Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har naturlig krøllete, blondt hår som er fargebehandlet (stripet). Når jeg kommer ut av dusjen og har tatt i en cream og hårolje, har jeg nydelig krøller jeg gjerne vil bevare. Disse varer bare frem til neste dag :(

Jeg har tidligere gredd håret godt rett før jeg legger meg og tatt i masse hårolje for å bevare fuktigheten i håret, og da har alle krøllene «gått ut» og blitt erstattet med bølger. 

Jeg vil derfor prøve å bevare krøllene jeg har. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Eventuelt hvilke produkter? Takk på forhånd!

Anonymkode: c76b8...21c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google CGM, eller søk opp instagramkontoer og facebookgrupper om krøller. 

Kort oppsummert: bruk en veldig mild shampo, eller vask med bare balsam. Bruk balsam/kur med mye fukt, og/eller proteiner (avhengig av hva ditt hår trenger). Unngå sulfater og silikon og alkohol i alle produktene. Bruk mouse og gel etter vask for å holde på krøllene. Sov med sateng hette eller putetrekk. Refresh håret med vann og produkter om morgenen. Teknikk for påføring av produktene er viktig for resultatet.

Hår med krøller er utrolig forskjellig, og trenger forskjellige ting. Les deg opp og prøv deg frem. 

Anonymkode: b47cb...429

AnonymBruker
Skrevet

(Facebookgruppen "Curly Hair Method Norge / Naturlig hår" har fotoalbumer med bilder av massevis av produkter, og diskusjoner med hva som funker for andre. Det kan være en fin plass å starte. 
Det er også bra forklaring hos en del youtubere, som du vil finne linker til hos mange)

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Google CGM, eller søk opp instagramkontoer og facebookgrupper om krøller. 

Kort oppsummert: bruk en veldig mild shampo, eller vask med bare balsam. Bruk balsam/kur med mye fukt, og/eller proteiner (avhengig av hva ditt hår trenger). Unngå sulfater og silikon og alkohol i alle produktene. Bruk mouse og gel etter vask for å holde på krøllene. Sov med sateng hette eller putetrekk. Refresh håret med vann og produkter om morgenen. Teknikk for påføring av produktene er viktig for resultatet.

Hår med krøller er utrolig forskjellig, og trenger forskjellige ting. Les deg opp og prøv deg frem. 

Tusen takk!

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

(Facebookgruppen "Curly Hair Method Norge / Naturlig hår" har fotoalbumer med bilder av massevis av produkter, og diskusjoner med hva som funker for andre. Det kan være en fin plass å starte. 
Det er også bra forklaring hos en del youtubere, som du vil finne linker til hos mange)

Skal sjekke ut gruppen.

Endret av mialarsen
Skrevet

Bruker du for mye eller feil hårolje så kan det vær at det blir for tungt for håret ditt. 

Kjøp produkter som er ment for krøller, sjekk ut grupper og frisør. 

Har ikke krøller, men min mor har og bruker en morsom hårføner som er ment for de med krøller: 

BF4E98B3-E0FA-42FB-8F45-BFB320F3D2B4.thumb.jpeg.0c716095833dafef69e1ea8e3c89e0e8.jpeg

Ellers skal man ikke tørke håret sitt med håndkle, men t-skjorte! :) 

Skrevet
Kenelz skrev (19 minutter siden):

Bruker du for mye eller feil hårolje så kan det vær at det blir for tungt for håret ditt. 

Kjøp produkter som er ment for krøller, sjekk ut grupper og frisør. 

Har ikke krøller, men min mor har og bruker en morsom hårføner som er ment for de med krøller: 

BF4E98B3-E0FA-42FB-8F45-BFB320F3D2B4.thumb.jpeg.0c716095833dafef69e1ea8e3c89e0e8.jpeg

Ellers skal man ikke tørke håret sitt med håndkle, men t-skjorte! :) 

Har sett sånne flere steder, og har lenge vurdert å kjøpe!🙂 Kjøpte en hårolje for flere måneder siden som har vurdert fint for håret mitt, men da har det vært bølgete. Får se litt hvordan det blir nå, og om jeg eventuelt må bytte hårolje senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...