Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg helt forferdelig nå... I mange år har jeg ønsket meg en spesiell jobb, og lenge prøvd å få det på min nåværende arbeidssted, men alltid fått et nei.. Jeg fikk meg endelig en ny jobb med alt det jeg ville ha, den gamle jobben synes det var utrolig synd, men kunne ikke tilby det samme, så jeg tok den nye jobben, og skrev under kontrakten for 2 uker siden. På fredag ble jeg sendt til sjefs kontoret, og tilbudt alt jeg ville ha, mye høyere lønn, og fordeler jeg bare har drømt om. Så nå vil jeg ta den nye stillingen på mitt nåværende arbeidssted, men det betyr at jeg må si opp den nye jobben.. Jeg skal egenslig begynne der i løpet av august, og det er bekjente av meg som har jobbet for at jeg skulle få den jobben.. Uff hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg si? Jeg har ikke sovet i helgen fordi jeg har gruet meg så mye til i dag... 

Anonymkode: d9f6e...48e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis høy lønn er viktig for deg og alle andre fordeler er viktig for deg, så bli på nåværende arbeidsplass. 

En ting er at du har alt vært i mange år i din nåværende jobb. Samt du har i grunn blitt avvist i alle år. Men jeg vet ikke hvilken jobb du vil vente i den nye jobben? Er det samme arbeidsoppgaver eller annen retning?

Iallfall det er veldig godt gjort at nåværende arbeidsgiver har tilbudt deg solid ny lønn. 

Du må iallfall ta ett valg, og alt det du er mitt oppe i ville aldri skjedd om du ikke signerte ny arbeidskontrakt med ny bedrift, så en ting har du gjort riktig! 

Anonymkode: 7749e...3dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis høy lønn er viktig for deg og alle andre fordeler er viktig for deg, så bli på nåværende arbeidsplass. 

En ting er at du har alt vært i mange år i din nåværende jobb. Samt du har i grunn blitt avvist i alle år. Men jeg vet ikke hvilken jobb du vil vente i den nye jobben? Er det samme arbeidsoppgaver eller annen retning?

Iallfall det er veldig godt gjort at nåværende arbeidsgiver har tilbudt deg solid ny lønn. 

Du må iallfall ta ett valg, og alt det du er mitt oppe i ville aldri skjedd om du ikke signerte ny arbeidskontrakt med ny bedrift, så en ting har du gjort riktig! 

Anonymkode: 7749e...3dd

Det blir mye av de samme arbeidsoppgavene som det jeg ble tilbudt. Avslag har jeg fått hele tiden fordi det aldri har vært mulighet. Men sist uke sa også personen med en veldig lignende jobb som jeg ville ha også opp. Så da var de raske med å tilby meg den jobben med ekstra fordeler. 

Føler meg mye tryggere på nåværende sted med tanke på ansinitet... 

Anonymkode: d9f6e...48e

AnonymBruker
Skrevet

hvis du vet at du ikke ønsker den nye jobben må du straks sende skriftlig beskjed som eks mail at du sier opp stillingen. 

det er ofte 14dager oppsigelse i prøvetiden. 

Anonymkode: 8a1c3...54d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

flere som sier opp stilling før de har startet. 

ja, det setter deg kanskje i dårlig lys. men til syvende og sist må du sette dine ønsker og behov først. du er hovedpersonen i ditt liv, ikke de som har hjulpet deg til denne stillingen. 

du trenger ikke å si noe grunn. eller du kan si at det var oppsigelse på ditt nåværende arbeidssted, og du har fått en stilling der som du ønsker mer og har takket ja til. 

Anonymkode: 8a1c3...54d

Skrevet (endret)

Det beste er å ringe og forklare situasjonen. Det er ikke uvanlig at dette skjer.

Endret av MapleSirup
Skrevet

Ring og si i fra så fort som mulig, det stiller deg i et bedre lys. Å trekke seg før man har startet er ikke så uvanlig, i mange tilfeller handler det om at man har fått det jobbtilbudet man ønsker i siste liten. Du kunne jo ha søkt flere jobber, vært på flere intervju, men måtte signere kontrakt før du hadde fått svar fra andre steder, men må ofte sikre seg på denne måten. De fleste arbeidsgivere har vært bort i et kandidat trekker seg pga. et bedre tilbud.

De fleste utviser forståelse, og for din del som blir værende på nåværende arbeidsplass så får det neppe konsekvenser. 

De fleste ønsker ikke å bruke ressurser på noen som bare kan jobbe ut prøvetiden sin, så du slipper antagelig å begynne i den nye jobben i august som du egentlig skulle.

Lykke til og gratulerer med å ha fått det tilbudet du ønsket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...