Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av en mor i barnehagen til sønnen min. Kjenner henne ikke så godt og er ikke naboer men vi sees iblant og snakker litt sammen i barnehagen. Både hun og mannen er utrolig flotte og sosiale. Hadde aldri trodd hun hadde giddet å gjøre det, men det har hun altså gjort. Er ikke det litt flaut når vi ikke kjenner hverandre så godt? Vet liksom ikke hva vi skal prate om? Skal dit med ungen og mannen men jeg er sjenert og gruer meg litt. 

Lurer fælt på hvorfor hun vil ha meg på besøk, ungene våres er ikke helt bestiser heller. 

Anonymkode: c7616...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å bli bedre kjent vel? :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

for å bli bedre kjent vel? :) 

Jo, det er hyggelig men jeg er redd hun gjorde det fordi hun synes synd på meg eller noe 😅 aldri har folk vært interessert i å bli kjent med meg og jeg har ganske få venner. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo, det er hyggelig men jeg er redd hun gjorde det fordi hun synes synd på meg eller noe 😅 aldri har folk vært interessert i å bli kjent med meg og jeg har ganske få venner. 

Neida, er sikkert fordi barna deres henger sammen og hun vil da derfor bli bedre kjent! :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare kjekt. Du må ha utgangspunktet at hun vil bli bedre kjent. Hvorfor alltid tenke det verste? Da blir de selvforsterkende. Vi prøver også ut vennskap på denne måten, da vi liker å omgås vennepar, møte nye mennesker. Og en lunsj er veldig uforpliktende og uformell. 

Kjøp med et-par små ting. Saft og syltetøy fra en lokal bonde, kjeks og marmelade fra en lokal landhandel, fersk kaffe og sjokolade. Eller tilby deg å ta med dessert. 

Anonymkode: 0472c...c5d

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet

Vi introverte og sjenerte altså. Her prøver folk å være høflig og hyggelig, og hva gjør vi? Tenker negative tanker. Det må være fordi hun synes synd i meg eller fordi hun ikke har noe bedre å finne på. 😔

Jepp, jeg er dessverre akkurat likedan. Eller jeg VAR likedan. 

Hun gjør det for å være hyggelig. Det er ikke nødvendig å kjøpe med seg noe som helst - da legger du listen for at dette blir vanskelig i fremtiden. 

AnonymBruker
Skrevet

Still opp med et positivt sinn.

Men: om det blir snakk om investering i pyramideopplegg eller de trenger barnevakt, så hold litt igjen.

Anonymkode: 48a7d...c9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Av en mor i barnehagen til sønnen min. Kjenner henne ikke så godt og er ikke naboer men vi sees iblant og snakker litt sammen i barnehagen. Både hun og mannen er utrolig flotte og sosiale. Hadde aldri trodd hun hadde giddet å gjøre det, men det har hun altså gjort. Er ikke det litt flaut når vi ikke kjenner hverandre så godt? Vet liksom ikke hva vi skal prate om? Skal dit med ungen og mannen men jeg er sjenert og gruer meg litt. 

Lurer fælt på hvorfor hun vil ha meg på besøk, ungene våres er ikke helt bestiser heller

Kanskje barnet hennes ikke har noen gode venner i barnehagen, så hun ønsker at barnet skal få muligheten til å bli bedre kjent med noen av barna som går der?

Bare min første tanke, for vi inviterte flere familier fra barnehagen på besøk av akkurat den grunnen. Barnet vårt mistrivdes veldig og følte ikke han klarte å bli kjent med noen. De som jobbet der var ikke så interessert i å hjelpe. Så vi var ganske desperate. 😛

Anonymkode: cc726...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje barnet hennes ikke har noen gode venner i barnehagen, så hun ønsker at barnet skal få muligheten til å bli bedre kjent med noen av barna som går der?

Bare min første tanke, for vi inviterte flere familier fra barnehagen på besøk av akkurat den grunnen. Barnet vårt mistrivdes veldig og følte ikke han klarte å bli kjent med noen. De som jobbet der var ikke så interessert i å hjelpe. Så vi var ganske desperate. 😛

Anonymkode: cc726...16e

Nei, de flytter snart 😅

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (35 minutter siden):

Vi introverte og sjenerte altså. Her prøver folk å være høflig og hyggelig, og hva gjør vi? Tenker negative tanker. Det må være fordi hun synes synd i meg eller fordi hun ikke har noe bedre å finne på. 😔

Jepp, jeg er dessverre akkurat likedan. Eller jeg VAR likedan. 

Hun gjør det for å være hyggelig. Det er ikke nødvendig å kjøpe med seg noe som helst - da legger du listen for at dette blir vanskelig i fremtiden. 

Takk for god svar 😊De er super sosiale og hyggelige med alle, har gode jobber og ser flotte ut, så jeg bare synes det er rart at jeg ble invitert. Jeg har litt sosial angst og tenker og grubler mye om hva andre synes om meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig i vår barnehage nå som barna er blitt veldig opptatt av å besøke hverandre hjemme. Mulig deres barn snakker mye om ditt barn, og har spurt om besøk. Ikke alltid at barna har samme oppfatning av hverandre, og kaller seg bestevenner sammen.

Kast deg uti det, men ikke still så høye krav og forventninger til deg selv, for å "imponere" (virker som om du ser opp til disse). 

Lykke til!

Anonymkode: 11db5...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...