miss spjåk Skrevet 13. juli 2021 #61 Del Skrevet 13. juli 2021 stan skrev (På 12.7.2021 den 16.44): Helt greit. Da kan vi andre smitte dere. Endel av de som velger å ikke ta den har nok hatt corona allerede. Nå kan jeg bare bruke min vennekrets og familie som utgangspunkt, så mulig jeg tar feil. Jeg har antistoffer ennå etter corona og velger å avvente. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 13. juli 2021 #62 Del Skrevet 13. juli 2021 viren skrev (På 12.7.2021 den 19.50): Nei, nei har fått dose en og ser frem til dose to 😊 En venninne av meg som er skeptisk til vaksiner og derfor takket nei fikk påvist Covid for noen dager siden. Hun er skikkelig dårlig og blir i tillegg sliten av den minste anstrengelse. Jeg har ikke spurt om hun angrer på at hun ikke takket ja til vaksinen (så drittsekk er jeg ikke), men jeg tenker for meg selv at hun kunne ungått alt dette eller fått et mildere sykdomsforløp om hun hadde tatt den. En jeg kjenner fikk vaksinen OG covid-19 sykdom etter vaksinen (innen de tre ukene det tar å bli immun) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 13. juli 2021 #63 Del Skrevet 13. juli 2021 Linny111 skrev (5 timer siden): Jeg har tatt dem. Jeg gjør mye rart med kroppen som jeg ikke er 100% sikker på langtidsvirkningen av. Går ikke rundt og er bekymret. Er skikkelig fornøyd med å være vaksinert Enig i det- jeg har også tatt mange rare vaksiner tidligere som prøvekanin og lever enda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gira97 Skrevet 13. juli 2021 #64 Del Skrevet 13. juli 2021 ble alvorlig skadet av noe som skulle være helt ufarlig... ifølge lege. skal ikke ha vaksine . 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blondiemamma Skrevet 13. juli 2021 #65 Del Skrevet 13. juli 2021 Skal ikke ta vaksinen, iallfall ikke ennå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaybird Skrevet 13. juli 2021 #66 Del Skrevet 13. juli 2021 Jeg har hørt uttrykket "big pharma", og mer til. Likevel velger jeg å ta vaksinen, som jeg får om et par uker. Ser frem til det, jeg regner eventuelle langtidsvirkninger av covid som sannsynlig vesentlig verre enn vaksinen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. juli 2021 #67 Del Skrevet 14. juli 2021 Ryddet for helseskadelig innlegg, brudd på koronarommets retningslinjer og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FragileArt Skrevet 14. juli 2021 #68 Del Skrevet 14. juli 2021 Jeg har takket nei, fordi jeg føler meg ung og frisk nok til å tåle sykdommen. Jeg føler også den er altfor eksperimentell. Skulle jeg mot formodning bli veldig syk og dø av den, mener jeg oppriktig at jeg ikke fortjener å være her på jorden, fordi jeg ikke vil er sterk nok til det. For da er d også mye annet jeg ikke tåler. Min sønn på 19 har valgt å si ja. ( Jeg gremmes på innsiden, men sier ikke noe) Jeg respekterer hans valg. Han gjør det fordi han vil reise og fordi hele vennegjengen hans skal. Han ønsker heller ikke vite noe om hva som KAN skje, uansett om det er fra fhi eller andre. Veldig lite voksent, men det er hans valg. Men jeg kjenner endel som ikke tar den og syns det er rart det bare er 10%. Altså jeg tror det er mer. Men jo flere som sier nei, jo flere kan videre si Nei. Det er jo sånn mennesker er. Vi vil jo gjerne være som " alle andre". Så jo flere som tar den, jo fler vil fortsette. Ergo kan de vel neppe fortelle det om det gjelder mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. juli 2021 #69 Del Skrevet 14. juli 2021 Daraya skrev (På 13.7.2021 den 9.24): Det er jo selvfølgelig en mulighet. Men det kommer jo frem etterhvert når vi skal på konsert og den ene alltid takker nei selv om det er favorittbandet. Eller som ikke vil bli med på jentetur. Er som den som er glad i øl og plutselig sier nei. Skylder på penicillinkur, at hun må kjøre, bla bla bla. Kan like godt si hun er gravid, vi andre er ikke dumme. Hvorfor skulle noen si nei til en jentetur eller en øl fordi man ikke er vaksinert? Om den jenteturen foregår i Norge, er det absolutt ingen kontroll på om man er vaksinert eller ikke. Og inn for en øl slipper man ved uansett? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. juli 2021 #70 Del Skrevet 14. juli 2021 FragileArt skrev (16 minutter siden): Jeg har takket nei, fordi jeg føler meg ung og frisk nok til å tåle sykdommen. Jeg føler også den er altfor eksperimentell. Skulle jeg mot formodning bli veldig syk og dø av den, mener jeg oppriktig at jeg ikke fortjener å være her på jorden, fordi jeg ikke vil er sterk nok til det. For da er d også mye annet jeg ikke tåler. Min sønn på 19 har valgt å si ja. ( Jeg gremmes på innsiden, men sier ikke noe) Jeg respekterer hans valg. Han gjør det fordi han vil reise og fordi hele vennegjengen hans skal. Han ønsker heller ikke vite noe om hva som KAN skje, uansett om det er fra fhi eller andre. Veldig lite voksent, men det er hans valg. Men jeg kjenner endel som ikke tar den og syns det er rart det bare er 10%. Altså jeg tror det er mer. Men jo flere som sier nei, jo flere kan videre si Nei. Det er jo sånn mennesker er. Vi vil jo gjerne være som " alle andre". Så jo flere som tar den, jo fler vil fortsette. Ergo kan de vel neppe fortelle det om det gjelder mange. Mine voksne barn har også tatt den, og jeg gremmes ikke. Jeg er glad de tar sine egne valg, uavhengig av hva jeg velger å gjøre. Men jeg skal innrømme at jeg fulgte litt ekstra med den første uken etter dose 1, for jeg tror nok at jeg er mer opptatt av bivirkninger enn de er..... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. juli 2021 #71 Del Skrevet 14. juli 2021 BellaMargitha skrev (16 timer siden): En jeg kjenner fikk vaksinen OG covid-19 sykdom etter vaksinen (innen de tre ukene det tar å bli immun) Man blir ikke immun, man får redusert sjanse for å bli syk. Og om man blir syk, er sjansen for å bli alvorlig syk, redusert. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 14. juli 2021 #72 Del Skrevet 14. juli 2021 FragileArt skrev (2 timer siden): Jeg har takket nei, fordi jeg føler meg ung og frisk nok til å tåle sykdommen. Jeg føler også den er altfor eksperimentell. Skulle jeg mot formodning bli veldig syk og dø av den, mener jeg oppriktig at jeg ikke fortjener å være her på jorden, fordi jeg ikke vil er sterk nok til det. For da er d også mye annet jeg ikke tåler. Min sønn på 19 har valgt å si ja. ( Jeg gremmes på innsiden, men sier ikke noe) Jeg respekterer hans valg. Han gjør det fordi han vil reise og fordi hele vennegjengen hans skal. Han ønsker heller ikke vite noe om hva som KAN skje, uansett om det er fra fhi eller andre. Veldig lite voksent, men det er hans valg. Men jeg kjenner endel som ikke tar den og syns det er rart det bare er 10%. Altså jeg tror det er mer. Men jo flere som sier nei, jo flere kan videre si Nei. Det er jo sånn mennesker er. Vi vil jo gjerne være som " alle andre". Så jo flere som tar den, jo fler vil fortsette. Ergo kan de vel neppe fortelle det om det gjelder mange. MorTil2 skrev (2 timer siden): Mine voksne barn har også tatt den, og jeg gremmes ikke. Jeg er glad de tar sine egne valg, uavhengig av hva jeg velger å gjøre. Men jeg skal innrømme at jeg fulgte litt ekstra med den første uken etter dose 1, for jeg tror nok at jeg er mer opptatt av bivirkninger enn de er..... Det jeg sliter litt med å forstå er hvorfor dere avstår fra å la dere vaksinere når barna deres velger å ta den. Det minner meg litt om min mors kommentar til å fly (hun hadde flyskrekk tidligere). Når jeg og søsknene mine skulle på tur til USA ville hun egentlig ikke bli med. Hun var for redd for flystyrt. Da vi etter en stund skulle bestille ombestemte hun seg brått. Dersom det verste hendte (og vi styrtet) ville hun like godt være ombord med oss. Livet ville føles meningsløst dersom alle barna hennes døde fra henne. Hun ble med! Nå gikk jo flyturen greit - vi er jo her den dag i dag, men poenget er definitivt overførbart til vaksine. Hvis det forekommer stygge bivirkninger som tar livet av oss ila noen år ville jeg dersom jeg var forelder ha fryktet vaksinen mindre dersom de jeg var glad i tok den. Hva har jeg da å tape? Det verste som kan hende et menneske er jo at barna dør fra deg. Jeg forstår ikke hvorfor halvgamle foreldre avstår fra å vaksinere seg som den eneste i familien. Ville heller gått ned med skipet enn å bli igjen alene. (Mange er oppriktig redde for at vi vaksinerte dør av oss selv ila noen år. Har snakket med flere som fremholder det som hovedårsak til at de avstår fra vaksine). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 14. juli 2021 #73 Del Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (11 minutter siden): Det jeg sliter litt med å forstå er hvorfor dere avstår fra å la dere vaksinere når barna deres velger å ta den. Det minner meg litt om min mors kommentar til å fly (hun hadde flyskrekk tidligere). Når jeg og søsknene mine skulle på tur til USA ville hun egentlig ikke bli med. Hun var for redd for flystyrt. Da vi etter en stund skulle bestille ombestemte hun seg brått. Dersom det verste hendte (og vi styrtet) ville hun like godt være ombord med oss. Livet ville føles meningsløst dersom alle barna hennes døde fra henne. Hun ble med! Nå gikk jo flyturen greit - vi er jo her den dag i dag, men poenget er definitivt overførbart til vaksine. Hvis det forekommer stygge bivirkninger som tar livet av oss ila noen år ville jeg dersom jeg var forelder ha fryktet vaksinen mindre dersom de jeg var glad i tok den. Hva har jeg da å tape? Det verste som kan hende et menneske er jo at barna dør fra deg. Jeg forstår ikke hvorfor halvgamle foreldre avstår fra å vaksinere seg som den eneste i familien. Ville heller gått ned med skipet enn å bli igjen alene. (Mange er oppriktig redde for at vi vaksinerte dør av oss selv ila noen år. Har snakket med flere som fremholder det som hovedårsak til at de avstår fra vaksine). Du trenger virkelig ikke å forstå deres valg. Selv om nordmenn er over gjennomsnittet konforme, så betyr ikke det at alle nordmenn er det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevennen Skrevet 14. juli 2021 #74 Del Skrevet 14. juli 2021 Føler dere ikke et visst kollektivt ansvar for å bidra til at pandemien avtar? Hvorfor er deres liv viktigere enn andres? I så mange land som ikke har det helsevesenet eller velferdsordningene vi har er jo dette en katastrofe vi knapt kan klare å sette oss inn i.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AfterTheRain Skrevet 14. juli 2021 #75 Del Skrevet 14. juli 2021 3 minutter siden, lillevennen said: Føler dere ikke et visst kollektivt ansvar for å bidra til at pandemien avtar? Hvorfor er deres liv viktigere enn andres? I så mange land som ikke har det helsevesenet eller velferdsordningene vi har er jo dette en katastrofe vi knapt kan klare å sette oss inn i.. Mitt kollektivt ansvarsfølelse stopper opp på det punktet jeg føler at jeg blir tvunget til å ofre mitt egetansvar for min helse. Jeg har fulgt alle tiltak selv om det har gått utover friheten og menneskerettighetene mine. Men å sprøyte et nytt hastegodkjent legemiddel i kroppen min når jeg har ansvar for et barn, er langt over grensen for meg for å gjøre for fellesskapet. Jeg har alltid vært frisk, helsen min er kanskje det viktigste jeg har, og familien min som jeg har ansvar for. Det eneste jeg ser bevis på er at det er lite sannsynlig at jeg blir alvorlig syk av covid. Hadde det vært snakk om en gammeldags vaksine, så hadde jeg nok takket ja. Men jeg kan ikke stole på en kunstig, genmodifisert mrna sprøyte som de måtte endre bioteknologiloven rett før for å hastegodkjenne. Ja, vi vet ikke om jeg blir en av de alvorlig syke, eller en av de som får bivirkninger av vaksine, men intuisjonen sier at derfor stoler jeg heller på det som er naturlig (immunsystemet mitt) enn det som er menneskeskapt og muligens kan inneholde menneskelig feil. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 14. juli 2021 #76 Del Skrevet 14. juli 2021 Selvsagt ikke! Jeg har et immunforsvar som fungerer utmerket og jeg har ikke noe behov for å injisere noe så nytt og ukjent inn i en frisk kropp. Er ikke redd for et virus med 99,9999% overlevelsesrate altså. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eveline Skrevet 14. juli 2021 #77 Del Skrevet 14. juli 2021 Jeg skal ikke. Jeg tør bare ikke å ta den ennå. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. juli 2021 #78 Del Skrevet 14. juli 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Det jeg sliter litt med å forstå er hvorfor dere avstår fra å la dere vaksinere når barna deres velger å ta den. Det minner meg litt om min mors kommentar til å fly (hun hadde flyskrekk tidligere). Når jeg og søsknene mine skulle på tur til USA ville hun egentlig ikke bli med. Hun var for redd for flystyrt. Da vi etter en stund skulle bestille ombestemte hun seg brått. Dersom det verste hendte (og vi styrtet) ville hun like godt være ombord med oss. Livet ville føles meningsløst dersom alle barna hennes døde fra henne. Hun ble med! Nå gikk jo flyturen greit - vi er jo her den dag i dag, men poenget er definitivt overførbart til vaksine. Hvis det forekommer stygge bivirkninger som tar livet av oss ila noen år ville jeg dersom jeg var forelder ha fryktet vaksinen mindre dersom de jeg var glad i tok den. Hva har jeg da å tape? Det verste som kan hende et menneske er jo at barna dør fra deg. Jeg forstår ikke hvorfor halvgamle foreldre avstår fra å vaksinere seg som den eneste i familien. Ville heller gått ned med skipet enn å bli igjen alene. (Mange er oppriktig redde for at vi vaksinerte dør av oss selv ila noen år. Har snakket med flere som fremholder det som hovedårsak til at de avstår fra vaksine). Jeg tar den foreløpig ikke fordi jeg har et par kroniske sykdommer som jeg, utifra bivirkningene, er redd blir forverret. Sykdommene mine gir ganske mye smerte i hverdagen, og jeg orker ikke mer bare for å være solidarisk med noen som kanskje, kan hende, i verste fall, kan bli smittet av meg, hvis jeg, i verste fall, blir smittet. Men, jeg har begynt å tenke på om jeg skal prøve med dose 1. Hvis det går greit, så er det mulig med dose 2. Blir jeg dårlig av dose 1, kommer jeg ikke til å ta dose 2. Da får det heller bli som det blir. Har iløpet av 1,5 år nå levd mest mulig normalt, vært nærkontakt til flere som har vært smittet, og har ikke blitt smittet. Og for min del, er det jo selvsagt en fordel av barna mine vaksinerer seg. Det reduserer sjansen for at de blir smittet og dermed smitter meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 14. juli 2021 #79 Del Skrevet 14. juli 2021 miamiamia skrev (39 minutter siden): Selvsagt ikke! Jeg har et immunforsvar som fungerer utmerket og jeg har ikke noe behov for å injisere noe så nytt og ukjent inn i en frisk kropp. Er ikke redd for et virus med 99,9999% overlevelsesrate altså. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/06/25/195768570/nesten-alle-coronadodsfall-i-usa-er-blant-ikke-vaksinerte 18.000 døde i USA i mai 21. Tror du må sjekke det fantasitallet du har om at det er 99,9999% overlevelsesrate. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. juli 2021 #80 Del Skrevet 14. juli 2021 lillevennen skrev (1 time siden): Føler dere ikke et visst kollektivt ansvar for å bidra til at pandemien avtar? Hvorfor er deres liv viktigere enn andres? I så mange land som ikke har det helsevesenet eller velferdsordningene vi har er jo dette en katastrofe vi knapt kan klare å sette oss inn i.. Hvor er dette kollektive ansvaret når land i Afrika fortsatt ikke har ferdigvaksinert 1% av befolkningen sin? Vi snakker om en verdensomspennende pandemi, men tydeligvis en nasjonal vaksinering. Den katastrofen som skjer, er Norge og andre rike land med på å skape, ved å sikre seg vaksine ikke bare til utsatte grupper, men til alle og enhver, uansett hvor frisk de måtte være. Hvor mange i utsatt gruppe tror du har fått vaksinen i Somalia, Uganda eller andre fattige land i Afrika? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg