Gå til innhold

Kjenner du forskjell på kvaliteten på pasta?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor får man tak i DeCecco?

Anonymkode: fc12b...749

Meny har.

https://meny.no/

Anonymkode: 12bba...c86

Skrevet

Vi kjenner stor forskjell. Mest på konsistensen. Endel billigpasta har ingen mellomting mellom overkokt og underkokt, deriblant Sopps. Enten blir den blaut og slapp eller for hard. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En annen ting med varer er at dyrere er ikke alltid bedre. Det er ingen selvfølge at first price, prima og andre billigmerker skal være dårligere enn de mer kjente merkene.

Noe av billigpastaen blir vel masseprodusert i f.eks. nederland og importert billig, og pga. de høye volumene de selges i, så kan de selges billigere enn f.eks. barilla og sopps.

Anonymkode: e3236...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor får man tak i DeCecco?

Bunnpris Gourmet har.

Anonymkode: 9d754...ef1

AnonymBruker
Skrevet

First price makaroni er trasige greier, men ellers så syns jeg det blir litt hipp som happ.

Anonymkode: 63aed...dac

AnonymBruker
Skrevet

Er Jacobs utvalgte pasta bra? Lurte på å prøve linguine, for såvidt jeg kan se har de ikke spaghetti 

Skrevet

Kjenner definitivt forskjell. *pastasnobb*

• Liker 1
Skrevet

Nå lager jeg pasta selv, så merker helt klart forskjell mellom det jeg lager og butikkjøpt pasta jeg får servert andre steder. 

Skrevet

Merke og pris er ikke så viktig når det gjelder tørr pasta. Koketiden er ALLTID det viktigste! Prøv deg fram, og den billigste kan bli helt ok. Det går også fint an å steke kokt pasta i olje. Men særlig sunt er det ikke 🙂 bare bedre smak.

Men selvfølgelig er fersk best. Det er virkelig lett å lage altså, bare en kommer inn i rutinen. For meg er det mye mer krevende å skrelle grønnsaker  før koking 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...