Gå til innhold

Jeg skal ikke ta koronavaksinen. Flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De sier at 90% av den norske befolkningen har sagt ja til vaksinen. Stemmer det at vi bare er 10% som ikke skal ta den ? Flere med meg som ikke skal ta den ? 

Og hva er grunnen?

Anonymkode: c0431...452

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Det finnes allerede tråder om dette. Og nei, jeg skal ikke ha den.

Skrevet

Jeg sitter litt på gjerdet. Er veldig skeptisk til å ta den av ulike grunner. For liten tid til at de kan teste langtids bivirkninger, har sett vidoer om forskere innen immulologi som fraråder å ta den, de blir sensurert av kollegaer og andre slik at vi ikke får vite denne informasjonen. Legemiddelkindustrien som har alt å vinne på å selge vaksinen. Men mest av alt frykten for hva den vil gjøre med kroppen min, samtidig er jeg jo redd for korona, men tror sannsynligheten for at jeg har hatt det allerede er stor.

• Liker 18
Skrevet

Jeg skal ikke ha den. Jeg vil ikke sprøyte inn noe som aldri har blitt brukt som vaksinering før. Har lest informasjon fra begge sider, å det er usikkerheten rundt bivirkninger som gjør at jeg står over. Det er frivillig, å det er også usikkert hvor mye det beskytter en fra å bli smittet og å smitte andre. Jeg respekterer de som tar den, å synes de som tar den burde respektere meg og andre også. 💚

• Liker 29
Skrevet

Helt greit. Da kan vi andre smitte dere. 

• Liker 20
Skrevet

Fint for dere 👍 

• Liker 6
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å ta den.

Nå er jeg gravid, så jeg har den unnskyldningen i tillegg, men jeg hadde ikke kommet til å ta den uansett.

Jeg er langt fra noen vaksinemotstander, og har tatt alle vaksiner i vaksinasjonsprogrammet og mer til.

Men med denne vaksinen vil jeg vente og se eventuelle langtidsbivirkninger før jeg lar stoffet sprøytes inn i kroppen min.

Jeg ser på sjansen for at jeg dør av korona som veldig liten, så hvis jeg da skulle dø av vaksinen........

• Liker 20
Skrevet

Ser pragmatisk på dette. Flere som avstår betyr raskere andre dose for meg. Synes intervallet på 12 uker er langt...

• Liker 17
Skrevet (endret)

Har tatt vaksinen så det egentlig ikke meg TS ønsker svar fra. Men ikke skjønner jeg at folk ikke vil vaksinere seg.  Jeg tror på vitenskapen, ny teknologi, og tror på vaksineforskere. Tror på vaksinen som redder liv og kan få slutt på pandemien . Hvorfor er i all verden er det mer skummelt og få et DNA fra et virus oppløst i saltvann inn i kroppen. Vaksinene inneholder ikke en gang svekket virus... Kroppen får sprøytet inn en oppskrift  og vet hvordan man skal reagere om blir smittet. Viruset derimot får man inn i full mengde. Et nytt virus ingen vet langtidsvirkningene av og det man ser nå er jo aldeles ikke bra. Ser ut til at mange kun tenker på den akutte sykdommen man får, og tenker at man kommer seg gjennom fint. Men dette er jo et virus som har evner langt forbi og gi symptomer på øvre luftveier. Forferdelig med de som får lungebetennelse og ødelagte lunger.  Long covid hos folk som ikke var særlig syke en gang. Nevrologiske skader... Et immunforsvar som trigges... Som kan forverre autoimmun sykdom og kanskje gi ny sykdom. En helt ny sykdom som er oppstått på grunn av covid er jo multiorgan inflammasjon hos enkelte barn. Ingen vet nå om også andre sykdommer kan oppstå. Nå blir det også Delta som snart overtar som gir mer alvorlig sykdom og smitter lettere. Samtidig skal smittevernsreglene trappes ned siden vi faktiske har vaksiner. En annen ting er at man må være usedvanlig glad i Norges ferie for reiser uten vaksinepass krever betraktelig mer kanskje i flere år fremover. Og usedvanlig glad i tiltak for hvis man skal tenke på denne egoistiske måten blir man nok ikke kvitt tiltakene fordi helsevesenet sin kapasitet igjen kan bli truet. Veien ut av pandemien er vaksine. Får viruset lov og vinne og folk skal smittes i hopetall kan det fortsette og mutere seg enda verre. Land med høy vaksinemotstand går nok atter en tøff høst og vinter i møte. 

Endret av J.E
  • Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De sier at 90% av den norske befolkningen har sagt ja til vaksinen. Stemmer det at vi bare er 10% som ikke skal ta den ? Flere med meg som ikke skal ta den ? 

Og hva er grunnen?

Jeg skal ikke ta den.

Grunner:

Er frisk og ikke i risikogruppene.

Stoler ikke på hasteutviklet og hastegodkjendte vaksiner.

Er ikke redd for korona, og synes mediene blåser det opp i skyene. Ingenting er farlig lenger, så lenge det ikke er corona. 

Er noe som skurrer da nesten alle store MSM sensurerer leger, prosessorer og advokater som er skeptiske.

The list goes on........

• Liker 35
Skrevet

Jeg har tatt den. Min 20 åring vil ikke ta den. Jeg skjønner han på en måte 

• Liker 3
Skrevet

Nei, skal ikke ta den. Men det er jo fordi jeg har donert min vaksinedose vekk til en annen trengende. ❤️ 

• Liker 13
Gjest Villfisker
Skrevet
Tøddel skrev (2 minutter siden):

Nei, skal ikke ta den. Men det er jo fordi jeg har donert min vaksinedose vekk til en annen trengende. ❤️ 

Så flott at du tenker på andre. Gjorde det samme selv. Var aldri i tvil der ;) 

Skrevet
Tøddel skrev (2 minutter siden):

Fin måte å si det på. Samme her, da er vi jo ikke så egoistiske likevel 😄

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
Justlooking skrev (Akkurat nå):

Fin måte å si det på. Samme her, da er vi jo ikke så egoistiske likevel 😄

Hvordan kan det være egoistisk å la andre gå foran seg i køen? Jeg har aldri hørt protester mot det før 😂

Skrevet
Villfisker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan det være egoistisk å la andre gå foran seg i køen? Jeg har aldri hørt protester mot det før 😂

Du har så rett! 😅

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet
Justlooking skrev (2 minutter siden):

Du har så rett! 😅

Vet det :nigo:

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Og hva er grunnen?

Hva er din grunn til å ikke ta den?

Jeg har selv tatt den for å kunne hjelpe de rundt meg som ikke tåler sykdommen eller som ikke kan ta den pga sykdom. Blant annet så er det to små barn i barnehagen til guttene mine som trolig vil ta kvelden skulle de bli smittet.

• Liker 14
Skrevet
16 minutter siden, Tunique said:

Jeg skal ikke ta den.

Grunner:

Er frisk og ikke i risikogruppene.

Stoler ikke på hasteutviklet og hastegodkjendte vaksiner.

Er ikke redd for korona, og synes mediene blåser det opp i skyene. Ingenting er farlig lenger, så lenge det ikke er corona. 

Er noe som skurrer da nesten alle store MSM sensurerer leger, prosessorer og advokater som er skeptiske.

The list goes on........

Morro å se at folk er skeptiske fordi de brukte så kort tid på å lage den.

Det tok så kort tid fordi de hadde et bunnløst budsjett, mer datakraft en de kunne bruke opp og forskere stod i kø for å hjelpe med sin ekspertise.

Ting tar tid når du må holde deg til ditt eget utstyr å et fastsatt budsjett med de samme gamle ansatte som ikke tror på internett (du skjønner hva jeg mener)

En ting jeg syns er litt leit med det du sier. Alle punktene dine er kun basert på deg og ditt. Ingen av argumentene tar for seg at du har andre som ikke kan ta vaksinen eller som dør på stedet om de skulle bli smittet. Glemte du de?

• Liker 25
Skrevet
Enterprises skrev (4 minutter siden):

Morro å se at folk er skeptiske fordi de brukte så kort tid på å lage den.

Det tok så kort tid fordi de hadde et bunnløst budsjett, mer datakraft en de kunne bruke opp og forskere stod i kø for å hjelpe med sin ekspertise.

Ting tar tid når du må holde deg til ditt eget utstyr å et fastsatt budsjett med de samme gamle ansatte som ikke tror på internett (du skjønner hva jeg mener)

En ting jeg syns er litt leit med det du sier. Alle punktene dine er kun basert på deg og ditt. Ingen av argumentene tar for seg at du har andre som ikke kan ta vaksinen eller som dør på stedet om de skulle bli smittet. Glemte du de?

Hva har budsjett å si? Hjelper ikke med alle verdens penger når en tenker på langtidsbivirkninger.

Det er mange leger, forskere osv som er skeptiske. 

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...