AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Min datter på 11år sklei på isen på skolen og knakk begge fortennene. Tannlegen snakket om at jeg måtte bruke min forsikring som jeg hadde på henne.. Jeg har ikke tannskadeforsikring på henne. Skal ikke barna være forsikret gjennom skolen når slikt skjer? Anonymkode: 582a4...ff6 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Skolen skal ha forsikring ja. De skal og ha skrevet skademelding hvis dette skjedde i skoletida. Anonymkode: 1673b...d51 14
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Da min 10åring knakk fortanna (dvs. roten til tanna knakk av) etter fall på isen i skolegården fikk hun gratis tannlegehjelp. Siden hun er under 18år. Hun blir fulgt opp hver andre måned i 2 år. Anonymkode: a708d...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Er forsikret gjennom skolen. Men du har vel barneforsikring? Hva hadde du gjort om ulykken ikke hadde skjedd på skolen? Og ikke minst - offentlige ordninger og forsikringer er ofte en "minimumsordning", man ønsker jo best mulig behandling for barna, noe en slik forsikring sikrer. Anonymkode: 14f52...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 Søsteren min knakk en fortann på skolen for 15år siden. Selv om hun nå er myndig for hun fikset det gratis hos offentlig tannlege. Det nå registreres av skolen Anonymkode: 5e979...b5d 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er forsikret gjennom skolen. Men du har vel barneforsikring? Hva hadde du gjort om ulykken ikke hadde skjedd på skolen? Og ikke minst - offentlige ordninger og forsikringer er ofte en "minimumsordning", man ønsker jo best mulig behandling for barna, noe en slik forsikring sikrer. Anonymkode: 14f52...2ff Ikke alle barn kan få forsikring. Anonymkode: 8f9d9...f5b 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Skrevet 12. juli 2021 Dette skal gå på skolens/en offentlig forsikring. Ulykken skal sendes inn som yrkesskade hos NAV. Hos meg så ble det løyet om fra skolen sin side og det ble aldri sendt inn riktig. Jeg var 21 år da det ble oppdaget og sitter nå med tenner som må repareres jevnlig livet ut, noe som vil koste meg mange tusen og ingen økonomisk hjelp. For skolen løy i rapporten til NAV. Lang historie. Anonymkode: 3bc70...ee0 6
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er forsikret gjennom skolen. Men du har vel barneforsikring? Hva hadde du gjort om ulykken ikke hadde skjedd på skolen? Og ikke minst - offentlige ordninger og forsikringer er ofte en "minimumsordning", man ønsker jo best mulig behandling for barna, noe en slik forsikring sikrer. Anonymkode: 14f52...2ff Man trenger overhode ikke barneforsikring her i landet. Tull. Du vet visst lite om barn og tenner og velferdssystemet. Ts, dette regnes som yrkesskade da det skjedde på skolen. Men «skled på isen»? Det må vel være en stund siden? 13
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 (endret) Det er uansett gratis til barnet er 18.. (ut det året) Endret 12. juli 2021 av MapleSirup 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #10 Skrevet 12. juli 2021 Min hadde en tilsvarende skade på skolen for snart 10 år siden, og det blir registrert som yrkesskade hos nav, dersom skolen også sender inn sin skademelding. Det gir store fordeler livet ut på de skadde tennene, så det må du sørge for at blir gjort Anonymkode: e2f8f...990 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er forsikret gjennom skolen. Men du har vel barneforsikring? Hva hadde du gjort om ulykken ikke hadde skjedd på skolen? Og ikke minst - offentlige ordninger og forsikringer er ofte en "minimumsordning", man ønsker jo best mulig behandling for barna, noe en slik forsikring sikrer. Anonymkode: 14f52...2ff Alle barn har gratis tannbehandling ut det kalenderåret de fyller 18. En personskadeforsikring/reiseforsikring (fritid) eller yrkesskadeforsikring via NAV (skole) dekker ev. behandlingsbehov som oppstår etter at barnet ikke lenger har gratis tannbehandling i den offentlige tannhelsetjenesten. Yrkesskadeforsikringen via NAV gir ikke noe dårligere dekning ved tannskade enn andre. Anonymkode: 0ae7d...52c 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 MapleSirup skrev (11 minutter siden): Man trenger overhode ikke barneforsikring her i landet. Tull. Du vet visst lite om barn og tenner og velferdssystemet. Ts, dette regnes som yrkesskade da det skjedde på skolen. Men «skled på isen»? Det må vel være en stund siden? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle barn har gratis tannbehandling ut det kalenderåret de fyller 18. En personskadeforsikring/reiseforsikring (fritid) eller yrkesskadeforsikring via NAV (skole) dekker ev. behandlingsbehov som oppstår etter at barnet ikke lenger har gratis tannbehandling i den offentlige tannhelsetjenesten. Yrkesskadeforsikringen via NAV gir ikke noe dårligere dekning ved tannskade enn andre. Anonymkode: 0ae7d...52c Har dere i det hele tatt satt dere inn i hva denne forsikringen tilbyr langt ut over hva det offentlige Norge kan? Privat hjelp. Akutt hjelp. Tjenester som ikke dekkes av det offentlige. Bedre tilbud enn det offentlige kan tilby. Til og med solid bistand og støtteordninger ved alvorlig skade og uføre som kan sikre barnet et godt liv. Greit nok om man har god råd og kan dekke slikt direkte selv. Men om ikke synes jeg det er uforsvarlig å kun lene seg på det offentlige, selv i Norge. Anonymkode: 14f52...2ff 1
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere i det hele tatt satt dere inn i hva denne forsikringen tilbyr langt ut over hva det offentlige Norge kan? Privat hjelp. Akutt hjelp. Tjenester som ikke dekkes av det offentlige. Bedre tilbud enn det offentlige kan tilby. Til og med solid bistand og støtteordninger ved alvorlig skade og uføre som kan sikre barnet et godt liv. Greit nok om man har god råd og kan dekke slikt direkte selv. Men om ikke synes jeg det er uforsvarlig å kun lene seg på det offentlige, selv i Norge. Anonymkode: 14f52...2ff Ja. Det vet jeg godt. Private aktører bidrar, men erstatter ikke. Det er ikke uforsvarlig å ikke ville bidra til et privat marked som konkurrerer med utviklingen av velferdsordninger. Hilsen sterkt utdannet på område. Jeg vet NØYAKTIG hvilken støtteordninger barn faller innunder. 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere i det hele tatt satt dere inn i hva denne forsikringen tilbyr langt ut over hva det offentlige Norge kan? Privat hjelp. Akutt hjelp. Tjenester som ikke dekkes av det offentlige. Bedre tilbud enn det offentlige kan tilby. Til og med solid bistand og støtteordninger ved alvorlig skade og uføre som kan sikre barnet et godt liv. Greit nok om man har god råd og kan dekke slikt direkte selv. Men om ikke synes jeg det er uforsvarlig å kun lene seg på det offentlige, selv i Norge. Anonymkode: 14f52...2ff Ved tannskader er det uansett ingen forskjell. Privat forsikring gir ikke rett på noe «bedre» behandling av tannskaden, og skjer skaden i skoletiden er det skolen som skal melde dette inn som yrkesskade, akkurat som hvis læreren skader tennene side i arbeidstiden. Anonymkode: 0ae7d...52c 2
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #15 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Alle barn har gratis tannbehandling ut det kalenderåret de fyller 18. En personskadeforsikring/reiseforsikring (fritid) eller yrkesskadeforsikring via NAV (skole) dekker ev. behandlingsbehov som oppstår etter at barnet ikke lenger har gratis tannbehandling i den offentlige tannhelsetjenesten. Yrkesskadeforsikringen via NAV gir ikke noe dårligere dekning ved tannskade enn andre. Anonymkode: 0ae7d...52c Dette, for eksempel, er helt korrekt. Det visste tydeligvis ikke AB …2ff
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #16 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ved tannskader er det uansett ingen forskjell. Privat forsikring gir ikke rett på noe «bedre» behandling av tannskaden, og skjer skaden i skoletiden er det skolen som skal melde dette inn som yrkesskade, akkurat som hvis læreren skader tennene side i arbeidstiden. Anonymkode: 0ae7d...52c Og når skolen somler, misforstår, ikke husker eller fikk med seg at det skjedde, kanskje feilrapporterer (se ab ...990). Hva gjør dere da? Betaler privat? Eller venter, og krangler, mens barnet har det vondt, slik TS nå gjør? Anonymkode: 14f52...2ff 1
MapleSirup Skrevet 12. juli 2021 #17 Skrevet 12. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og når skolen somler, misforstår, ikke husker eller fikk med seg at det skjedde, kanskje feilrapporterer (se ab ...990). Hva gjør dere da? Betaler privat? Eller venter, og krangler, mens barnet har det vondt, slik TS nå gjør? Anonymkode: 14f52...2ff Man følger opp skolen? Hva mener du med betale? Hva mener du med «barnet har det vondt? Tannlegen er gratis!! Hvorfor skal barnet ha det vondt? Endret 12. juli 2021 av MapleSirup 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #18 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og når skolen somler, misforstår, ikke husker eller fikk med seg at det skjedde, kanskje feilrapporterer (se ab ...990). Hva gjør dere da? Betaler privat? Eller venter, og krangler, mens barnet har det vondt, slik TS nå gjør? Anonymkode: 14f52...2ff Det står ingen ting om at barnet har vondt, og ikke allerede har fått hjelp hos tannlegen. Tvert om, det står at tannlegen har nevnt dette ned forsikring, sannsynligvis da barnet var til akuttkinsultasjon for skaden. Har ikke skolen meldt det inn, kan de fremdeles gjøre det, og tannlegen kan uansett melde dette som yrkesskade til NAV, så kan NAV purre på skolen. Anonymkode: 0ae7d...52c 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #19 Skrevet 12. juli 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere i det hele tatt satt dere inn i hva denne forsikringen tilbyr langt ut over hva det offentlige Norge kan? Privat hjelp. Akutt hjelp. Tjenester som ikke dekkes av det offentlige. Bedre tilbud enn det offentlige kan tilby. Til og med solid bistand og støtteordninger ved alvorlig skade og uføre som kan sikre barnet et godt liv. Greit nok om man har god råd og kan dekke slikt direkte selv. Men om ikke synes jeg det er uforsvarlig å kun lene seg på det offentlige, selv i Norge. Anonymkode: 14f52...2ff Ja, utrolig uforsvarlig av oss å få et prematurt barn som ikke kan forsikres! Anonymkode: df8d7...dda 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #20 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og når skolen somler, misforstår, ikke husker eller fikk med seg at det skjedde, kanskje feilrapporterer (se ab ...990). Hva gjør dere da? Betaler privat? Eller venter, og krangler, mens barnet har det vondt, slik TS nå gjør? Anonymkode: 14f52...2ff Kontakter tannhelsetjenesten i kommunen så barnet får umiddelbar behandling. Det er som bekjent gratis for alle barn. Krangler med skolen etterpå hvis det mot formodning er nødvendig. Anonymkode: f0855...ea1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå