AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #41 Skrevet 12. juli 2021 Det er mange grunner til at Norge, og andre vestlige land, er langt bedre enn land som Tyrkia, Pakistan, Afghanistan, Syria osv. En av de grunnene er at folk i disse landene ser ikke ut til å evne å oppdra ungene sine på en fornuftig måte. Anonymkode: bf0b3...b2e 7
Mt3 Skrevet 12. juli 2021 #42 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var bare en observasjon om hvem som bor der med barnefamilier. Hun sa støyet kom fra barn. Du derimot klarer ikke å svare på det TS spør om. Anonymkode: 85eb2...88b Da skulle det vel gjerne stått 'hvordan holder foreldre ut med støyen av egne barn' i overskriften. Blir kanskje likedan med støy som med slag og spark, om en står veldig nær blir det ikke like jævlig som om en står litt unna så det blir mer svingradius/lydbølger. 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #43 Skrevet 12. juli 2021 Man ser det samme på t-banen relativt ofte. Guttunger som roper, har skoene oppe på setet, småknuffer hverandre, leker med "rørene" som om det var lekestativ. Dette er riktignok når de tar banen alene, men det er fremdeles ikke ok Anonymkode: 8bddd...c82 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #44 Skrevet 12. juli 2021 Vi har nå en klassisk debatt mellom en selvhatende innvandrer og en rasistisk innvandrer. Hvem vil vinne mon tro? Anonymkode: 9367e...8de 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #45 Skrevet 12. juli 2021 De har en helt annen standard. I deres kultur er det ikke positivt å være stille, høflig, ydmyk, jantelovtilbedende, hensynsfull, unnskyldende. Anonymkode: e404d...a53 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #46 Skrevet 12. juli 2021 Dersom jeg skal anta noe basert på mitt nabolag så blir disse barna ofte sendt ut for å vase rundt på egen hånd uten oppfølging. Så de bråker nok ikke like mye inne, de er ute uten foreldre til å irettesette de fra en svært ung alder. Anonymkode: fe18a...0b0 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #47 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Forstår du ikke hva kulturforskjeller er, TS? Det du oppfatter som bråk og støy er for dem helt normale lyder av mennesker. De er vant til å bo tett på mange og oppfatter ikke dette som «bråk og støy» på samme måte som du gjør. De ville kanskje spurt hvordan nordmenn holder ut den trykkende stillheten. En som bor på landet ville nok lurt på hvordan du holder ut det sinnssyke brybråket, biler, trikker, ambulanser, støy fra andre mennesker osv. Alt dette handler om hva men er vant til og hvilke referanserammer man har. Selvsagt. Anonymkode: ee2ba...dd8 Kulturforskjeller?, når man bosetter seg i et annet land så tilpasser man seg kulturen og normene i det landet man flytter til. Dette vitner bare nok en gang om elendig integreringspolitikk der det ikke stilles krav til innvandrere. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så fordi man får bo i Norge må man være enig i alt nordmenn gjør og sier, være et nikkedukke og en rævslikker? Man kan heller ikke gå rundt å være takknemlig hele tiden og glemme den man er, ens meninger og tanker,det bare går ikke. Anonymkode: fe97b...5c7 Hvis man ikke liker Norge, nordmenn eller den norske kulturen så står man fritt til å flytte til et annet land. Man lærer seg med en gang hva som greit og ikke i det nye landet, hvis man fortsetter å ture frem som om man bor i Somalia eller Pakistan så viser det veldig lite sosial intelligens og mangel på respekt. Anonymkode: 02b4a...55e 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #48 Skrevet 12. juli 2021 Skjønner ikke hvordan foreldre generelt holder ut bråket til ungene sine🙊 Anonymkode: 0722c...f53 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #49 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Guttebarn får gjøre som de vil. Inkludert hyle og skrike så mye de vil. Hvis du hører etter er det sjelden du hører jenter, de har foreldrene full kontroll på. Anonymkode: 62c84...e09 Det er faen meg ikke sant!! Barn er barn uavhengig av kjønn Anonymkode: 167ca...762
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #50 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det er faen meg ikke sant!! Barn er barn uavhengig av kjønn Det er nok ikke slik i alle kulturer forstår du. Anonymkode: b6d67...eaf 1
Jentesom Skrevet 13. juli 2021 #51 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): De driter i det, hvorfor skulle de bry seg om at deres støy er til plage for andre? Anonymkode: a3313...24b Det er så synd det er slik Norge er blitt. Før i tiden viste man mer hensyn, det har mine besteforeldre fortalt meg - hvor annerledes det er begynt å bli på den fronten. Hvor er folkesjela? 3
Jeffe Skrevet 13. juli 2021 #52 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): og de bråker heller ikke om natten Jeg synes oppriktig synd på disse foreldrene som må leve i dette bråket 24/7 Ts Anonymkode: 265de...569 For tidlig for meg for slike paradokser! 2
Sleeping_beauty Skrevet 13. juli 2021 #53 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 14.19): Nja dette stemmer ikke helt, det er en del forskjell og barna har bare blitt verre de siste årene Anonymkode: af935...6c2 Å påstå at folk fra disse spesifikke landene ikke har kultur for barneoppdragelse eller noen form for oppfølgning av barn, mens alle norske barn er veloppdratt fordi her er det kultur og oppfølgning er noe som ikke stemmer helt. Har sett både god og dårlig oppfølgning uavhengig av nasjonalitet, så jo jeg kan trygt si at det er jevnt fordelt. At det fins kulturforskjeller er klart, men å påstå at en ikke har noe kultur ei heller oppfølgning er veldig negativt. Jeg syns ikke at det er en ok påstand bare fordi barn er høylytte i lek, spiller PlayStation osv. 7
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #54 Skrevet 13. juli 2021 Skal ikke uttale meg for mye, men ville bare nevne det at barn som er oppe og ute sent på kvelden er mye mer vanlig i sørlige land rett og slett av den grunnen at det er varmere ute. Du skal ikke lengre enn til våre sørlige sydenland her i Europa før du vil se det tydelig -det er små unger på lekeplassen fortsatt klokka ti og elleve, spesielt på sommeren. Og artig nok så er det litt slik nord for polarsirkelen her til lands også, sola går aldri ned, (spesielt barn av gårdbrukere som jobber på natta), ungene skal uansett ikke på skolen i sommerferien -så da leker mange til midnatt. Husker jeg fikk sjokk da jeg var på ferie i nord, hadde aldri sett fenomenet før, men ble forklart at joda, her er det helt vanlig! Anonymkode: 7548f...fc8 7
Gjest Passpartou Skrevet 13. juli 2021 #55 Skrevet 13. juli 2021 Foreldrene snakker jo like høyt selv, da går det jo greit.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #56 Skrevet 13. juli 2021 For å si det sånn; de er nok halvveis døve selv eller har dårlig hørsel! Er gift med en mann fra et land hvor de gauler høyt, ungene hyler og skriker ved middagsbordet, og foreldrene brøler høyt de og. I dette landet spiller de ekstremt høy musikk til enhver anledning, og disse lydnivåene hadde aldri blitt godkjent her tillands på utesteder osv. Hjemme hos oss setter han tv på full guffe og jeg må skru ned. Mannen hører dårlig og svigerforeldrene hører dårlig. Jeg tror faktisk hele landet har dårlig hørsel pga all støyen! Anonymkode: e9b8b...542 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #57 Skrevet 14. juli 2021 Sleeping_beauty skrev (23 timer siden): Å påstå at folk fra disse spesifikke landene ikke har kultur for barneoppdragelse eller noen form for oppfølgning av barn, mens alle norske barn er veloppdratt fordi her er det kultur og oppfølgning er noe som ikke stemmer helt. Har sett både god og dårlig oppfølgning uavhengig av nasjonalitet, så jo jeg kan trygt si at det er jevnt fordelt. At det fins kulturforskjeller er klart, men å påstå at en ikke har noe kultur ei heller oppfølgning er veldig negativt. Jeg syns ikke at det er en ok påstand bare fordi barn er høylytte i lek, spiller PlayStation osv. har ikke påstått det, altså skal du bli tatt seriøs må du skrive det jeg sa hvertfall. Å jo de er mer høylytte og har mindre grenser Anonymkode: af935...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #58 Skrevet 14. juli 2021 Fordi foreldrene også snakker høyt og roper. Anonymkode: 6d66d...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #59 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi foreldrene også snakker høyt og roper. Anonymkode: 6d66d...4d3 Spot on. Har hatt sånne naboer. Aldri mer. Anonymkode: ba7d1...a8f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #60 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 18.37): Det var vel begge deler, mange nordmenn som emigrerte gjorde det av fattigdom ogen god del av dem endte med å skape slummen Ørkenen Sur i Brooklyn utenfor Sentrum av New York, de var arbeidsløse og alkoholiserte, ikke akkurat folk som gjorde noe bra for landet de hadde kommet til. En av verdens mest kjente seriemordere som bodde i Usa var en norsk kvinnelig emigrant, Belle Gunnes. Og nesten ingen hvite kan skryte på seg å ha gjort det bedre for kolonilandene rundt om, de ødela jo heller massivt, tråkket på andres kultur og tradisjon, stjal kunnskap og kalte det sin egen. For ja, selv om norge direkte ikke koloniserte noen så var vi med på bølgen, vi tilhørte Danmark på det tidspunktet og nordmenn jobbet for slavehandlere, nordmenn var med på båtene, nordmenn hadde penger i slaver. Nordmenn har misjonert i alle år, "vi lager skole for dere! Men, bare om dere glemmer deres egen religion og blir kristne istedet!" Det er en illusjon at normenn bare har gjort godt i verden Anonymkode: 7548f...fc8 Dette! Anonymkode: 14191...823 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå