AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Dette er mitt første innlegg i denne kategorien av kg, for generelt er jeg innstilt på at man selv skaper sitt eget liv og muligheter. Til tross for at jeg selv har hatt opplevelser som ikke kan forklares på andre måter enn at det er mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare og vite sikkert lener jeg meg ikke på verken tro eller "overtro", men på at jeg har det fulle og hele ansvaret for mitt liv. Styringen i mitt liv. Om jeg opp gjennom årene har hatt noe som kan kalles en tro har det vært at det ikke har noe å si om det finnes noe høyere mening, sann religion eller ting vi ikke vet, for vi mennesker må likevel gjøre det beste ut av akkurat vårt liv og våre muligheter. I det siste har jeg likevel begynt å fungere. At alt som kan gå galt går galt er en velkjent frase, så jeg er nok ikke eneste som opplever at det stemmer, men i mitt liv har dette vært så konsekvent at det er nesten surrealistisk. Helt merkelige og urealistiske hendelser på rekke og rad. Ting som liksom bare ikke skjer, det skjer i mitt liv. Jeg begynte derfor å tulle med at jeg ikke burde glede meg for mye over noe, for hver eneste gang jeg virkelig gleder meg til noe, over noe og tror at dette er noe som skal bli og være noe virkelig bra, så skjer det noe som vender glede til stress, sorg eller problemer. Tilfeldig sa jeg selv lenge, men dette bare fortsetter, og nå begynner jeg faktisk å lure. For det er jo helt urealistisk at absolutt alt jeg gleder meg veldig over skal ende med fortvilelse, og det på snåle og urealistiske måter. Ting som ikke skjer, det skjer meg. Igjen og igjen. Dette er alltid knyttet til det jeg gleder meg mest over og gleder meg mest til. Er jeg virkelig begeistret over noe blir det ødelagt. Konsekvent. Ting jeg bare synes er ok og bra går fint, så det er ikke slik at alt i livet mitt går galt, men hver gang jeg virkelig gleder meg ekstra til noe eller over noe, da slår det til. Dette merkelige med at helt urealistiske hendelser man på ingen måte kunne forutse eller tro skjer. Så fra å fleipe om at jeg har en skjebne der jeg aldri virkelig skal få glede meg over noe begynner jeg nå å lure på om det ligger noe i det. At jeg testes i min styrke og utholdenhet på en måte, eller rett og slett har noe som motarbeider at jeg skal kunne glede meg til og glede meg over, udelt og bare begeistret. Det begynner å bli for mange og for rare slike tilfeldigheter. Venner og familie sier det samme. At alt som liksom ikke skjer, det skjer tilfeldigvis i mitt liv. Mitt liv er en rekke av at alt som kan gå galt går galt. Selv det fullstendig urealistiske man aldri kunne forutse og tro kunne skje. Jeg holder ut og går på, igjen og igjen, men begynner å lure på om dette likevel ikke er tilfeldig. Nå begynner jeg å passe på at jeg ikke gleder meg for mye til noe eller over noe, og forvente at noe helt urealistisk kommer til å skje dersom jeg slipper løs gleden over noe. Kan en slik konsekvent rekke veldig merkelige og urealistiske hendelser være bare en helt vanvittig rekke tilfeldigheter, eller kan det ha en annen årsak? Blir jeg isåfall testet, eller har jeg noe ondt i "min skygge"/min skjebne, som spolerer at jeg skal føle begeistret og udelt glede? Jeg er nå kommet til at jeg er villig til å vurdere at dette ikke er tilfeldig, men noe annet. Det har vært for mye og for konsekvent til å ikke lure på om det faktisk er mer mellom himmel og jord, og at noe påvirker dette. Jeg er imidlertid svært usikker på om jeg isåfall skal anse det som en test av min styrke, eller ondskapsfull sabotasje. Hva tror du, og kan jeg håpe på at dette tar slutt? Må jeg gjøre noe for å få slutt på det? Jeg klarer ikke lenger å anse det som tilfeldig at mitt liv er en slik rekke urealistiske og usannsynlige tilfeldigheter, hver eneste gang jeg virkelig gleder meg til noe eller gleder meg over noe. Jeg er nå åpen for å vurdere annet, men hva bør jeg vurdere? Anonymkode: cee0c...f09
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Anbefaler «Den edle kunsten å gi faen». Kanskje du trenger å endre perspektiv Anonymkode: a9f3d...478
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Høres ut som om du har for høye forventninger til hvor bra ting blir og skal bli. Det meste blir en skuffelse når man har giret seg opp. Anonymkode: 4f30b...b3c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler «Den edle kunsten å gi faen». Kanskje du trenger å endre perspektiv Anonymkode: a9f3d...478 Takk for tipset. Nå er det kanskje det at jeg er ganske god på akkurat den edle kunsten i å gi faen, riste ting av meg og gå videre, som gjør at jeg ikke har gått til fortvilelse og stagnasjon over dette, men det begynner å bli ganske vanvittig. Slik at også folk rundt meg begynner å lure på hvilke urealistiske ting som kommer til å skje i livet mitt neste gang. Anonymkode: cee0c...f09 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som om du har for høye forventninger til hvor bra ting blir og skal bli. Det meste blir en skuffelse når man har giret seg opp. Anonymkode: 4f30b...b3c Nei, isåfall har jeg forklart meg dårlig. Jeg har ikke for høye forventninger til hvor bra ting blir, bare at det skal være fint og bra, uten at noe helt merkelige skjer. Jeg er såpass voksen at jeg har lett for å glede meg over bare det å ha ro og sjelefred. Anonymkode: cee0c...f09
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Skrevet 12. juli 2021 Har du noen eksempler på hva som har skjedd? Det kan bli lettere å sette seg inn i det for oss andre her😊 Anonymkode: d284b...241 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #8 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Murphy's Law. Anonymkode: be491...9d6 Jeg vet. Det er det urealistiske i hva som skjer i mitt liv, på rekke og rad, som får meg til å lure. At livet er en rekke utfordringer er greit. Mitt liv er en rekke hendelser som får responsen "Nei du tuller! Dette burde ikke være mulig. " Det er hva som er merkelig. At jeg er en magnet på at ting som ikke skjer likevel skjer. Anonymkode: cee0c...f09
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #9 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Har du noen eksempler på hva som har skjedd? Det kan bli lettere å sette seg inn i det for oss andre her😊 Anonymkode: d284b...241 Jeg må tenke på det, for jeg synes egentlig det er litt flaut å begynne å vurdere om det kan ligge noe "overnaturlig " bak, og eksempler jeg kan komme med vil være lett gjenkjennelige for folk som kjenner meg. For slikt skjer jo liksom ikke. Det gjør likevel det i mitt liv. Anonymkode: cee0c...f09
CorvusCorax Skrevet 12. juli 2021 #11 Skrevet 12. juli 2021 Karma? Hvordan behandler du mennesker nær deg?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #12 Skrevet 12. juli 2021 Duff skrev (6 minutter siden): Hva er fellesnevneren her? Den røde tråden? Som nevnt at jeg gleder meg veldig til noe eller over noe, og føler at dette skal bli/være noe veldig bra. Utover det er fellesnevneren meg. Så det har jeg jo vurdert opp, ned og i mente. Om det er jeg som legger til rette for det urealistiske, eller skaper det. Jeg skulle ønske det var det, for da kunne jeg ha gjort noe med det, men det er stort sett lite jeg kunne ha gjort til eller fra i forhold til det meste. Det skjedde, uten at jeg kunne ha påvirket det, eller lagt til rette for det. Jeg har det bare med å oppleve det usannsynlige. Tilfeldig. Eventuelt ikke tilfeldig? Det er jo hva jeg begynner å lure på. Anonymkode: cee0c...f09
Duff Skrevet 12. juli 2021 #13 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som nevnt at jeg gleder meg veldig til noe eller over noe, og føler at dette skal bli/være noe veldig bra. Utover det er fellesnevneren meg. Så det har jeg jo vurdert opp, ned og i mente. Om det er jeg som legger til rette for det urealistiske, eller skaper det. Jeg skulle ønske det var det, for da kunne jeg ha gjort noe med det, men det er stort sett lite jeg kunne ha gjort til eller fra i forhold til det meste. Det skjedde, uten at jeg kunne ha påvirket det, eller lagt til rette for det. Jeg har det bare med å oppleve det usannsynlige. Tilfeldig. Eventuelt ikke tilfeldig? Det er jo hva jeg begynner å lure på. Anonymkode: cee0c...f09 Hva om det er deg? Hvis det ligger i personligheten din å bli lett skuffa feks så er det ikke noe du bare kan endre på, ei heller noe du bare vet hvis ingen har påpekt det nok til at du skjønner det.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #14 Skrevet 12. juli 2021 CorvusCorax skrev (16 minutter siden): Karma? Hvordan behandler du mennesker nær deg? Ja ,jeg begynner å tenke det, men da må det isåfall være noe fælt jeg har gjort i et tidligere liv, eller en slags arvesynd. Jeg har selvfølgelig ikke alltid vært et perfekt menneske, og har nok såret noen på min vei, men ikke med intensjon, ondskap eller vond vilje. Jeg er svært lojal mot mine nære og kjære, og blir ansett som åpen, ærlig, omsorgsfull og god. Det er hva jeg alltid prøver å være også. Anonymkode: cee0c...f09
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #15 Skrevet 12. juli 2021 Beklager men kriteriene for obsession er oppfylt. Obsession betyr noe annet i parapsykologi. Det at ingenting går som du ønsker, ikke bare engang men gang på gang er symptomer på obsession dessverre. Drømmer du mye? Ser du katter og svarte hunder? Ser du at du detter ned fra et stup akkurat i det du skal falle i søvn? Anonymkode: 4daad...704
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #16 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Beklager men kriteriene for obsession er oppfylt. Obsession betyr noe annet i parapsykologi. Det at ingenting går som du ønsker, ikke bare engang men gang på gang er symptomer på obsession dessverre. Drømmer du mye? Ser du katter og svarte hunder? Ser du at du detter ned fra et stup akkurat i det du skal falle i søvn? Anonymkode: 4daad...704 Hmm...kan du forklare litt hva obsession går ut på? Jeg kan kjenne meg igjen i det lille du nevner her, men har vanskelig for å tro på sånt. Prøvde å google men fant ikke noe svar, så hvis du vet hvor jeg kan lese mer om dette blir jeg glad. Skriver som anonym nå fordi jeg egentlig ikke er typen til å tro på sånt. Jeg er ikke TS by the way. 😅 Anonymkode: 32b91...dd5 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #17 Skrevet 12. juli 2021 Duff skrev (54 minutter siden): Hva om det er deg? Hvis det ligger i personligheten din å bli lett skuffa feks så er det ikke noe du bare kan endre på, ei heller noe du bare vet hvis ingen har påpekt det nok til at du skjønner det. Nei tvert imot egentlig. Jeg har lett for å være tilfreds og fornøyd. Jeg blir skuffet når slikt skjer selvfølgelig, men feier det fort av meg, og går videre. AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Beklager men kriteriene for obsession er oppfylt. Obsession betyr noe annet i parapsykologi. Det at ingenting går som du ønsker, ikke bare engang men gang på gang er symptomer på obsession dessverre. Drømmer du mye? Ser du katter og svarte hunder? Ser du at du detter ned fra et stup akkurat i det du skal falle i søvn? Anonymkode: 4daad...704 Kan du fortelle mer om dette? Jeg kjenner ikke til begrepet. Ja jeg drømmer mye i perioder, og er litt uvanlig i forhold til at jeg ikke nødvendigvis er meg selv i drømmer, men kan være en helt annen person. Selv mann. Jeg er ikke nødvendigvis med i drømmene mine som noe jeg- person heller, men kan oppleve å veksle mellom å føle det ulike i drømmen opplever, eller som jeg ser en historie utenfra. Ingen svarte katter og hunder. Fall har jeg drømt om flere ganger. Kanskje likevel mest at jeg balanserer og prøver å ikke falle ned i et svart dyp. At jeg er redd for å falle. Ikke at jeg gjør det. Anonymkode: cee0c...f09 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #18 Skrevet 12. juli 2021 I psykologien brukes obsession (finnes en parfyme som heter det) et ord for å beskrive at pasienten har tvangstanker/handlinger. Men i parapsykologi betyr det at pasienten er erobret/kontrollert av metafysiske vesener. Anonymkode: 4daad...704
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #19 Skrevet 12. juli 2021 Du er iallefall ikke kontrollert av vesener utenfra ts, det må du slå ifra deg. Anonymkode: 12201...9b4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #20 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei tvert imot egentlig. Jeg har lett for å være tilfreds og fornøyd. Jeg blir skuffet når slikt skjer selvfølgelig, men feier det fort av meg, og går videre. Kan du fortelle mer om dette? Jeg kjenner ikke til begrepet. Ja jeg drømmer mye i perioder, og er litt uvanlig i forhold til at jeg ikke nødvendigvis er meg selv i drømmer, men kan være en helt annen person. Selv mann. Jeg er ikke nødvendigvis med i drømmene mine som noe jeg- person heller, men kan oppleve å veksle mellom å føle det ulike i drømmen opplever, eller som jeg ser en historie utenfra. Ingen svarte katter og hunder. Fall har jeg drømt om flere ganger. Kanskje likevel mest at jeg balanserer og prøver å ikke falle ned i et svart dyp. At jeg er redd for å falle. Ikke at jeg gjør det. Anonymkode: cee0c...f09 Hvorfor er skuffelsen noe du spør om her da? Hvis du klarer å feie det bort så ikke det er ett problem lenge. Er mange som ønsker seg den egenskapen. Anonymkode: 12201...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå