Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier... Virker som samboer ikke skjønner h a et samlivsbrudd innebærer. Vet ikke om jeg skal være lettet over at han ikke tenker noe særlig over dette, eller bekymret? Dette kom opp i en usedvanlig vond krangel der vi måtte ta et standpunkt for veien videre: finne løsninger eller gå hvert til vårt. Sistenevnte river meg i stykker bare ved tanken og jeg går rett i tanker om hverdagen uten han, fordeling av eiendeler, ferier, helger og livet uten han, ikke kontakt med svigerfamilie og livet vi har sammen. Han derimot sier at denne tanken er så fjern at han ikke greier å se det for seg. Han sier han ser for seg at vi sikkert hadde omgått hverandre mye, og vært venner. Tror ikke han skjønner hva det vil si å miste meg, og tar meg selv i å lure på hva dette betyr. Det skal sies at dette er hans første forhold, så kan godt være at han ikkje skjønner alvoret i kjærlighetssorg og hva det innebærer. Han har ved tidligere anledninger sagt at han ikke greier å se for seg hans reaksjon hvis jeg hadde dødd (ikke ut av det blå, men når vi har pratet om dette i div anledninger 🙈), at det er helt fjernt for han. Vet liksom ikke om jeg skal tolke dette som at jeg føles som en så naturlig del av livet for han at han rett og slett ikke klarer forestille seg, eller om han ikke bryr seg like mye? Hva tenker dere? Opplevd lignende ting? Skal sies at han også er myk som smør og har masse følelser på underflaten. 

Anonymkode: 70aa3...744

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg litt om eksen. Han slo opp med meg. Og så ville han ha sex. Og så sa jeg at jeg er ikke din lenger. "Åja, skal vi bli sammen igjen da??" WTF??? Vet ikke hva som feilte fyren! Var ikke så langvarig forhold, så vet ikke hvor dypt følelsene satt egentlig.

Er du redd for at han egentlig ikke vil gjøre det slutt?

Anonymkode: eba43...70e

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg tenker er at du er en naturlig del av livet hans. Så han klarer ikke forestille seg livet uten deg i det. Jeg tror det er en god ting. 
Skal du oppnå noe annet så må du stikke av for en periode så han får føle på hvordan det er når du ikke er der

Anonymkode: 81a37...446

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Minner meg litt om eksen. Han slo opp med meg. Og så ville han ha sex. Og så sa jeg at jeg er ikke din lenger. "Åja, skal vi bli sammen igjen da??" WTF??? Vet ikke hva som feilte fyren! Var ikke så langvarig forhold, så vet ikke hvor dypt følelsene satt egentlig.

Er du redd for at han egentlig ikke vil gjøre det slutt?

Anonymkode: eba43...70e

Man må, på ett eller annet vis, klare å demonstrere dette slik at det går helt inn, mens man er sammen.

Enten om man lar den andre jakte seg helt tom innen han får en på kroken, eller ved at man stadig sier nei og lar mannen jobbe for ting.

Dersom man hele tiden følger opp, uansett adferd, så er det ikke lett å få følelsen av at det kan komme en dag der dette ikke skjer.

Anonymkode: edc2b...df1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det første jeg tenker er at du er en naturlig del av livet hans. Så han klarer ikke forestille seg livet uten deg i det. Jeg tror det er en god ting. 
Skal du oppnå noe annet så må du stikke av for en periode så han får føle på hvordan det er når du ikke er der

Anonymkode: 81a37...446

Enig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Enig.

Godt å høre. 🤩 Jeg tror og håper det er dette som er greia.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn, etter min og venners erfaring, skjønner det ikke før de sitter der alene. Gjerne etter 2-4 måneder. Da innser de hva som har skjedd, mens vi kvinner har forstått det på forhånd, og nesten sørget ferdig idet bruddet er et faktum.

Anonymkode: ea6eb...fe1

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste menn, etter min og venners erfaring, skjønner det ikke før de sitter der alene. Gjerne etter 2-4 måneder. Da innser de hva som har skjedd, mens vi kvinner har forstått det på forhånd, og nesten sørget ferdig idet bruddet er et faktum.

Merkelig det der altså. Er det manglende evne til å tenke fremover mon tro? 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp - det er en klassiker.

Jeg har hele veien ment at kvinner må bli mer tydelige og menn bli mer lydhøre. For menn hører ikke før man går (eller fem måneder etter dette).

Så jeg har tenkt at kvinner må bli sint mye før. Og det er dessverre veldig få kvinner som liker å bli sint. Mange mister helt respekten for en mann de må bli sint på. Det blir som en masete unge. 

Men etter hvert har jeg funnet ut noe som er mye enklere, og antageligvis minst like effektivt; endre adferd.

Menn hører ikke ord. Forståelig nok, kvinner strør om seg med ord som prosjektiler, man hører til slutt bare støy.

Men menn er vanedyr. Så med en gang kvinner gjør noe nytt, da våkner menn til. Det kan være å slutte å snakke, trekke seg vekk, forsvinne, etc. Det hører menn, og det reagerer menn på, hvis de er det minste interessert i å bevare forholdet. 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jepp - det er en klassiker.

Jeg har hele veien ment at kvinner må bli mer tydelige og menn bli mer lydhøre. For menn hører ikke før man går (eller fem måneder etter dette).

Så jeg har tenkt at kvinner må bli sint mye før. Og det er dessverre veldig få kvinner som liker å bli sint. Mange mister helt respekten for en mann de må bli sint på. Det blir som en masete unge. 

Men etter hvert har jeg funnet ut noe som er mye enklere, og antageligvis minst like effektivt; endre adferd.

Menn hører ikke ord. Forståelig nok, kvinner strør om seg med ord som prosjektiler, man hører til slutt bare støy.

Men menn er vanedyr. Så med en gang kvinner gjør noe nytt, da våkner menn til. Det kan være å slutte å snakke, trekke seg vekk, forsvinne, etc. Det hører menn, og det reagerer menn på, hvis de er det minste interessert i å bevare forholdet. 

Så sant så sant... Noen konkrete forslag til hvordan "vekke" mannen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke voksen rett og slett. 
En lærer av erfaring 

Anonymkode: c13c8...495

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor dette er ditt problem,  ts?

Anonymkode: 86bcb...c62

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min forstod det ikke han heller. Vi gjorde det slutt, men han ville at vi skulle fortsette å være eksklusive. Da jeg sa nei, sa han «okei, du kan ha sex med hvem du vil, så lenge jeg også får ha sex med deg. Det går på stoltheten min» 🤯

Anonymkode: 3907a...455

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er umodent å true med brudd, hvis ingen har tenkt gjennom det. Men den dagen det virkelig skjer, så er det som regel en part som har vært ferdig sørget en god stund. Og surprise, det er ikke bare kvinner som går.

Anonymkode: 5238f...b91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er umodent å true med brudd, hvis ingen har tenkt gjennom det. Men den dagen det virkelig skjer, så er det som regel en part som har vært ferdig sørget en god stund. Og surprise, det er ikke bare kvinner som går.

Anonymkode: 5238f...b91

Ingen har truet med brudd, men vi kom til et punkt hvor vi måtte velge. Vi valgte hverandre, men jeg er usikker på om han vet hvor mye som står på spill. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Eksen min forstod det ikke han heller. Vi gjorde det slutt, men han ville at vi skulle fortsette å være eksklusive. Da jeg sa nei, sa han «okei, du kan ha sex med hvem du vil, så lenge jeg også får ha sex med deg. Det går på stoltheten min» 🤯

Anonymkode: 3907a...455

🙈🙈🙄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor dette er ditt problem,  ts?

Mitt problem er det ikke. Men for at man skal ta gode valg fordrer det også at man vet hva man risikerer tenker nå jeg.. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mitt problem er det ikke. Men for at man skal ta gode valg fordrer det også at man vet hva man risikerer tenker nå jeg.. 

Han er sikkert i stand til å ta et valg om han vil være sammen med deg eller ikke.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kastet ut av eksen som jeg har barn med. Han bare gledet seg til et liv alene, livet med meg var det verste han hadde vært borte i. Ble fortalt at jeg var søppel og dermed behandlet han meg som det. Jeg gråt masse før jeg fikk flyttet, hadde sterk kjærlighetssorg. Mens han bare så på meg med forakt. 

Så jeg dro fra han og allerede 1 uke i eget hus hadde jeg det bedre. Da jeg hadde det bedre så ville han ha meg tilbake. Jeg ville ikke tilbake, jeg var helt ferdig og rimelig tydelig på det. Dette er 3 mnd siden og han er i en hard kjærlighetssorg ennå. 

Kan ikke forstå at han en måned hater meg så sterkt også etter maks 2 mnd vil tilbake. 

Anonymkode: 0c4ab...4c7

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som tittelen sier... Virker som samboer ikke skjønner h a et samlivsbrudd innebærer. Vet ikke om jeg skal være lettet over at han ikke tenker noe særlig over dette, eller bekymret? Dette kom opp i en usedvanlig vond krangel der vi måtte ta et standpunkt for veien videre: finne løsninger eller gå hvert til vårt. Sistenevnte river meg i stykker bare ved tanken og jeg går rett i tanker om hverdagen uten han, fordeling av eiendeler, ferier, helger og livet uten han, ikke kontakt med svigerfamilie og livet vi har sammen. Han derimot sier at denne tanken er så fjern at han ikke greier å se det for seg. Han sier han ser for seg at vi sikkert hadde omgått hverandre mye, og vært venner. Tror ikke han skjønner hva det vil si å miste meg, og tar meg selv i å lure på hva dette betyr. Det skal sies at dette er hans første forhold, så kan godt være at han ikkje skjønner alvoret i kjærlighetssorg og hva det innebærer. Han har ved tidligere anledninger sagt at han ikke greier å se for seg hans reaksjon hvis jeg hadde dødd (ikke ut av det blå, men når vi har pratet om dette i div anledninger 🙈), at det er helt fjernt for han. Vet liksom ikke om jeg skal tolke dette som at jeg føles som en så naturlig del av livet for han at han rett og slett ikke klarer forestille seg, eller om han ikke bryr seg like mye? Hva tenker dere? Opplevd lignende ting? Skal sies at han også er myk som smør og har masse følelser på underflaten. 

Jeg tenker at han tar deg for gitt og tror at han får beholde deg i livet sitt uansett hva som skjer.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...