AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #41 Skrevet 12. juli 2021 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Ja. Tror du forsikring hjelper de som ikke ringer tannlegen?? At de kommer hjem til deg og henter deg? Tannlegen kunne ikke hjelpe mer, og ba TS bruke forsikringen. Da har du to valg 1) den offentlige mølla. 2) rask og god privat hjelp. Anonymkode: 14f52...2ff
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #42 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tannlegen kunne ikke hjelpe mer, og ba TS bruke forsikringen. Da har du to valg 1) den offentlige mølla. 2) rask og god privat hjelp. Anonymkode: 14f52...2ff Nei. 2
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #43 Skrevet 12. juli 2021 (endret) Det virker som om Ts gikk til sin private tannlege som burde gitt bedre informasjon. »Alle vet» at tannlege for barn er gratis. Endret 12. juli 2021 av MapleSirup 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #44 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tannlegen kunne ikke hjelpe mer, og ba TS bruke forsikringen. Da har du to valg 1) den offentlige mølla. 2) rask og god privat hjelp. Anonymkode: 14f52...2ff Du har misforstått det hele. Anonymkode: 0ae7d...52c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #45 Skrevet 12. juli 2021 MapleSirup skrev (Akkurat nå): Det virker som om Ts gikk til sin private tannlege som burde gitt bedre informasjon. »Alle vet» at tannlege for barn er gratis. Desto større grunn å ta med barnet til dem som behandler barn og tannskader hver dag, og som har oversikt over hvordan og hvor tannskader meldes. 🙂 Anonymkode: 0ae7d...52c 2
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #46 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Desto større grunn å ta med barnet til dem som behandler barn og tannskader hver dag, og som har oversikt over hvordan og hvor tannskader meldes. 🙂 Anonymkode: 0ae7d...52c Nettopp😊Som du sier; det er ikke forstått😉 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #47 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg får vondt av disse barna som er barn av foreldre som tror at det offentlige dekker alt. Eller foreldre som bruker evigheter på å ringe rundt, finne løsninger, krangle, når hjelpen haster. Virkelig. Ikke få barn om dere ikke tar dere råd til en rimelig forsikring. Som sikrer god og øyeblikkelig hjelp. Som kan sikre barnet et godt liv om uhellet er ute. Jeg blir direkte uvel av slike som dere. Anonymkode: 14f52...2ff Selvfølgelig er første steg å ta barnet med tannskaden til tannlegen? Hva i allverden er galt med det? Raskt og gratis er det også. Du er bare irritert over at du selv trodde du viste best men etterpå har skjønt det er feil. Anonymkode: f0855...ea1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #48 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tannlegen kunne ikke hjelpe mer, og ba TS bruke forsikringen. Da har du to valg 1) den offentlige mølla. 2) rask og god privat hjelp. Anonymkode: 14f52...2ff Hvis tannlegen ikke kan hjelpe mer så hva hjelper en forsikring? Skal forsikringen på magisk vis finne opp en behandling som tannlegen ikke allerede kjenner til? Anonymkode: f0855...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #49 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min datter på 11år sklei på isen på skolen og knakk begge fortennene. Tannlegen snakket om at jeg måtte bruke min forsikring som jeg hadde på henne.. Jeg har ikke tannskadeforsikring på henne. Skal ikke barna være forsikret gjennom skolen når slikt skjer? Anonymkode: 582a4...ff6 Vanlig barneforsikring holder. Min gutt mistet fortennene når han var 10 år. Nå er han 20 år og skal endelig få implantat. Vi har ikke betalt 1 krone. Går på barneforsikring Anonymkode: f0f02...33e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #50 Skrevet 12. juli 2021 Dette skal kommune dekke. Jeg fikk skade på tenner ifm lek på slutten av 80 - tallet, ungdomsskole. For noen år siden måtte min private tannlege utbedre noe på tanna pga skaden. Jeg hadde tatt vare på papiret fra den gang, da skaden ble rapportert inn. Trengte ikke å betale noe til tannlegen, da fylkeskommune tok regningen. Dette gjelder livet ut. Anonymkode: 48307...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #51 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanlig barneforsikring holder. Min gutt mistet fortennene når han var 10 år. Nå er han 20 år og skal endelig få implantat. Vi har ikke betalt 1 krone. Går på barneforsikring Anonymkode: f0f02...33e Det ville han fått gjennom yrkesskadeforsikringen via skolen også, dersom skaden hadde skjedd i skoletiden slik som tilfellet var for ts barn. Heldigvis er det relativt sjelden man må ha implantater etter frakturer på fortennene. Anonymkode: 0ae7d...52c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #52 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Nav dekker da ikke noe gjennom yrkesskade hvis skaden har skjedd utenfor skoletid. Anonymkode: 0ae7d...52c Nav dekker et lite beløp jo Anonymkode: dd2c1...8c7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #53 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det ville han fått gjennom yrkesskadeforsikringen via skolen også, dersom skaden hadde skjedd i skoletiden slik som tilfellet var for ts barn. Heldigvis er det relativt sjelden man må ha implantater etter frakturer på fortennene. Anonymkode: 0ae7d...52c Det skjedde ikke på skolen. Den ene tannen måtte han trekke ut. Den andre er roten knekt på, så den må også ut når han skal sette inn implantat Anonymkode: f0f02...33e
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #54 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skjedde ikke på skolen. Den ene tannen måtte han trekke ut. Den andre er roten knekt på, så den må også ut når han skal sette inn implantat Anonymkode: f0f02...33e Ja, det er kjedelig når man skader tennene. Et arm- eller benbrudd tilheler som oftest helt uten komplikasjoner, mens enkelte tannskader fører gjerne til mange timer i tannlegestolen. Anonymkode: 0ae7d...52c
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #55 Skrevet 12. juli 2021 Jeg skadet tannen min på skolen i 77. Sitter faktisk med brevet foran meg nå. Der står det at all behandling er godkjent av trygdekontoret. Og også eventuell fremtidig nødvendig behandling vil bli betalt av folketrygden. Anonymkode: d34b5...59c 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #56 Skrevet 12. juli 2021 Jeg fikk fortennene på reiseforsikring 👍 ble ca 60k. knakk når jeg var 15-16 år, kunne ikke få nye før jeg var 18 år så var litt greier imellom der Anonymkode: 09acf...427
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #57 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis tannlegen ikke kan hjelpe mer så hva hjelper en forsikring? Skal forsikringen på magisk vis finne opp en behandling som tannlegen ikke allerede kjenner til? Anonymkode: f0855...ea1 Tannlegen vil da være i stand til å hjelpe. Fordi den får betalt gjennom forsikringen. Hva i alle dager er motstanden i denne tråden? Ingen som vil det beste for sine barn? Anonymkode: 14f52...2ff
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #58 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tannlegen vil da være i stand til å hjelpe. Fordi den får betalt gjennom forsikringen. Hva i alle dager er motstanden i denne tråden? Ingen som vil det beste for sine barn? Anonymkode: 14f52...2ff Hvorfor skal barnet få behandling hos en privat tannlege og ikke hos den offentlige tannhelsetjenesten? Har du en slags forestilling om at private tannleger er mer kompetente mtp tannskader? Anonymkode: 0ae7d...52c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #59 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skal barnet få behandling hos en privat tannlege og ikke hos den offentlige tannhelsetjenesten? Har du en slags forestilling om at private tannleger er mer kompetente mtp tannskader? Anonymkode: 0ae7d...52c Den offentlige i HI viser jo tydeligvis bare til forsikringen? Ikke mer kompetente. De forstår bare hvordan de får betalt. Og gjør med det jobben med en gang Anonymkode: 14f52...2ff
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #60 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den offentlige i HI viser jo tydeligvis bare til forsikringen? Ikke mer kompetente. De forstår bare hvordan de får betalt. Og gjør med det jobben med en gang Anonymkode: 14f52...2ff Du har som sagt misforstått noe her. Den offentlige tannlegen skal ikke ha betalt av noen (annet enn lønn fra arbeidsgiver), den offentlige tannhelsetjenesten finansieres av skattepenger. Barnet får hjelp uansett i den offentlige tannhelsetjenesten. Tannlegen som ts har vært hos, være seg offentlig eller privat, snakker om forsikring i tilfelle det skulle oppstå komplikasjoner av tannskaden i voksen alder, når barnet ikke lenger har rett på gratis tannbehandling. Det er derfor tannskader må meldes når barnet skader tennene, ikke fordi manglende forsikring er til hinder for at barnet skal få akutthjelp og oppfølging i perioden rett etter skaden har skjedd og t.o.m det året h*n fyller 18. Anonymkode: 0ae7d...52c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå