Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fare for å høres overtenkende ut. Er det sosialt akseptert å gå på kino alene, eller er det fordommer knyttet mot dette? Pleier dere å gjøre det?
Jeg begynte gruble på det fordi jeg tenkte at det er lenge siden jeg har vært på kino og ikke har særlig mange som jeg kan forvente er ledig nok til å invitere med helt ut av det blå.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går gjerne på kino alene. Vet ikke om andre legger merke til det, men i så fall så bryr jeg meg ikke.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
strapaziert skrev (3 minutter siden):

I fare for å høres overtenkende ut. Er det sosialt akseptert å gå på kino alene, eller er det fordommer knyttet mot dette? Pleier dere å gjøre det?
Jeg begynte gruble på det fordi jeg tenkte at det er lenge siden jeg har vært på kino og ikke har særlig mange som jeg kan forvente er ledig nok til å invitere med helt ut av det blå.

Ja, det er mye bedre enn å gå på kino med andre. 

Men jeg sluttet med det etter at menn ‘tilfeldigvis’ satte seg rett ved siden av meg så jeg måtte flytte rad flere ganger bare for å komme meg unna dem. Type forestillinger kl. 12 på mandager hvor det noen ganger kommer veldig få som skal se filmen. Andre ganger er det kanskje skoleklasser med, men fikk nok egentlig av at ‘ensomme menn’ satte seg rett opp i glaningen på meg. Jeg dro jo dit alene for å være … alene. 🥴

Anonymkode: d7f61...7eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg sluttet med det etter at menn ‘tilfeldigvis’ satte seg rett ved siden av meg så jeg måtte flytte rad flere ganger bare for å komme meg unna dem. Type forestillinger kl. 12 på mandager hvor det noen ganger kommer veldig få som skal se filmen. Andre ganger er det kanskje skoleklasser med, men fikk nok egentlig av at ‘ensomme menn’ satte seg rett opp i glaningen på meg. Jeg dro jo dit alene for å være … alene. 🥴

Akkurat dette har jeg ikke opplevd på kino men jeg har opplevd annen ufin adferd - gjeng som bråker og skriker for å ødelegge filmopplevelsen - og da går jeg ut og varsler en av de ansatte: "Det sitter en gjeng midt på rad 8 som holder et verre spetakkel og forstyrrer alle". Bråkmakerne holder stilt når de ser en av de ansatte komme inn og stå ved raden de sitter på.

Som svar på TS' spørsmål: Jeg har gått alene på kino flere ganger og aldri opplevd at dette er ansett som rart eller ikke sosialt akseptabelt, jeg ser flere andre som også går alene for å se film.

Anonymkode: 7b738...eeb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det ikke plassbilletter da?

Anonymkode: 1718c...3eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går alltid på kino alene, har aldri bitt meg merke i om det er flere i salen som kom alene eller ei.

Anonymkode: 94a20...56d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte gått på kino alene, men nå har jeg egentlig sluttet å gå på kino. Det er alt for dyrt, halvparten (?!) spiser medbragt potetgull, snakker høyt, bruker mobilen, har beina på setet foran, osv. 

Innfør kinovakt og stille kino, så kommer jeg tilbake. 

Anonymkode: a7aad...a0d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det ikke plassbilletter da?

Anonymkode: 1718c...3eb

Jo, derfor er det rart om de mennene fikk sete 1 sete ved siden av meg om det er 3 stk i salen og 150 sitteplasser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
strapaziert skrev (1 time siden):

Hvis det mot formodning skulle eksistere fordommer mot å gå alene på kino så sier det mer om dem enn om de som går alene på kino

Anonymkode: 60af4...7fe

• Liker 3
Skrevet

Jeg har gått mye på kino alene, og har ikke hatt noe problem med det. Ikke har jeg opplevd klengete menn eller andre ubehageligheter heller. Ved et par anledninger har jeg til og med deltatt på mindre tema-arrangementer for filmen begynner, og det har gått helt fint. Da har jeg kommet i prat med fremmede og det har vært hyggelig, og jeg er ikke engang spesielt sosial av meg. 

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er ingen skam å gå på kino alene, det har jeg gjort flere ganger. 

Skrevet

Der har jeg gjort siden jeg var 13 (og var for ung og uerfaren til å tenke på hvorvidt det var sosialt akseptabel - jeg ville se en film, det ville ikke vennene mine og løsningen var åpenbar...), og har aldri hatt ubehagelige opplevelser. Hva andre gjør legger jeg sjelden merke til, med unntak av den gangen jeg og en annen enslig dame på en tynt besøkt  Jane Austen-film en lørdagskveld utvekslet et konspiratorisk kulturkjerring-smil :fnise: 

• Liker 2
Gjest Linny111
Skrevet

Jeg har gått på kino alene mange ganger. Det er skikkelig koselig. Man sitter jo bare der og ser på filmen uansett. Da det ble slutt med eksen, var jeg kjempemye på kino alene i en uke. Man sitter liksom der i sin egen verden og slipper å fokusere på ting som er vanskelig og å oppføre seg rundt andre mennesker. Jeg synes det er flott.

Skrevet

Hvis det er en film jeg har lyst til å se, og jeg ikke får med meg noen andre, så går jeg alene. Det er selvfølgelig litt av sjarmen med å gå på kino at man kan dele opplevelsen med noen, diskutere filmen etc. Men det funker alene også. Deilig å koble av alene litt, kose seg med godteri osv😊 Tenker at det ikke «synes» så godt at man går alene heller. Man setter seg, det blir mørkt, og så begynner filmen. Og om noen synes det er rart, så sier jeg som en over her, at da sier det kanskje mer om den personen som bryr seg med det

• Liker 2
Skrevet

Om jeg ikke får med meg noen som vil se den filmen jeg vil se, så drar jeg alene. Tenker ikke så mye over det og det tror jeg ikke andre gjør heller. Folk er som regel mest opptatt av seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drev med dette en stund i et forsøk på å bli kvitt angsten min. Som regel gikk det veldig greit, folk merker jo egentlig ikke om folk kommer alene eller ei. Hvertfall tenker ikke jeg over sånt. Hvis jeg ser en fyr som sitter alene på kino så tenker jeg jo ikke stakkars, han har ingen venner og må leve et stusselig isolert liv. Tenker mer sånn at, her er det en som kanskje har fått noen timer barnefri og har lyst til å koble av på kino. Mange årsaker til at folk velger å gå på kino alene. Jeg synes det er sporty!

Anonymkode: 2d253...dc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg drev med dette en stund i et forsøk på å bli kvitt angsten min. Som regel gikk det veldig greit, folk merker jo egentlig ikke om folk kommer alene eller ei. Hvertfall tenker ikke jeg over sånt. Hvis jeg ser en fyr som sitter alene på kino så tenker jeg jo ikke stakkars, han har ingen venner og må leve et stusselig isolert liv. Tenker mer sånn at, her er det en som kanskje har fått noen timer barnefri og har lyst til å koble av på kino. Mange årsaker til at folk velger å gå på kino alene. Jeg synes det er sporty!

Anonymkode: 2d253...dc7

Er det like sporty å gå alene på matbutikken? Synes du legger listen veldig lavt her nå … som om jeg liksom er sporty fordi jeg går alene på kino. Jeg går alene på kino fordi jeg har lyst til det og fordi jeg liker det, jeg trenger ikke noe heia-rop. 

• Liker 2
Gjest Kaffefilter
Skrevet (endret)

Ser ofte folk som går alene på kino.  Synes det må være helt greit. 

Endret av Kaffefilter
Skrevet

Nå har ikke jeg vært på kino og sett en film med noe høyere en 13 års grense på 10 år, sist gang må ha vært en Brad Pitt film i 2009. 😄 Men da husker jeg at det var en del som gikk for seg selv ser ikke at det skal være et problem. Men mye lyd, sånn utenom fra filmen, alltid et par som glemmer å ta av lyden på telefonen, folk som prater og sitter å glor på telefonen.

Hadde det vært stille på kinoen hadde jeg kanskje fått noe av kinogleden tilbake men etter å ha vært med guttungen å sett at voksne og barn er like ille så går jeg alltid fra kinoen med mer irritasjon enn kinoglede. Guttungen er drittlei av at det står tullinger foran han i setene slik at han ikke ser noe og jeg orker ikke gnålet, ingen som klarer å holde kjeft under filmen verken store eller små. 

• Liker 2
Gjest Rosendahl
Skrevet

Digger å gå på kino alene. Kan se akkurat hvilken film jeg vil uten å tenke på hva andre måtte mene. Har sett ringenes herre maraton alene og det var topp. Var i selskap med mange andre fan så følte meg slett ikke ensom 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...