AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Flere som har lagt merke til det? Det virker som britene har en større andel mennesker som: Blir brent først, rødbrune, mer rynkete av solen. Osv Anonymkode: 4e008...94b 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 Fordi de har mindre sol enn vi har og de har en større andel med de som har rødt hår. Jo mindre sol man blir utsatt for, dess mindre tåler huden av det. Når man over tid blir lite utsatt for sol så blir huden også tilsvarende lite vant med den og tåler det også mindre. Anonymkode: 71a6c...925 3
Carinio Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Jeg syns ikke nordmenn blir særlig brune de blir mer rosa av og være I sola. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 De fleste av oss har nordisk hud. Anonymkode: a263c...9d9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Hallooo har dere ikke hørt om gingers! 🙈 De tåker jo nesten ikke sol. De blir sykt fort brent og må holde seg unna sola. Ganske naturlig da at man ikke blir brun. Gingers stammer fra engelskmenn. Men dette er bare et problem nå, for i fremtiden vil gingers være utryddet, dessverre. Flotte folk Anonymkode: b541a...779
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hallooo har dere ikke hørt om gingers! 🙈 De tåker jo nesten ikke sol. De blir sykt fort brent og må holde seg unna sola. Ganske naturlig da at man ikke blir brun. Gingers stammer fra engelskmenn. Men dette er bare et problem nå, for i fremtiden vil gingers være utryddet, dessverre. Flotte folk Anonymkode: b541a...779 Eh…. Er det en person med rødt går du prøver å beskrive. Ts snakker nok ikke om engelskmenn med rødt hår. Vi vet jo at de tåler mindre sol. Vi snakker om engelske med brunt hår, som er blekere enn de fleste andre. Vi vet hvorfor rødhårete tåler mindre sol, de har mindre pigmenter i huden. Hvorfor har engelske brunhårete mindre pigmenter? Anonymkode: 3fa73...052 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 17.40): Fordi de har mindre sol enn vi har og de har en større andel med de som har rødt hår. Jo mindre sol man blir utsatt for, dess mindre tåler huden av det. Når man over tid blir lite utsatt for sol så blir huden også tilsvarende lite vant med den og tåler det også mindre. Anonymkode: 71a6c...925 Kunne virket logisk…men det er da kle mindre sol i England enn i Norge? Og vi i nord får lettere gylden hud enn engelskmenn… Anonymkode: 3fa73...052 1
Gjest Ogjegda Skrevet 15. juli 2021 #9 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 12.7.2021 den 9.46): Flere som har lagt merke til det? Det virker som britene har en større andel mennesker som: Blir brent først, rødbrune, mer rynkete av solen. Osv Anonymkode: 4e008...94b Ja! Det er nesten vondt å se enkelte engelskmenn i syden og de blir ikke bare rød men lilla ...etter ett kvarter 😳 Jurremiassen ,hvor mange ganger jeg jeg har tenkt hva skjedde der !
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #10 Skrevet 15. juli 2021 De har en annen blekhet. De er liksom ikke hvite men bleikhvite. Kanskje tåler de ikke sola like godt som nordmenn som får pølsefarge? Anonymkode: 2f9ab...f18 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #11 Skrevet 15. juli 2021 Gift med en engelsk. Selv om han er mørkhåret blir han solbrent og fregnete. Jeg er blond men blir kopper-brun. Det krever innsats å bli solbrent. Barna har heldigvis min hud. Det er helt klart hustype som er forskjellen. Skandinavisk er ofte oliven-hud. Jeg antar det er fordi det er så mange med rødt hår og lav pigmentering i befolkningen. Som vitsen sier: hvorfor er de så stygge i England? - Fordi vikingene tok med de vakre hjem. Anonymkode: 238e8...c66 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #12 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kunne virket logisk…men det er da kle mindre sol i England enn i Norge? Og vi i nord får lettere gylden hud enn engelskmenn… Anonymkode: 3fa73...052 Det ikke bare virker logisk, det er sånn. De har færre soldager enn det vi har. De har så blek hud både fordi de skal ta opp det lille d-vitamnet de får fra sola når den først er der, og fordi de har så lite sol så får de heller ikke bygget opp pigmenter. Det er lite sol her nord og, men de har enda mindre på øyene der. Jo mindre sol, jo blekere folk. Med mindre man er av en type folk som får mye d-vitamin fra feks fisk eller lignende. Anonymkode: 71a6c...925 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eh…. Er det en person med rødt går du prøver å beskrive. Ts snakker nok ikke om engelskmenn med rødt hår. Vi vet jo at de tåler mindre sol. Vi snakker om engelske med brunt hår, som er blekere enn de fleste andre. Vi vet hvorfor rødhårete tåler mindre sol, de har mindre pigmenter i huden. Hvorfor har engelske brunhårete mindre pigmenter? Anonymkode: 3fa73...052 Prøv å finn en engelskmann som har hatt familien sin i England de siste 100 åra, som ikke har gingers i familien 🙈 det ligger i genet. Selv om noen har brunt hår nå, så er de typisk til å ha mer fregner og den typiske gingers huden Anonymkode: b541a...779 3
Klossmajor Skrevet 17. juli 2021 #14 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 1.11): Hallooo har dere ikke hørt om gingers! 🙈 De tåker jo nesten ikke sol. De blir sykt fort brent og må holde seg unna sola. Ganske naturlig da at man ikke blir brun. Gingers stammer fra engelskmenn. Men dette er bare et problem nå, for i fremtiden vil gingers være utryddet, dessverre. Flotte folk Anonymkode: b541a...779 AnonymBruker skrev (På 15.7.2021 den 11.07): Prøv å finn en engelskmann som har hatt familien sin i England de siste 100 åra, som ikke har gingers i familien 🙈 det ligger i genet. Selv om noen har brunt hår nå, så er de typisk til å ha mer fregner og den typiske gingers huden Anonymkode: b541a...779 Ordet du sikter til er rødhåret på norsk. Det engelske ginger betyr ingefær på norsk. Ginger i tale om rødhårede sammenligner hårfargen deres med ingefær, hvilket mange finner nedsettende. En del finner det rasistisk å kalle rødhårede for ginger. 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #15 Skrevet 17. juli 2021 Engelskmann er ikke så glad i selvbruning kremer? Når jeg går ut på gata så møter jeg mange folk som helt openbart har smurt seg i med hele flasker selvbruning. Det er nesten morsom, de ser skitne ut. Anonymkode: 45407...bac 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #16 Skrevet 17. juli 2021 Klossmajor skrev (3 minutter siden): Ordet du sikter til er rødhåret på norsk. Det engelske ginger betyr ingefær på norsk. Ginger i tale om rødhårede sammenligner hårfargen deres med ingefær, hvilket mange finner nedsettende. En del finner det rasistisk å kalle rødhårede for ginger. Ro deg ned, da. Herregud Anonymkode: 45407...bac 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #17 Skrevet 17. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Engelskmann er ikke så glad i selvbruning kremer? Når jeg går ut på gata så møter jeg mange folk som helt openbart har smurt seg i med hele flasker selvbruning. Det er nesten morsom, de ser skitne ut. Anonymkode: 45407...bac De er jo skitne. De greiene der er noe graps. Anonymkode: 56be6...f99 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #18 Skrevet 17. juli 2021 Klossmajor skrev (9 minutter siden): Ordet du sikter til er rødhåret på norsk. Det engelske ginger betyr ingefær på norsk. Ginger i tale om rødhårede sammenligner hårfargen deres med ingefær, hvilket mange finner nedsettende. En del finner det rasistisk å kalle rødhårede for ginger. Spørs hvilken dialekt man snakker det. Om man sier raudhåret, høres det nesten ut som rauhåret, som er noe helt annet. Er vel som oftest mørkt hos de fleste tenker jeg 🤡 Anonymkode: 56be6...f99
Klossmajor Skrevet 17. juli 2021 #19 Skrevet 17. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ro deg ned, da. Herregud Anonymkode: 45407...bac Det var på sin plass. Hvis man oppfatter det som helt innafor å kalle rødhårede for ginger, risikerer man å ryke på en smell i engelsktalende land. Endret 17. juli 2021 av Klossmajor 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2021 #20 Skrevet 17. juli 2021 De fleste engelske byer har 200 mindre soltimer i året enn Oslo. https://www.currentresults.com/Weather/Europe/Cities/sunshine-annual-average.php Gjennomsnittstemperaturen i juli er i London ikke mye høyere enn i Oslo. https://www.currentresults.com/Weather/Europe/Cities/temperature-july.php Tror det også har mye med tradisjon. Nordmenn liker å være utendørs og liker å få sol på seg. Når det gjelder å bli solbrent. Den gruppen jeg har sett som har vært mest solbrent fra jeg var liten var alle nordlendingene som kom på besøk og ikke forsto at man måtte smøre seg……… De er som briter i Syden som ikke er vant til at solen gjør en solbrent. Jeg er typen som må bli rød for å bli brun, og leggene mine får ikke farge, i ansiktet og armene er jeg gyldenbrun om sommeren. Jeg har ingen fregner. En av barna blir hverken solbrent eller veldig brun, og har ingen rødtone, den andre er som meg som er brun på overkroppen, men blir litt rød først. Det er allment kjent at det også er flere med rødt hår og rødlig hud i Storbritiannia. Mange mørke bleke også, de er gjerne irske eller walisiske. Så med den pigmenteringen blir man ikke gyldenbrun. Anonymkode: f61d4...3e9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå