Gå til innhold

Får noen vite det dersom du ikke tar vaksine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har noen årsaker som gjør at jeg er usikker på om jeg bør ta vaksine eller ikke.

Jeg har allerede fått fire spørsmål om jeg har tatt den enda. Synes selv dette bør være en privatsak, da det kan være ulike grunner til hvorfor man velger å ta/ikke tar. Dette er noe jeg trenger å finne ut på egenhånd.

Jeg er faktisk litt redd for å si til folk om jeg ikke tar vaksina. Spesielt familien er veldig på at dette «må man gjøre» og latterliggjør vaksinemotstandere. Virker som de tror at dersom man ikke tar den: nei, DA er du vaksinemotstandere. Man blir sett på som Quisling.

Synes denne situasjonen er utrolig ubehagelig. Vil ikke lange ut om personlige grunner til alle som spør hvis jeg ikke tar.

Er det noen som har opplevd at noen spør om vaksinekort?

Er det slik at noen får vite det dersom jeg sier jeg har tatt den (uten at jeg har tatt den)?

jeg har ikke planer om å reise i nærmeste fremtid...

Anonymkode: 27f15...918

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man har jo vaksinepass på telefon etterhvert.

Som allerede kan vises ved inngang til ulike arrangementer, fornøyelsesparker, med mer. Og mulig kommer på restauranter og så videre etterhvert. 

Anonymkode: 41b83...34b

Skrevet

Tja, mitt inntrykk er at folk flest i liten grad opptar seg med andres vaksinajsonsstatus. Denne besettelsen er primært et KG og SM fenomen.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei!

Jeg har noen årsaker som gjør at jeg er usikker på om jeg bør ta vaksine eller ikke.

Jeg har allerede fått fire spørsmål om jeg har tatt den enda. Synes selv dette bør være en privatsak, da det kan være ulike grunner til hvorfor man velger å ta/ikke tar. Dette er noe jeg trenger å finne ut på egenhånd.

Jeg er faktisk litt redd for å si til folk om jeg ikke tar vaksina. Spesielt familien er veldig på at dette «må man gjøre» og latterliggjør vaksinemotstandere. Virker som de tror at dersom man ikke tar den: nei, DA er du vaksinemotstandere. Man blir sett på som Quisling.

Synes denne situasjonen er utrolig ubehagelig. Vil ikke lange ut om personlige grunner til alle som spør hvis jeg ikke tar.

Er det noen som har opplevd at noen spør om vaksinekort?

Er det slik at noen får vite det dersom jeg sier jeg har tatt den (uten at jeg har tatt den)?

jeg har ikke planer om å reise i nærmeste fremtid...

Anonymkode: 27f15...918

Det er så trist det skal være slik. Egen kropp er selvsagt eget valg. Selv ville jeg ikke løyet men har heller ikke noen rundt meg som bryr seg med hva andre velger. Derfor er det enkelt å være ærlig på at jeg ikke tør å ta en betinget godkjent vaksine.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som allerede kan vises ved inngang til ulike arrangementer, fornøyelsesparker, med mer. Og mulig kommer på restauranter og så videre etterhvert. 

Fornøyelsespark? Hvem har krav om det?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er helt uttrykkelig sagt at passet skal brukes for å åpne opp muligheter, ikke redusere mulighetene man allerede har hatt uten vaksine/pass. Dvs at det skal brukes ved større arrangementer og reise til utlandet. 

Jeg tror det blir et ganske stort folkeopprør om man fant på å bruke det som adgangskort til spisesteder, treningssentre eller andre steder folk fritt har kunne benytte under hele pandemien (når det har vært åpent).

• Liker 4
Gjest Villfisker
Skrevet (endret)
MorTil2 skrev (1 time siden):

Det er helt uttrykkelig sagt at passet skal brukes for å åpne opp muligheter, ikke redusere mulighetene man allerede har hatt uten vaksine/pass. Dvs at det skal brukes ved større arrangementer og reise til utlandet. 

Jeg tror det blir et ganske stort folkeopprør om man fant på å bruke det som adgangskort til spisesteder, treningssentre eller andre steder folk fritt har kunne benytte under hele pandemien (når det har vært åpent).

Det har de gjentatt ganske mange ganger ja, men det er jo blank løgn. Å kreve et slikt pass, er jo nettopp å frata folk friheten. Altså det motsatte av hva de påstår.

Endret av Villfisker
Skrevet

Nei, ingen får vite om du er vaksinert eller ikke (personvern står heldigvis fortsatt høyt i Norge). 

Konsekvensen av manglende vaksinering kan være at du ikke kan delta på enkelte arrangementer eller utlandsreiser hvor det er et krav. 
Jobbmuligheter, en arbeidsgiver har ikke lov å be om bevis for vaksinasjon eller lignende. Bortsett fra et fåtall utvalgte arbeidsplasser der pasientene var svært utsatt. 

Jeg tenker vaksinepasset er en midlertidig løsning, og at den vil bli utfaset etterhvert som man ser at dekningen generelt i befolkningen er god nok. 
Vi har ikke vaksinepass på andre vaksiner nettopp fordi flokkimmuniteten er så stor. Det er ikke nødvendig. 

• Liker 1
Skrevet
monroe927 skrev (1 time siden):

Nei, ingen får vite om du er vaksinert eller ikke (personvern står heldigvis fortsatt høyt i Norge). 

Konsekvensen av manglende vaksinering kan være at du ikke kan delta på enkelte arrangementer eller utlandsreiser hvor det er et krav. 
Jobbmuligheter, en arbeidsgiver har ikke lov å be om bevis for vaksinasjon eller lignende. Bortsett fra et fåtall utvalgte arbeidsplasser der pasientene var svært utsatt. 

Jeg tenker vaksinepasset er en midlertidig løsning, og at den vil bli utfaset etterhvert som man ser at dekningen generelt i befolkningen er god nok. 
Vi har ikke vaksinepass på andre vaksiner nettopp fordi flokkimmuniteten er så stor. Det er ikke nødvendig. 

Jeg jobber i helsevesenet på ett sykehus vi kan ikke kreve det.

• Liker 2
Skrevet
Villfisker skrev (9 timer siden):

Det har de gjentatt ganske mange ganger ja, men det er jo blank løgn. Å kreve et slikt pass, er jo nettopp å frata folk friheten. Altså det motsatte av hva de påstår.

De krever pass i de situasjonene som ble forespeilet på forhånd. Det er fullt mulig å reise, eller delta ved større arrangementer for uvaksinerte, men det er mye mer omfattende. 

Jeg er ingen tilhenger av koronapasset, da jeg mener at det fort kan gi falsk trygghet. Både for den enkelte og myndighetene. 

Men når det først er her, så er det viktigste for meg at grensene for bruken ikke tøyes. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har vært åpen så langt om at jeg ikke ønsker å ta den, og kommer til å fortsette å være det. Har heldigvis kun blitt møtt av interesse og respekt for mitt valg, på samme måte jeg møter andre. Dersom noen skulle respondere med å være nedlatende og respektløs tenker jeg at det sier sitt om dem, og at det ikke er noe jeg gidder å bruke energien min på. 

Endret av Stwo
Skrevet

Ryddet for antivaksinedebatt.

Edie, adm.

• Opprett ny...