Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart to år. Pga avstand og barn bor vi hver for oss. Vi er godt voksne.

Kjæresten min har ad/hd.  Jeg takler det i det hele fint og han er nok heller ikke av de "hardest rammede". Men en ting synes jeg er veldig slitsomt; for hver minste krangel går han helt i kjelleren og snakker om å gjøre det slutt. Dette skjer i snitt en gang i måneden. Jeg sliter med at jeg føler han er litt falsk, i mangel av en bedre beskrivelse, når han både rett før og rett etter disse nedturene forteller meg hvor mye han savner meg og snakker om felles framtid osv. Jeg føler jo han er oppriktig glad i meg, så hvordan kan han så brått komme dit at han vil gjøre det slutt? 

Jeg har selvsagt fortalt han at dette tærer på meg og at min vilje til å fortsette forholdet blir litt ødelagt for hver gang dette skjer. Jeg kjenner at jeg ikke kan være i dette forholdet for enhver pris og være den stabile uansett hva han finner på. Han forstår dette, men sier også han ikke styrer tankene når det svartner.

Det jeg lurer på, fra dere som har stått i det eller har adhd selv, kommer det alltid til å være sånn som dette? Finnes det håp?

Anonymkode: e95c0...4dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en som har ADHD og har sannsynligvis ADD selv(er helt på tampen av utredningen), og kjenner oss igjen i dette. Under en krangel kan han blir sint og kan true med at jeg kan flytte ut hvis xyz, jeg trekker meg tilbake etterpå og gråter for meg selv. En litt for skarp og unødvendig kommentar fra ham i forbindelse med noe som har skjedd sender meg rett ned i en dal av tristhet, skam, følelse av mislykkethet eller håpløshet(hva er vitsen med å prøve, jeg kødder det bare til, kanskje vi er for forskjellige, jeg hater). 

Så vidt jeg har forstått, handler det om at vi mangler/får for lite signalstoffer i forhold til dem uten ADHD/ADD, og noen av disse er med på å regulere følelser. Mange har også en annen opplevelse av tid, det er veldig "her og nå". Så det blir vel kanskje litt som med småbarn på mange måter, tror jeg. 

Anonymkode: 7d15e...fbd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å krangle da🙃

Anonymkode: 1163b...332

AnonymBruker
Skrevet

Dere må helt fjerne det å gå fra hverandre som en mulighet. Rett og slett ikke lov til å si i en krangel. 

Anonymkode: b6e83...bb9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...