AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Sikkert litt hormoner, også, men: Vi ville begge prøve å bli gravide, men jeg tror mannen min ble veldig redd da jeg faktisk ble gravid. For det første gikk det veldig fort, og for det andre er mannen min litt utbrent tror jeg. Jeg ble altså gravid på null komme niks, og da jeg fortalte det til mannen min svarte han: "ååja, ehm, jeg skal bare kjøpe noe verktøy". Plutselig har han distansert seg fra meg, unngår meg, unngår øyekontakt, tar lite hensyn. Ble lei meg i sta, da jeg skulle ringe å si at jeg har blitt kvalm og ikke kan bli med på stranda, og han hørte ikke en gang etter, men fokuserte på de personene han var med. Helt ok at han gjør andre ting, men at hans gravide kone ber om to minutters oppmerksomhet, kan vel ikke være for mye forlangt? Er litt lei meg og ensom. Han hadde ikke regnet med at symptomer på graviditet skulle komme såpass raskt, men det er jo helt vanlig. Synes nesten det er en litt umoden reaksjon, men jeg skjønner også godt at det føles skremmende. Flere som opplever dette, eller har noen erfaringer rundt det? Anonymkode: c6fc9...70f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Sikkert litt hormoner, også, men: Vi ville begge prøve å bli gravide, men jeg tror mannen min ble veldig redd da jeg faktisk ble gravid. For det første gikk det veldig fort, og for det andre er mannen min litt utbrent tror jeg. Jeg ble altså gravid på null komme niks, og da jeg fortalte det til mannen min svarte han: "ååja, ehm, jeg skal bare kjøpe noe verktøy". Plutselig har han distansert seg fra meg, unngår meg, unngår øyekontakt, tar lite hensyn. Ble lei meg i sta, da jeg skulle ringe å si at jeg har blitt kvalm og ikke kan bli med på stranda, og han hørte ikke en gang etter, men fokuserte på de personene han var med. Helt ok at han gjør andre ting, men at hans gravide kone ber om to minutters oppmerksomhet, kan vel ikke være for mye forlangt? Er litt lei meg og ensom. Han hadde ikke regnet med at symptomer på graviditet skulle komme såpass raskt, men det er jo helt vanlig. Synes nesten det er en litt umoden reaksjon, men jeg skjønner også godt at det føles skremmende. Flere som opplever dette, eller har noen erfaringer rundt det? Anonymkode: c6fc9...70f Gamle er dere? Anonymkode: c6e95...c81
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Gamle er dere? Anonymkode: c6e95...c81 I begynnelsen av 30-årene 🙂 Vært gift i snart 10 år, sammen i 12 år. Pleier å være veldig nær hverandre, ha gode samtaler osv. Men nå har mannen spacet helt ut. Anonymkode: c6fc9...70f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Prøvd å ta en prat med han? Høres jo nesten ut som han er redd. Anonymkode: 95c63...26a
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøvd å ta en prat med han? Høres jo nesten ut som han er redd. Anonymkode: 95c63...26a Absolutt. Jeg blir bare avvist tvert. Anonymkode: c6fc9...70f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Vi ble uplanlagt gravid med nummer to, men han gav uttrykk for at det gikk helt fint. Etter 3-4 mnd har han trekt seg helt unna, har null interesse overhodet og gruer seg til ungen kommer. Førstemann var en krevende kar, så sitter nok en skrekk fra der. Er nå 8 mnd gravid og sitter mye alene med eldstejenta. Anonymkode: b58c4...5ef
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 Høres ut som at det kom veldig brått på han og at han ikke var så klar som han trodde. Det er jo vanskelig å være 100% klar uansett, du vet jo aldri når det klaffer. Klaffer det om to uker? Om en mnd? Om to år? Og bom, der var spira allerede. Merkelig reaksjon å ta helt avstand, når baby er så ønsket fra begge. Ved mindre han har fått kalde føtter både med baby og med deg. Anonymkode: e68de...f1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå