Lill3My Skrevet 12. juli 2021 #21 Skrevet 12. juli 2021 Potetsalat En skål med reker, eller et fat med røkelaks Rundstykker eller brødskiver Smør, salt, pepper Fruktfat Iskrem og jordbær eller bare iskrem hvis det er for stress å ta av det grønne... Brus Øl Ferdig-boller fra butikken Moreller & ferdig oppskåret melon 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #22 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Trist at folk er så late at de ikke gidder å bruke en halv time på kjøkkenet når det får gjester. Mange gode ting som kan lages på en halv time. Lasagne, pastasalat eller annen salat, en enkel gryterett, en pastarett osv osv. Med gode råvarer. Anonymkode: 83f3c...160 Ja for det det selvsagt den eneste forklaringen. Anonymkode: 3fed5...dd9 8
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #23 Skrevet 12. juli 2021 Godt brød, smør, pålegg, kokte egg eller eggerøre. Jordbær med stilken på, og iskrem. Gjør det enkelt. Eggerøre kan du lage i morgen tidlig, noen må kanskje ha salt laks til. Anonymkode: fb6fd...3da
enkefru Skrevet 13. juli 2021 #24 Skrevet 13. juli 2021 vanlige lefser eller tacolefser med smøreost, spekeskinke og ruccula inni + ev melonskiver ved siden av. Eller så har du i smøreost, røkelaks og dill inni. Veldig lett og grei mat i varmen 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #25 Skrevet 13. juli 2021 Nå er jeg kanskje litt sen da. Men det går jo an å lage en salat. Ferdig oppkuttet salat i pose, tilsette det du ønsker og f.eks fetaost. Eller salatbar. Rundstykker til. Eller spekemat, eggerøre, potetsalat, laks og godt brød. Hotdogs om det er barn eller pizza med ferdigbunn (og f.eks peppes pizza sine fyll). Ellers jeg er fan av å ha noe i frysen sånn om jeg plutselig får gjester. F.eks coop sine skillingsboller, en boks iskrem, julebrød i skiver til jul, pinneis til barna osv. Anonymkode: 31161...74b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #26 Skrevet 13. juli 2021 19 hours ago, AnonymBruker said: Trist at folk er så late at de ikke gidder å bruke en halv time på kjøkkenet når det får gjester. Mange gode ting som kan lages på en halv time. Lasagne, pastasalat eller annen salat, en enkel gryterett, en pastarett osv osv. Med gode råvarer. Anonymkode: 83f3c...160 Lasagne på en halvtime?! Hvordan?! Det tar jo lang tid å lage. Først kutting, så steking av kjøtt, så lage tomatsaus som må stå en stund og koke, lage bechamel saus, og så sette sammen. Og så 45 min i ovnen. Det tar fort et par timer. Anonymkode: 7e493...1e9 22
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #28 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Lasagne på en halvtime?! Hvordan?! Det tar jo lang tid å lage. Først kutting, så steking av kjøtt, så lage tomatsaus som må stå en stund og koke, lage bechamel saus, og så sette sammen. Og så 45 min i ovnen. Det tar fort et par timer. Anonymkode: 7e493...1e9 Toro, kjøttdeig og ferdigrevet ost. Anonymkode: b7096...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #29 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 17.13): Trist at folk er så late at de ikke gidder å bruke en halv time på kjøkkenet når det får gjester. Mange gode ting som kan lages på en halv time. Lasagne, pastasalat eller annen salat, en enkel gryterett, en pastarett osv osv. Med gode råvarer. Anonymkode: 83f3c...160 Vet ikke hvilken annen lasagne enn Toro som lages på en halvtime. Ikke mye «gode råvarer» der… Hadde servert pølser i brød og lompe. Stekt eller kokt. Anonymkode: 1f963...2a6 6
kaleidoskop Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #30 Skrevet 15. juli 2021 On 7/12/2021 at 5:13 PM, AnonymBruker said: Trist at folk er så late at de ikke gidder å bruke en halv time på kjøkkenet når det får gjester. Mange gode ting som kan lages på en halv time. Lasagne, pastasalat eller annen salat, en enkel gryterett, en pastarett osv osv. Med gode råvarer. Anonymkode: 83f3c...160 Ja det kan du si. Kanskje vi er litt forskjellige 😉 det tar ikke 30 min på kjøkkenet å lage noe "enkelt". Ting tar alltid mye lenger tid en man tror, og det er varmt. Jeg er lei av å være den som alltid er på kjøkkenet og lager mat til gjestene, mens de andre bader og koser seg. Jeg vil også skravle og bade. Derfor ønsket jeg nå forslag på noe enkelt som ikke krever noe. Det ble pølser, felles grilling ute, stor suksess for barn og voksne. Perfekt tips 👍🏻 13
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #32 Skrevet 16. juli 2021 Mine gjester trenger ikke forberedelse, vet ikke hvordan det er med dine, da. Anonymkode: 412d2...886 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #33 Skrevet 16. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 14.55): Spekemat eller reker pleier jeg å gå for nåe ting skal skje så enkelt som mulig Anonymkode: cdb5a...36b Dette er ikke enkel mat i mine øyne… Anonymkode: d2883...f69 1
Brunhilde Skrevet 17. juli 2021 #34 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 14.55): Spekemat eller reker pleier jeg å gå for nåe ting skal skje så enkelt som mulig Anonymkode: cdb5a...36b AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er ikke enkel mat i mine øyne… Anonymkode: d2883...f69 Hvordan kan spekemat eller (spesielt) reker ikke være enkel mat? Ferske reker tømmes i en skål, ferdig oppskåret loff, smør, majones og sitron settes på bordet og hver gjest skreller sine egne reker. Enklere "tilberedning" av et måltid kan jeg ikke tenke meg. Spekemat kan man gjøre så enkelt eller komplisert som man ønsker, men et fat med ferdig oppkuttet spekeskinke, fenalår og kanskje et par forskjellige spekepølser med flatbrød og rømme kan virkelig ikke kalles komplisert. 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #35 Skrevet 17. juli 2021 Du kunne jo kjøpt ferdig pizzabunn, ferdig saus, reven ost og kjøttboller og pepperoni f.eks. Det er jo fort gjort å slenge sammen. Toro fiskesuppe er jo ikke så verst. Man kan jo bare skjære opp laks og ha oppi med f.eks litt vårløk. Loff ved siden av. Anonymkode: 93d1d...f47
Jerry Lee Skrevet 17. juli 2021 #36 Skrevet 17. juli 2021 Brunhilde skrev (7 timer siden): Hvordan kan spekemat eller (spesielt) reker ikke være enkel mat? Ferske reker tømmes i en skål, ferdig oppskåret loff, smør, majones og sitron settes på bordet og hver gjest skreller sine egne reker. Enklere "tilberedning" av et måltid kan jeg ikke tenke meg. Spekemat kan man gjøre så enkelt eller komplisert som man ønsker, men et fat med ferdig oppkuttet spekeskinke, fenalår og kanskje et par forskjellige spekepølser med flatbrød og rømme kan virkelig ikke kalles komplisert. Nettopp. 👍
Rumle Skrevet 17. juli 2021 #38 Skrevet 17. juli 2021 Kald roastbiff, potetsalat, vanlig salat + godt brød
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #39 Skrevet 17. juli 2021 Bacalao er veldig enkel (og god) mat. Anonymkode: 8ea44...ddf
Brunello Skrevet 17. juli 2021 #40 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 13.09): Lasagne på en halvtime?! Hvordan?! Det tar jo lang tid å lage. Først kutting, så steking av kjøtt, så lage tomatsaus som må stå en stund og koke, lage bechamel saus, og så sette sammen. Og så 45 min i ovnen. Det tar fort et par timer. Anonymkode: 7e493...1e9 Nå var det vel tiden på kjøkkenet som skulle ta en halv time. Du står ikke og ser på at kjøttsausen koker og lasagnen steker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå