Gå til innhold

Meny til uka etter fjerning av visdomtenner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fjernet én tann før, men dette er så mange år siden at jeg husker ikke hva jeg levde på den gang. Nå skal jeg fjerne to stk på samme side, så da blir det sikkert et helsike å tygge noe som helst. 

Så, jeg trenger gode forslag (som ikke bare innebærer posesuppe)! Jeg er ikke spesielt kreativ på kjøkkenet, men regner med det er flere her som av ulike grunner ofte lager myk/flytende mat, og kan dele sine idéer. 

Anonymkode: a1d52...ec2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fjernet én tann før, men dette er så mange år siden at jeg husker ikke hva jeg levde på den gang. Nå skal jeg fjerne to stk på samme side, så da blir det sikkert et helsike å tygge noe som helst. 

Så, jeg trenger gode forslag (som ikke bare innebærer posesuppe)! Jeg er ikke spesielt kreativ på kjøkkenet, men regner med det er flere her som av ulike grunner ofte lager myk/flytende mat, og kan dele sine idéer. 

Vet du hva klokken er?

Anonymkode: e00d7...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Du får beskjed fra tannlegen om hva du kan spise så du trenger ikke være spesielt kreativ med menyen. Det er flytende de første dagene så kan du gå over til myk fast føde som puddinger, brød osv. Unngå harde ting og å tygge på den siden såret er.

Anonymkode: 36108...e26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hva klokken er?

Troll!!

Anonymkode: 6c7bd...b92

Gjest Rosendahl
Skrevet

Mos i alle varianter. Grøt. Fiskekaker, kjøttkaker, omelett.... Mulighetene er mange bare det er mykt.

Skrevet

Du trenger da ingen spesiell meny selv om du trekker tenner. Du tygger bare på andre siden. Har trekt visdomstenner selv og tygde bare på motsatt siden etterpå.

Er ikke så vanskelig serru

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får beskjed fra tannlegen om hva du kan spise så du trenger ikke være spesielt kreativ med menyen. Det er flytende de første dagene så kan du gå over til myk fast føde som puddinger, brød osv. Unngå harde ting og å tygge på den siden såret er.

Anonymkode: 36108...e26

Har aldri fått den beskjeden av tannlegen etter å ha trekt visdomstenner. Har bare fått beskjed om å være forsiktig og tygg på andre siden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mykt og kaldt første dagen, og så kjenner du raskt hva du klarer og vil ha. 

Anonymkode: a0ce9...746

AnonymBruker
Skrevet

Trenger da ikke en spesiell meny. Jeg har trekt til sammen to tenner og aldri spist noe spesielt. Holdt meg unna ting med frø bare. Spis det du kjenner går greit og tygg på andre siden. 

Anonymkode: c4f34...1b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vet du hva klokken er?

Jeg jobber nattskift. Hva var din unnskyldning? 

Skrevet

Da jeg trakk visdomstenner så husker jeg at jeg spiste hamburgerbrød uten frø, de er myke. 

Skrevet
On 7/12/2021 at 4:43 AM, AnonymBruker said:

En uke var da mye. Har tatt en tann på en fredag og mandag bar jeg tilbake til normalen selv med «bandasjert» tann. Egentlig litt på søndagen også. Mulig jeg var heldig. Uansett, potetmos tilsatt smaker, semulegrøt, rømmegrøt, yoghurt. En blender kan også være din venn på nye måter. 

Skrevet

Trakk begge visdomstennene oppe for en måned siden, spiste helt normalt, bare tygget maten foran. Spiste normalt når jeg opererte ut de nede for mange år siden også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...