Gå til innhold

Hvor ekstrovert eller introvert er du?

Ekstrovert eller Introvert  

95 stemmer

1. 1. Hvor ekstrovert eller introvert er du?

• Ekstrovert
      3
    • Ekstrovert-Introvert
      15
    • Introvert-Ekstrovert
      24
    • Introvert
      53

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen klar formening om det? Det er fire alternativer å velge mellom. 

Anonymkode: f333e...8bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig introvert. Slapper helt av når jeg er alene. Hvis jeg har vært på besøk/med venner i noen dager så blir jeg så sliten mentalt. Må ha en uke alene tid etter det 😅

Anonymkode: c435d...bf6

• Liker 4
Skrevet

Utpreget introvert 90% av tida. De siste 10 % er jeg utadvendt. Så stemte på ekstrovert introvert ✌🏼

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er vel 80% introvert og 20% ekstrovert, sånn ca. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri forstått det. Både og, tror jeg? 

Er jeg med mennesker stortrives jeg, er utadvendt og sosial, og får energi av det.

Er jeg alene en hel helg liker jeg roen, og savner ikke mennesker. 

Har jeg vært med mennesker en stund blir jeg utålmodig av å være alene. Har jeg vært alene en stund blir jeg stresset av å være med mennesker. Men venner meg likevel raskt til det igjen. 

Anonymkode: 58e89...beb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker er ekstravert eller introvert med en introvert eller ekstravert hjelpeside. 

Ingen er 100% introvert eller ekstravert. Dette er moderne personlighetsteori basert på Carl Gustav Jung, altså jungiansk personlighetsteori.

Alle som er introvert har øyeblikk hvor dem går ut av skallet sitt for å være ekstravert. 

Alle som er ekstravert har øyeblikk hvor dem går ut av skallet sitt for å være introvert. 

Det ironiske her er at de aller fleste er introvert hvor dem søker energi i ro og fred, men at dem bruker sin ekstraverte hjelpeside så omfattende at dem betrakter seg selv om ekstravert. Mange får ofte et sjokk når dem da finner ut, gjerne mange år etterpå, at dem egentlig var introverte. Ungdommer f.eks ser ikke dette før dem har nådd langt oppi 20 eller 30-årene. 

Anonymkode: d558e...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert. Kan godt like å være sammen med folk, være sosial, men jeg må alltid lade etterpå. Slapper skikkelig av npr jeg er alene. Alle tester jeg har tatt lander også på introvert. 

Anonymkode: d9eaa...76e

Skrevet

Ekstremt introvert. Kan fint tilbringe 3 ferie uker, hjemme alene, uten å treffe noen andre enn mennesker jeg ser i butikken de dagene jeg handler.

Snakker kanskje litt med familie eller venner på telefonen i løpet av de ukene, men er nesten 3 uker helt alene 😄 helt fantastisk 😄

Får alltid 90%++ på slike personlighetstester.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det ironiske her er at de aller fleste er introvert hvor dem søker energi i ro og fred, men at dem bruker sin ekstraverte hjelpeside så omfattende at dem betrakter seg selv om ekstravert. Mange får ofte et sjokk når dem da finner ut, gjerne mange år etterpå, at dem egentlig var introverte. Ungdommer f.eks ser ikke dette før dem har nådd langt oppi 20 eller 30-årene. 

Meg over. Som verken definerer meg som det ene eller det andre.

Jeg er 40+, og har alltid vært slik. Får energi av begge deler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meg over. Som verken definerer meg som det ene eller det andre.

Jeg er 40+, og har alltid vært slik. Får energi av begge deler. 

Har du tatt en skikkelig personlighetstest? Jeg tror du kommer til å bli overrasket. Kanskje er det utydelig for deg, men når du får det kartlagt bedre så er svaret ganske åpenbart likevel. 

Introverte kan godt få energi av å være sosial, og ekstraverte kan også få energi av å ikke gjøre noe som helst. Det handler ikke bare om hvor man får energien fra. 

Du bruker nok din hjelpeside så mye at det hele blir veldig uklart. Det er jo ikke noe galt i det, men til syvende og sist så er du faktisk mer det ene enn det andre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du tatt en skikkelig personlighetstest? Jeg tror du kommer til å bli overrasket. Kanskje er det utydelig for deg, men når du får det kartlagt bedre så er svaret ganske åpenbart likevel. 

Introverte kan godt få energi av å være sosial, og ekstraverte kan også få energi av å ikke gjøre noe som helst. Det handler ikke bare om hvor man får energien fra. 

Du bruker nok din hjelpeside så mye at det hele blir veldig uklart. Det er jo ikke noe galt i det, men til syvende og sist så er du faktisk mer det ene enn det andre. 

Jo, mange. Samt leder- og markedstrening i det private næringsliv. Samt coaching og samtale for selvutvikling.

Jeg er rett og slett bare fornøyd, uansett situasjon. På torsdag var det full fart inn mot ferie - sikkert 50+ telefonsamtaler, møter, avdelingsmiddag på kvelden - var lykkelig og glad. I går og i dag har jeg stort sett vært alene hjemme. Trent, sett på serier, knapt vært innom snapchat - er lykkelig og glad. 

Så på 20 år som voksen har jeg aldri landet på det ene eller det andre... Jeg liker kontrastene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, mange. Samt leder- og markedstrening i det private næringsliv. Samt coaching og samtale for selvutvikling.

Jeg er rett og slett bare fornøyd, uansett situasjon. På torsdag var det full fart inn mot ferie - sikkert 50+ telefonsamtaler, møter, avdelingsmiddag på kvelden - var lykkelig og glad. I går og i dag har jeg stort sett vært alene hjemme. Trent, sett på serier, knapt vært innom snapchat - er lykkelig og glad. 

Så på 20 år som voksen har jeg aldri landet på det ene eller det andre... Jeg liker kontrastene. 

Prøv deg på en Mox-Stok-Type-indikator (MSTI) basert på jungiansk personlighetsteori hvis du ønsker å få det presise svaret. Det er umulig å få 50% score på den. Til syvende og sist så er du det ene og hjelper deg selv med det andre. Det handler heller ikke om å være lykkelig og glad. Introverte kan være lykkelig og glad også i sosiale lag, og ekstraverte kan også være lykkelig og glad ved å se på serier i flere dager på rad. 

Uansett så betyr dette lite. Det handler jo om hvordan du mestrer hverdagen, gjøremålene og utfordringene. En personlighetstest gir deg jo ingenting fra eller til. Og mulig at skillene oppleves som borte hos deg. Likevel så er alltid skillene der, omså ørsmå skiller, uten at det videre betyr noe. Men det kan bli mer tydelig for deg etter hvert som årene går. Det er ikke uvanlig at menneskene utvikler seg inn i sin personlighet. At dem "finner seg selv", og sin personlighet blir tydeligere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Prøv deg på en Mox-Stok-Type-indikator (MSTI) basert på jungiansk personlighetsteori hvis du ønsker å få det presise svaret. Det er umulig å få 50% score på den. Til syvende og sist så er du det ene og hjelper deg selv med det andre. Det handler heller ikke om å være lykkelig og glad. Introverte kan være lykkelig og glad også i sosiale lag, og ekstraverte kan også være lykkelig og glad ved å se på serier i flere dager på rad. 

Uansett så betyr dette lite. Det handler jo om hvordan du mestrer hverdagen, gjøremålene og utfordringene. En personlighetstest gir deg jo ingenting fra eller til. Og mulig at skillene oppleves som borte hos deg. Likevel så er alltid skillene der, omså ørsmå skiller, uten at det videre betyr noe. Men det kan bli mer tydelig for deg etter hvert som årene går. Det er ikke uvanlig at menneskene utvikler seg inn i sin personlighet. At dem "finner seg selv", og sin personlighet blir tydeligere. 

Men hvorfor må jeg finne ut av dette? Når jeg jevnt over bare er fornøyd og dønn lykkelig? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hvorfor må jeg finne ut av dette? Når jeg jevnt over bare er fornøyd og dønn lykkelig? 

Jeg har aldri skrevet at du må det. Jeg skrev at det betyr uansett lite, og det handler om hvordan du har det. Men du har selv involvert deg i denne debatten med at du poengterer at du er hverken fra eller til. Jo, det er du faktisk, selv om det er uklart. Det er ikke uvanlig at det er uklart heller. Og jeg forteller deg at skillene kan mest sannsynlig bli veldig mer tydelig med årene. Utover det så får du gjøre akkurat som du vil, både med dette og livet generelt. Det er hva det er hvis man ønsker å forstå mer av seg selv, sine behov, sine gjøremål, sine metoder, sine måter å være på, sine måter å handle på, sine måter å tenke på, sine måter å kommunisere på osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er introvert, men mistenker at jeg har blitt det på grunn av traumer (mobbing og overgrep), som gjør at jeg føler meg dårlig av å være sammen med mennesker og alltid tror de misliker meg. 

Da jeg var liten (før all dritten) snakket jeg med alle, sang for fremmede, ville være ute og sammen med andre hele tiden. 

Anonymkode: 46128...188

Skrevet (endret)

Når jeg var yngre var jeg ganske ekstrovert, men har over årene blitt mer og mer introvert.

Vil si jeg er en blanding, og hvor introvert eller hvor ekstrovert jeg er avhenger av hvem jeg er sammen med.

Hvis jeg skulle delt inn i kategorier. Så er jeg.

Introvert: Dette er jeg med ukjente eller fremmede. De fleste jeg møter. Bare å ringe en serivce telefon eller svare de som er i kassa på butikken er noe jeg synes er vanskelig.

Introvert-ekstrovert. Er også introvert med kollegaer og bekjente. Men klarer å åpne meg litt, og hilse og slå av en kort prat, men som regel ikke noe mer. 

Ekstrovert-introvert: Med familie og venner kan jeg være mer ekstrovert, selv om jeg foretrekker å være i bakgrunnen, og ikke få noe oppmerksomhet eller fokus.

Ekstrovert: Kun med bestevenn, og aller nærmeste av vennene mine, som kun er sånn 5-6 stykker, klarer jeg å slappe helt av. Da klarer jeg å prate mye, og kan ta plass, så med de aller nærmeste er jeg en ekstrovert.

Tror det jeg føler er vanlig, og at mange ikke er kun introvert, eller kun ekstrovert, men en blanding, alt ettersom hvem man er med, og hvilke setting man er i :) 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ambivert.

Anonymkode: 422f5...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Før 2020 ville jeg karakterisert meg som veldig ekstrovert. Det måtte skje noe hele tiden, og jeg var avhengig av å ha planer med venner det meste av uka. Men etter korona og nedstenging hvor jeg ble tvunget til å være alene, så har jeg nå begynt å trives mer i mitt eget selskap. Jeg får fremdeles mest energi av å være med folk, så er nok fremdeles ekstrovert, men jeg liker også å ha dager, gjerne en hel helg, for meg selv hvor jeg slapper av i eget selskap. Så er nok mer fleksibel enn det jeg trodde. Jeg ikke ha planer, liksom.

Anonymkode: 6e8aa...ee8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt klart mest introvert, men vet ikke hva jeg er av de tre siste alternativene. 

Jeg får energi/blir ikke sliten av å være i eget selskap eller sammen med en eller noen få andre som jeg enten kjenner godt eller snakker lett med. Store sammenkomster syns jeg er slitsomt, og mingling i forsamlinger syns jeg er helt utrolig vanskelig. Jeg scorer langt under snitt på ekstroversjon på Big Five. Mannen min er mer ekstrovert enn meg, han er nok midt på treet (ambivert). Men det hender rett som det er at det er han som vil først hjem når vi er på besøk hos folk. 

Anonymkode: 50b26...00d

Skrevet

Jeg er mer ekstrovert enn jeg tror. Jeg er nokså sosial på jobb. Siden jeg ikke har noe nettverk utenom jobb er jeg litt tvunget til å tåle en introvert tilværelse.

Samtidig så BLIR jeg sliten av for mye sosialt, f.eks er jeg helt ferdig etter arbeidsdagen.

Jeg klarer meg fint uten masse venner, men skulle gjerne hatt en kjæreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...