spørre etter utbetalt, det sier ingenting.

Anonymkode: 45ede...e58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts: 

Jeg lurte på hva man fikk etter skatt fordi jeg ikke trodde noen gadd og svare at de hadde sånn og sånn skatt, kantine osv. som dere skriver. 

Men det er svært få som faktisk svarer på det jeg spør om, så svarene jeg får gir meg mye mindre info enn om jeg bare hadde visst utbetalingene etter skatt var trukket fra. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ts: 

Jeg lurte på hva man fikk etter skatt fordi jeg ikke trodde noen gadd og svare at de hadde sånn og sånn skatt, kantine osv. som dere skriver. 

Men det er svært få som faktisk svarer på det jeg spør om, så svarene jeg får gir meg mye mindre info enn om jeg bare hadde visst utbetalingene etter skatt var trukket fra. 

Fordi at oppegående folk forstår at spørsmålet ditt er idiotisk.  

Anonymkode: 9c693...63a

• Liker 1
Skrevet

Ts: 

Men om du har 35.000 utbetalt etter skatt, så kommer feks kantine, fagforening osv som fratrekk i tillegg er jo de pengene egentlig en del av lønnen din, men du had valgt å la de bli trukket direkte fra lønnen. Det er jo umulig å svare på spørsmålet med så mange variabler.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Fordi at oppegående folk forstår at spørsmålet ditt er idiotisk.  

Anonymkode: 9c693...63a

Deg om det. Kg er ikke stedet for spørsmål. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...