Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har planer om å sette opp et lite drivhus på en del av tomta som ikke brukes til noe nyttig.  Det er gode solforhold. Tenkte å støpe en såle og jeg tror sånn kanalplast drivhus egner seg best. 

Jeg tenkte 5-6 kvd stort.  Og ser på nettet at det er store prisforskjeller. Men jeg klarer ikke helt å se hva som er grunnen til de store forskjellene. 

Hva bør jeg tenke på i kjøp av drivhus? 

Hvordan er det med snø på taket? Er det noen som tåler det bedre enn andre? 

Andre tips og råd å ta med seg? :) 

Takknemlig for svar 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt på noe som passer til det jeg skal dyrke, og til værforholdene. Jeg synes f.eks dette er rimelig og fint, ville gått for ekstra høyde i tilfelle du noen gang får lyst til å dyrke høyere planter, og et isolerende materiale dersom du får lyst til å varme det opp om natten i begynnelsen eller slutten av vekstsesongen. F.eks dette synes jeg er fint og rimelig: https://www.willabgarden.no/produkter/drivhus/drivhusmodeller/tradisjonelle-drivhus/maxi-3-vaxthus-4001h/

Anonymkode: e5a2d...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Tenk over værforholdene der du skal sette drivhuset. Vind og snø krever at drivhuset er mer solid. De billigste har ofte spart inn på materialtykkelse. De dyrere kan levere ekstra skråavstivning om har behov for det.

Jeg anbefaler automatisk lufteluke, så slipper du å passe på om det blir for varmt mens du er på jobb.

Kanalplast er bedre enn glass, men ikke like fint. Ved å gå opp i prisklasse får du gjerne med plast i bedre kvalitet, og med membran som skal redusere algevekst inni glasset.

Vi kjøpte et mellomdyrt drivhus fra en østeuropeisk produsent med norsk forhandler. Kvaliteten virker god, men vi kunne likt litt mer finpuss på enkelte metalldeler og skruer. Bruksanvisningen var begredelig, og enkelte av de skriftlige instruksjonene fantes kun på rumensk og noe som kunne minne om norsk. 

Fra den øverste prisklassen vet jeg man får bedre instruksjoner og penere skruer, men kvaliteten på vårt virker god etter et år.

Anonymkode: b6563...f2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...