Gjest Må vite Skrevet 15. september 2005 #1 Skrevet 15. september 2005 Jeg sitter her og funderer på betydningen av sex i et forhold. Har to "motsatte" situasjoner: Hvis sexen er himmelsk, du vet med deg selv at den ikke kan bli bedre, du vet det er full klaff på det området og du opplever den som ekstraordinær, vil du da kunne bli tiltrukket av andre, selv om du får alt som du vil innen sex på hjemmebane? Tenker på at tiltrekningen på andre områder kan bli for stor. Alt det andre er veldig bra, men ikke ikke noe utover det. Hva hvis du vet du har funnet mr.right, og at sexen er så bra som du forventer at den skal være, men at du innerst inne vet at det ikke er noe for Guiness? Eller akkurat som du har satt en veldig god pers, men ikke noe verdensrekord liksom? Alt utenom er som sagt perfekt. Det jeg egentlig spør om er om man kan slå seg til ro begge situasjoner, eller en av dem, eller ingen? Vet at det går an å bruke fornuften og overtale seg selv i begge situasjoner, så spørsmålet går på om det går an å temme den siste biten som kunne vært LITT bedre...?
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #2 Skrevet 15. september 2005 Dette var så rotete skrevet at jeg skjønner ikke hva du spør om. Beklager.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #3 Skrevet 15. september 2005 Jeg skjønner hva du mener. Er ikke sikker. Tror det er høyst individuellt om man kan slå seg til ro med det ene eller andre. For noen betyr sex MYE, for andre er det ikke såå viktig, at det er andre ting som er viktigere. SOm overskygger den evnt lille biten av 'mangel' på området. Noen har heller aldri kjent hvor fantastisk sex kan være..da vet man heller ikke hva man mangler. Men at det virker komplett umulig å 'ta til takke' med noe dårligere enn det man oppfatter som den BESTE sexen det tror jeg dessverre
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #4 Skrevet 15. september 2005 Jeg har ikke den mest fantastiske sexen som jeg kunne ha hatt med min mann, men jeg velger å være sammen med han for det. Jeg liker resten av han, og da er det ikke så viktig.
nusta Skrevet 15. september 2005 #5 Skrevet 15. september 2005 Sexlivet kan jo alltids jobbes litt med da, hvis det ikke er helt topp. For meg er sex svært viktig i et forhold. Fungerer det ikke i senga, fungerer heller ikke forholdet ellers. Men det er jo gjerne omvendt også. Fungerer ikke forholdet, vil det gå ut over sexlivet. Har man et godt forhold, er det fullt mulig å forbedre sex`en dersom man ikke er fornøyd
Hu i Svingen Skrevet 15. september 2005 #6 Skrevet 15. september 2005 Helt enig med nusta! Akkurat sånn er det.
Gjest jan Skrevet 15. september 2005 #7 Skrevet 15. september 2005 synes ikke sex er noe særlig viktig i et forhold. Det er flere ting jeg synes er viktigere. Har aldri hatt noe særlig stor behov for sex, så om det ikke skulle være på topp, så gjør det da ikke noe. Synes at altfor mange er opptatt om sengeleken er perfekt. HAdde jeg funnet en søt og trivlig jente som kjemien stemme med, så hadde jeg ikke brydd meg om sexlivet ikke var helt på topp.
koppen Skrevet 17. september 2005 #9 Skrevet 17. september 2005 Slutter meg til nusta jeg og. Lettere å forbedre ett dårlig sexliv enn å endre en "dårlig" personlighet.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #10 Skrevet 19. september 2005 Tror man kan forbedre sexen, men det som er avgjørende er om du tror den kan forbedres nok. Nok til at du klarer å få tankene om at noe bedre eksisterer HELT ut av hodet. Nok til at du tror det selv. Og akkurat det er jeg meget i tvil om. Jeg tror det på sikt vil avle fram utroskap om anledningen byr seg.
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #11 Skrevet 19. september 2005 Jeg tror det er mulig å bli tiltrukket av andre selv om sexen hjemme er fullstendig perfekt. Det er ikke bare utsikter til fantastisk sexl som gjør at vi blir tiltrukket av andre, men også personligheten til den andre osv. Og omvendt: jeg mener det er fullt mulig å aldri bli tiltrukket av andre, selv om sexen hjemme bare er "grei nok". Det er også andre grunner enn sex som gjør av vi liker mannfolka våre! Hvordan man reagerer, er jo veldig idividuelt, og varierer over tid. Noen er happy med ok sex på hjemmebane, andre er notorisk tiltrukket av andre uansett hva de har hjemme.
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 19. september 2005 #12 Skrevet 19. september 2005 Jeg mener at sex er grunnleggende viktig i et forhold. Men - jeg tror det er lettere/mer holdbart å leve i et forhold hvor alt funker (man er på bølgelengde, forstår hverandre etc) og sexen er middels, enn i et forhold hvor sexen er super men det andre er dårlig. Som andre har skrevet - sexen kan man jobbe med mens personligheter er nokså fastlagte. Samtidig tror jeg det er lettere å bli i et dårlig forhold hvis sexen er fantastisk. Min erfaring er iallfall at det er lettere å overse diverse irritasjonsmomenter om man har hatt litt god sengehygge... Det lar seg dessverre også overføre til at man fortsetter å date noen man vet er helt på jordet, bare fordi sexen er så bra....
Gjest seroxata Skrevet 19. september 2005 #13 Skrevet 19. september 2005 Sexlivet kan jo alltids jobbes litt med da, hvis det ikke er helt topp. For meg er sex svært viktig i et forhold. Fungerer det ikke i senga, fungerer heller ikke forholdet ellers. Men det er jo gjerne omvendt også. Fungerer ikke forholdet, vil det gå ut over sexlivet. Har man et godt forhold, er det fullt mulig å forbedre sex`en dersom man ikke er fornøyd ← applaus for den! du snapper ordene ut av kjeften min, bare at du formulerte alt mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå